skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
To je moje uplně první auto, když jsem ho tenkrát v 15letech dostal od táty tak by se dalo dobře "rozkrosit na poli" a zpeněžit v naší místní zběrně kovu ale néé, já jsem takovej magor že jsem si za penízky z brygády koupil CO-čko a pustil jsem se do toho hezky od podlahy (na tom poli jsem se samo sebou nejdřív taky vyblbnul ;-) ) rozmordoval jsem to uplně jak to jen šlo a začal vyvařovat lemy, práhy, podběhy, podlahy, sloupky, pláště dveří, vysloužila si i nový blatníčky čelo kapotu.....no snad jsem vyměnil skoro cely auto...... to už jsem přišel na to že se mi to jako asi snad ani nevyplatilo ale když jsem se dostal až sem tak už jsem ji musel dorazit!!! Tak jsem si zas pul roku hral na lakýrníka než se mi povedlo ji hezky vykytovat a hezky nastříkat a musi říct že na poprvé až na jedny dveře fakt krásný;-) No a pak už to zas lítalo M-kový osy, koupil jsem i 5Qpřevodovku, moturek puvodní před tím jezdil dobře tak všechno hezky naleštit a už sem jezdil........... dlouho ne ten motor neměl moc rád 7ooo ot a po pul roce mě prezentoval modrou liškou a krásnými zvuky. No tak přišel na řadu fá motor135, proběhla Go + naleštění ale jinak origo bez uprav a už to zas lítalo a lítá do dnes. Asi proběhne ještě nějaká uprava na motoru páč naložený v kopci to moc nepředjíždí a tak to se musí ještě vošefovat jinak jsem spokojen :-)))
Podvozek:
-předek výměna nápravy za M-kovou samo sebou s hřebenovým řízením odrezená nové gumi,svislé čepi, brzdy, čepi pouzdra a prachovky řízení.... prostě Go + předělané náboje na 4x100
-zadek výměna poloos samosebou za M-ka a i nove brzdy + podložky 25mm na 4x100
Kola:
No nejdřív hezky nastříkaný origo 13", pak 13" prolisky v bílé barvě na těch to vypadalo hezky ale jízdní vlastnosti moc nic jako, tak jsem tam dal 13"hliníky s gumama195/55 na podložky se změnou rozteče a tloušťkou v předu25 a vzadu35, to už drželo hezky v zatáčkách ale pruměr kol byl moc malí a jelo to nějak moc dobře;-) to jsem nestíhal mydlit se šaltpákou, na konec mi přišli pod ruku sic plecháče ale rozměrem si myslím že jako supr 5,5 na 14" a pneu 185/55 na předek a na zadek 185/60 a už jezdim srovnatelně s tachometrem a v zatáčkách to drží taky jako dobře! (měli ňáky divný ET tak stačili 25mm podložky v zadu a v předu se upravili rovnou náboje)
Koně:
Na začátku mě vozila LS120 taky to od 105 docela jelo ale časem šel moturek do ...... tak jsem přistoupil na favorita jelikoš už ma 8kanálovou hlavu a gufirka na ventilech tak to aspon nežere olej a zas to jede o něco líp ;-)
proběhla taká malá go zabroušení ventilu, výměna rozvodu, přetěsnění, uprava do shade, seřízení a naleštění (sere mi to už je zase špinavej) jinak zustal origo 135, to ted asi budu ještě řešit asi bude uprava setrvaku, řemenice, hlavy a asi vačka + zas nový rozvody!
Výfuck:
byl i příčný, zvouček měl krásný ale nešel skombinovat s tažným zařízením a já velký traktorista nebudu přeci běhat s dvoukolakem pěšmo!! tak jen upravený origo
Tuuuuuuuning:
křidílko s 3 brzdou
přední spojler origo Gls a Garde a rovnou i s nárazníkem z Garde
dálkové světlomety (po čase se mi přestali líbit tak šli dolu a stejně byli zbytečný, nový lampi svítěj jak sviŇ sami)
Centrál s DO a vystřelovací klíč ........ dobrá machrovinka ;-)
Interier:
novější nee ty gumi jak v tramvaji a vytepovanej, jiný neprosezelí sedáky s opěrkami hlavy, nový černý strop, sluneční clona na čelním skle, folie a stahovačky na zadních oknech, rádio, v předu 17cm komponentní rerpro a v zadu plato s repráčky 6x9" a po letošních vánocích i subwoofer.
