Westas/Tyrkysová Westas/Tyrkysová

komentáře | popis | fotky | Westas | 25.09.17 21:29 | 4x v oblíbených
Typ: Š105L
Barva vozu: 4270 (světlá tyrkysová)
Datum výroby vozu: 28.1.1983
Datum prodeje vozu: 22.2.1983 v Mototechna Lučenec, jsem čtvrtý majitel
Najeto cca 82000km

Stav vozu:
původní interiér, sedačky, palubní deska, motor a převodovka, zkrátka téměř všechno
Barva přestříkaná v 1996 na výraznou tyrkysovou, zatím beze rzi, která by stála za řeč. V lakovně se s tím nepáraly a do tyrkysové stříkli kde co, od části interiéru až po motorek stěračů a podobně.

Zatím uděláno:

Motor:
Vyměnen olej, filtry, spojka, řetěz rozvodu i soukolí, výfuk, zadní silentbloky, svíčky, zapalovací kabely, palec, víčko a kontakty rozdelovače, který byl vyčištěn, namazán a nastaven, měnit ho nechci, jde totiž o původní, nízký typ, dále vyměneny uhlíky startéru a při té příležitosti byl také kompletně skontrolován, očištěn a namazán. Nastaveny ventily.

Interiér:
Všechny tapacíre a vnitřní části dveří byly očištěny namazány a ošetřeny, původní dobové potahy byly vyprány a opět nasazeny, jelikož přední sedačky mají vysezené sedáky a zadní sedačky zase, klasicky, rozpárany opěradla od slunce. Bylo nutné vyměnit koberce protože původní měly vyřezány prostory pro nohy a byly spět uchyceny šnůrou přes díry v koberci. Podařilo se mi sehnat zachovalé koberce, bohužel z Mka. Kompletně jsem zrepasoval systém stěračů, ostřikovačů, topení, přístrojovou desku kde byly motorek a táhla stěračů stříknuty, nedbale, tyrkysovou stejně jako nádobka a hadičky ostřikovačů, topení neustále topilo a byl poškozen plast palubní desky kolem táhel ovládaní topení, který je taky vyměnen. motorek stěračů po namontování do auta píská a vrčí, co je zvláštní, protože když byl vyndán z auta tohle nedělal. Počítadlo kilometrů bylo zaseklé, prasklý kolečko v náhonu počítadla, bylo vyměneno za jiný, kovový. Byly nakoupeny spínače pro zadní vyhřívané sklo a cyklovač stěračů, koupil jsem původní relé a připojil zadní mlhovku podle schématu ve knize od Andrta. Koupeny nové textilní koberečky v černé barvě. Dále byly vyměneny páčky ovládaní směrových světel, taky volant, protože byl prasklý.

Karosérie:
bez viditelné rzi, jsou chyceny lemy blatníků a předního spojleru. Vyčistil jsem a ošetřil zadní svítilny a přední směrovky. Vyčistil jsem a nastavil klakson. Vyčistil jsem, namazal a nastavil systém řízení, je tam původní maticové.

Do budoucna:
Opravit řízení, pravděpodobně je problém ve svislých čepech, protože jde ztěžka i po repasi a kontrole zbylých částí řízení, včetně sloupku volantu.
Zapojit vyhřívání zadního skla, plus jej také nasadit, a cyklovače stěračů, který je čtyřpolohový, plus je možno spínač také zatlačit. Zatím jsem zapojení nestudoval no naposled jsem měl tří polohový a bylo to složitější než jsem čekal, tedy uvítám ohledně toho jakékoli pomoci.
Vyměnit pláště kol a nastříkat disky.
Namontovat originální kapsy do předních dveří.
Vyměnit těsnení karburátoru a taky ho očistit a nastavit. A namontovat odpojovač volnoběhu, který chybí.
Nastavit přední světla.
Nastříkat, nebo očistit části karoserie které jsou stříknuty tyrkysovou. Kupříkladu veka prěvodovky a baterie.

A vozit se, bude se jednat o opečovávaný spotřebák.

Momentálně pracuji na:

Karburátoru, nakoupeny těsnení, ARVA a makám. :)

Westas/Tyrkysová - komentáře:

Extreme Tyres