A na závěr nesmím zapomenout poděkování kamarádovi Kocourovi který mě zásobil nahradními díli z jeho odepsaného Garde, taktéž kámošovi Pepovi za spousty dílu, Jiříkovy za krásnou barvu, panu Kalouskovy za obráběcí a soustružnické práce a na konec tatínkovi který mi věnoval ten krásný stroj.
Tak jsme spolu najezdili nákejch tech tisicu kilometru bez nehody a bez poruchy, ale jelikoš mám doma další stroj tak škodovečka bude muset do světa, je mi jí docela líto, mám jí fakt moc rád, ale co se dá dělat vozoví park se musí čas od času omladit, tak kdyby se někomu líbyla a měl by zájem tak at písne.
Tak škodulka už si vyhlídla nového pána, ted jen ceká až to tu nejak pořeším s vozovým parkem a poskládám do ní moturek a pak pojede.
Jsem to ale kus blba, tak se mi povedlo poprve za 3 roky co spolu se skodulkou drandíme ji picnout, sic nic hrozneho, jen male nedobrždění .... byl z toho jen lehce promačkly blatník a prasklý rameček okolo lampy i řidič také Š120 to vzal v pohodě, ale i tak to nasere... jako by te prace nebylo málo
Předek je v richtiku, možná ještě heztčí než před nehodou
Momentálně pracuju na novém motoru š130 ...... doufám že to nebude moc baštit olej ;-) nu sem sám zvědavy
Tak s motorem to vcelku klaplo, byli trochen problemy s doladěním karburatoru, protože nebyl origo 130kový, ale nakonec to maka vcelku hezky.
Tak dnes 18.4.2008 jsem se v 20:00 naposledy svezl z prace a škodulka si přeparkovala o kus dál k novému majiteli, snad se ji tam bude líbyt.
...........Prodáno....... ......
Podvozek:
-předek výměna nápravy za M-kovou samo sebou s hřebenovým řízením odrezená nové gumi,svislé čepi, brzdy, čepi pouzdra a prachovky řízení.... prostě Go + předělané náboje na 4x100
-zadek výměna poloos samosebou za M-ka a i nove brzdy + podložky 25mm na 4x100
Kola:
No nejdřív hezky nastříkaný origo 13", pak 13" prolisky v bílé barvě na těch to vypadalo hezky ale jízdní vlastnosti moc nic jako, tak jsem tam dal 13"hliníky s gumama195/55 na podložky se změnou rozteče a tloušťkou v předu25 a vzadu35, to už drželo hezky v zatáčkách ale pruměr kol byl moc malí a jelo to nějak moc dobře;-) to jsem nestíhal mydlit se šaltpákou, na konec mi přišli pod ruku sic plecháče ale rozměrem si myslím že jako supr 5,5 na 14" a pneu 185/55 na předek a na zadek 185/60 a už jezdim srovnatelně s tachometrem a v zatáčkách to drží taky jako dobře! (měli ňáky divný ET tak stačili 25mm podložky v zadu a v předu se upravili rovnou náboje)
Koně:
Na začátku mě vozila LS120 taky to od 105 docela jelo ale časem šel moturek do ...... tak jsem přistoupil na favorita jelikoš už ma 8kanálovou hlavu a gufirka na ventilech tak to aspon nežere olej a zas to jede o něco líp ;-)
proběhla taká malá go zabroušení ventilu, výměna rozvodu, přetěsnění, uprava do shade, seřízení a naleštění (sere mi to už je zase špinavej) jinak zustal origo 135, to ted asi budu ještě řešit asi bude uprava setrvaku, řemenice, hlavy a asi vačka + zas nový rozvody!
Výfuck:
byl i příčný, zvouček měl krásný ale nešel skombinovat s tažným zařízením a já velký traktorista nebudu přeci běhat s dvoukolakem pěšmo!! tak jen upravený origo
Tuuuuuuuning:
křidílko s 3 brzdou
přední spojler origo Gls a Garde a rovnou i s nárazníkem z Garde
dálkové světlomety (po čase se mi přestali líbit tak šli dolu a stejně byli zbytečný, nový lampi svítěj jak sviŇ sami)
Centrál s DO a vystřelovací klíč ........ dobrá machrovinka ;-)
Interier:
novější nee ty gumi jak v tramvaji a vytepovanej, jiný neprosezelí sedáky s opěrkami hlavy, nový černý strop, sluneční clona na čelním skle, folie a stahovačky na zadních oknech, rádio, v předu 17cm komponentní rerpro a v zadu plato s repráčky 6x9" a po letošních vánocích i subwoofer.
A na závěr nesmím zapomenout poděkování kamarádovi Kocourovi který mě zásobil nahradními díli z jeho odepsaného Garde, taktéž kámošovi Pepovi za spousty dílu, Jiříkovy za krásnou barvu, panu Kalouskovy za obráběcí a soustružnické práce a na konec tatínkovi který mi věnoval ten krásný stroj.
Tak jsme spolu najezdili nákejch tech tisicu kilometru bez nehody a bez poruchy, ale jelikoš mám doma další stroj tak škodovečka bude muset do světa, je mi jí docela líto, mám jí fakt moc rád, ale co se dá dělat vozoví park se musí čas od času omladit, tak kdyby se někomu líbyla a měl by zájem tak at písne.
Tak škodulka už si vyhlídla nového pána, ted jen ceká až to tu nejak pořeším s vozovým parkem a poskládám do ní moturek a pak pojede.
Jsem to ale kus blba, tak se mi povedlo poprve za 3 roky co spolu se skodulkou drandíme ji picnout, sic nic hrozneho, jen male nedobrždění .... byl z toho jen lehce promačkly blatník a prasklý rameček okolo lampy i řidič také Š120 to vzal v pohodě, ale i tak to nasere... jako by te prace nebylo málo
Předek je v richtiku, možná ještě heztčí než před nehodou
Momentálně pracuju na novém motoru š130 ...... doufám že to nebude moc baštit olej ;-) nu sem sám zvědavy
Tak s motorem to vcelku klaplo, byli trochen problemy s doladěním karburatoru, protože nebyl origo 130kový, ale nakonec to maka vcelku hezky.
Tak dnes 18.4.2008 jsem se v 20:00 naposledy svezl z prace a škodulka si přeparkovala o kus dál k novému majiteli, snad se ji tam bude líbyt.
...........Prodáno....... ......
Jarin/škodylak - komentáře:
15:00:46
12.02.2008
12.02.2008
Mishak
-> jarin: hele Mimoň a já v roli šéfkuchaře
06:57:35
11.02.2008
11.02.2008
Tampajs
-> jarin: Hezky řečeno
01:08:56
11.02.2008
11.02.2008
jarin
-> Tampajs: Neboj dočkáš se startám se ti o ni jako o vlastní
07:06:02
09.02.2008
09.02.2008
Tampajs
-> jarin: Uff to sem ráád
22:47:47
08.02.2008
08.02.2008
Řízek
-> Tampajs: Néé, ted co budou 18- nevim. Tak to nebude hotovy, se neboj
20:26:50
08.02.2008
08.02.2008
jarin
-> Řízek: -> Tampajs: No to zas né to už bych rád jezdil i feldou a slíbyl jsem že budem z Kubou dělat kamošovy Rampáče.
19:03:19
08.02.2008
08.02.2008
Tampajs
-> Řízek: Ty zase už myslíš dvouměsíční vid? To snad ne
23:02:21
07.02.2008
07.02.2008
Řízek
-> Tampajs: Kdyz sem koukal jak je to deravi jak prdel, tak do prazdnin ani nahodou.
22:45:38
07.02.2008
07.02.2008
Tampajs
-> jarin: Ne ne to vůbec ne já řikám že sem jen doufal kdyby náhodou
22:00:51
07.02.2008
07.02.2008
jarin
-> Tampajs: Nerad ti to řikam, neci tě sklamat ale asi to nestihnu bude to hodně vadit?
14:55:08
07.02.2008
07.02.2008
Tampajs
-> jarin: Ne to ne to bych si nedovolil ale tajně sem doufal že ji budu mít do prázdnin jarních
00:44:55
07.02.2008
07.02.2008
jarin
-> Tampajs: ee ja ho rozkostil celiho a vařim vsechno co hnije, ted o vikendu mi to snad vijde a striknu konecne ten zadek .... tě asi rozčiluju že nedělám motor že??
23:03:56
06.02.2008
06.02.2008
Řízek
-> Tampajs: No podle toho co sem videl tak este dlouho nebude
21:12:13
06.02.2008
06.02.2008
Tampajs
tak co formíř už brázdí silnice?
21:07:34
06.02.2008
06.02.2008
jarin
-> Syny: No je to spis jen taková machrovina no .... mě se ten klic zacal po pul roce vyklat v tom spooji jak jsem ho piloval do toho ovladače a i v tom kloubku no tak jsem to přestal používat na startování a používam zas origo klkic a timhle jen odmikám, a jinak se stim startovalo pěkně blbě.... to si připadáš jak když jdeš páčit spínačku
No muj názor .... příště bych si radši místo toho koupil za stejny prachy alarm, ten bude mít aspon nákej vyznam, tohle je fakt jen taková frajeřina když vytahneš tohle a sedáš do škudky
No muj názor .... příště bych si radši místo toho koupil za stejny prachy alarm, ten bude mít aspon nákej vyznam, tohle je fakt jen taková frajeřina když vytahneš tohle a sedáš do škudky
01:15:37
06.02.2008
06.02.2008
Řízek
-> Syny: No nevim jas s origo klicem od Oktavky II, ale kdyz sezenes tu napodobeninu tak zacne mit ten klic v tom ovladaci vuly a stejne se to blbe pouziva jako normalni klic, protoze se to nevejde mezi spinacku a lukas, nebo vejde ale budes mit problem startovat, mam ten samej ovladac jako Jara, ale kdyz sem si u nej zkousel jak s tim jde ovladat spinacka tak sem se na nejaky tuneni klice vykaslal.
00:58:51
06.02.2008
06.02.2008
Syny
-> jarin: Jak zacne vaklat? To mi zajima - jestli koupit teda tohle a nebo jen ovladace kery se povesi ke klickum... Tak ja studoval klicke z Octavie II tak proto sem videl tu rozpernou trubicku :)
00:42:44
06.02.2008
06.02.2008
jarin
-> Dave: No jeje asi jo, Misák mi ho porad vnucoval až mi ho nadělil pod stromeček
Brumlá dobře, mám ho přímo za prdelí, ne jak Miša zabedněnej v odhlučnšnym kufruí takže Rachot
Brumlá dobře, mám ho přímo za prdelí, ne jak Miša zabedněnej v odhlučnšnym kufruí takže Rachot
00:38:22
06.02.2008
06.02.2008
jarin
-> Tampajs: S tim počitám že když bych ji tam cel davat že by se musela tunit
00:37:06
06.02.2008
06.02.2008
jarin
-> Syny: JJ dělal jsem to přesně jak říká -> Nwkt: tu rozpěrku (pero) maj origo klíče u koncernovejch vozu, ale to co mám já je náká napodobenina a ta tam ma šroubky.... normálka jsem si nechal udělat duplikát a ten jsem okuchal, skrátil, vybrousil drážku a nacpal do ty mrchy a zaaretoval šroubky.... je to dobrá machrovinka ale stejně dál na použivam normal klic a tohle mam jen jako dálku pac se ten klic při každodenim používani zacne vaklat a to my rozčiluje.