11mAjA11 / Škoda 120L - Užovkovka Australská 11mAjA11 / Škoda 120L - Užovkovka Australská

komentáře | popis | fotky | 11mAjA11 | 16.07.19 18:30 | 48x v oblíbených
Model : Š120 L - odstín laku 8430 Červeň zemitá
r.v. : 15.12.1982 přihlášeno Červen 1983
stav : Originální nikdy nebyla zásadně havarovaná ( pouze oděrka na PP blatníku - celolakovaný a LZ lem + spodní rožek LZ dveří ) opravy nebyly provedeny nic moc toto musím poopravit.
Koroze je nulová , vozidlo po celou dobu garážováno v suché garáži, naposledy vyjelo v roce 2005, STK propadla 2006.
Vozidlo vlastnil po celou dobu jediný pán (sousedův otec - bohužel náhle odešel a vozidlo zůstalo opuštěné v garáži)
Letos se jeho matka rozhodla vozidlo zlikvidovat.
Po celou dobu platili povinné růčo..

Já jsem se ji musel ujmout, neměl jsem to srdce ji nechat sešrotovat..

Plány do budoucna : poopravit chybky na boudě, pořádně vylít voskem, přeleštit, vypucovat interiér , vyměnit veškeré náplně, filtry, pročistit brzdy, promazat vše potřebné na podvozku, geomka, všechny hadice palivové i od chladící kapaliny, nandat dobové přední mlhovky, vyměnit osleplá přední světla, atd. atd...

Udělat veteránskou testaci a pak se jen kochat a kochat, garážové stání je k dispozici takže bude na špalíčkách postávat v koutě a když bude hezky půjde se trochu provětrat..

Včera sem se musel kousek popovézt a musím říct že ten motor jede neskutečně skvěle..

_________________________ __________________________ _______________________

Sezóna 2014

26.8.2014 :

Dnes dostanu osvědčení o veteránské testaci, zítra to šoupnu na magistrát k zápisu a tradá na STK a pro RZ ( 21.9. s tím musím frčet na svatbu..)

Včera sem rozebral na repas hydraulické okruhy, komplet brzdy i spojku, všechno v bubnech je jako nové bez náznaku koroze, pozink díly se všechny lesknou, čelisti nejsou opotřebené, na bubnech ani minihranka, přední kotouče i destičky jsou jako by tam byly týden, pravda , válečky a pístky se přilepily na degradovanou starou brzdovku ( z ní byla spíše pryskyřice ), ale všechno sem to vodním smirkem přeleštil, přegumkoval, natřel do barev a dnes budu skládat, samozřejmě na nové hadice..

Pravý přední blatník ovšem nevydržel, pán ho někde štrejchnul a někdo jej neodborně opravil 5mm vrstvou kitu a to velmi špatně, spodní ouško u prahu uhnilo a vzalo sebou kousek podběhu cca. 3x5cm toto se vyvaří novým plechem.
Dneska koupím nový blatníček ( čistý surový plech ), nové čepy řízení TRW ( na původních popraskaly manžetky a jsou trochu rezaté a vržou, tak je raději vyměním, když se stejně bude dělat geometrie ), svisláky a zbytek nápravy jsou OK, nacpal sem novou vazelínu a je to..

28-29.8.2014 :

Vyvařen konec prahu, ošetřena povrchová koroze pod blatníkem.
Blatník ošetřen - dvě vrstvy epoxy základu + zevnitř BODY, zvenčí rovnou plnič.
Doskládány hydraulické okruhy, odvzdušněné, rozebrán a vyčištěn karburátor složen a zpět osazen.
Auto zpět na kolech čeká na nalakovaný blatník a vytepování interiéru.

V mezičase vytaženo usmrcené turbodmychadlo na švagrově Alhambře 85kw PD , namontováno nové, složeno, zprovozněno.

1.9.2014 :

Broušení plniče.
2.9.2014 :

Narychlo nahozen zpět původní blatník příprava na STK.

3.9.2014 :

STK proběhla v pořádku, emise i volnoběh seřízeny, brzdy jak na novém voze.
Formální závady : povrchová koroze zavěšení, špatný stav gumáků na poloosách a prý drobné netěsnosti výfukové soustavy ( ovšem výfuk je OK bez netěsností..)


4.9.2014 :

RZ Doma a už na autě, hurá zůstaly původní, jupík !

A broušení a broušení a broušení..

5. - 7.9.2014 :

Odbahnění, vysušení, ošetření interiéru.
Nový motorový olej + filtr.
Broušení a dostříkávání plniče.

V mezičase oprava výfuku na švagrově Fobii.

8.9.2014 :

Po geometrii a blatník odvezen kamarádovi na olakování do boxu, zítra bude hotovo a šup s ním na místo, pak omytí šampónkem s voskem ( předpříprava povrchu ) a patlání voskové vrstvy..

9.-10.9.2014 :

Doskládávání interiéru, ladění mušek karoserie.
Blatník po laku, odstín se zdá býti v pořádku ( akorát jsem ve spěchu podcenil přípravu, není to tip top..bohužel je tam pár mini mušek, ale ty se na celku ztratí..)
Namontován, doladěné lícování kolem kapoty, rámečku světla, př. čela a dveří, zevnitř ošetřen 2x vrstvou Brunox epoxy, 2x vrstva Alkyton, 1x vrstva Body Beránka, 2x alkyton a finále bude UBS nebo vosk to se ještě rozhodnu jak ošetřit celkově podvozek..

11.9.2014 :

Vosk DoDo na cestě.
Dnes proběhne celková exteriérová očista šampoo s voskem jako předpříprava před voskováním a zítra tradá na svatbu..
Má pršet, takže jsem vcelku zklamaný z toho že ji zbytečně namočím, ale tak co už, na svatbu sem ji chystal tak ji nenechám stát..


12.9.2014 :

Svatební jízda proběhla v pořádku, akorát po nasednutí do auta v garáži a vyjetí před barák, sem zjistil, že čůrá chladičovka někde z topení, přímo na kobereček u spolujezdce k jeho levé noze..
Neměl jsem chuť ani čas to řešit takže sem odjel co bylo potřeba a odpoledne sem to vrazil zase zpět do garáže.
Celý víkend sem na tom nic nedělal, páč sem měl prácu kolem baráku, tak snad teď do konce týdne přijdu na to odkud se to bere..

Vosk dorazil takže se bude leštit a protektovat..

20.9. - 27.9.2014 :

Tak snad definitivně odstraněno rozkmitávání čenichu.
Komplet strojně přeleštěno a ručně navoskováno.
100% vím že nepodlehnu šílenství zvaného "Detailing"
Celý den strávený nad lakem mě opravdu nenaplňoval, vosk sice příjemně voněl po banánech, ale prstíčkové nanášení mě fakt nebere..

ZIMA 2014 za námi zahájení sezóny bude na akci Veteránem Valašskú krajinú

_________________________ __________________________ ________________________


Sezóna 2015

13.5.2015 :

Výměna karburátoru, původní profukoval všude možně a nechodila volně druhá klapka - spíš byla zaseklá.
Druhý karbenátek kompletně rozebrán, vypucován, veškrá těsněn + membránky nové.
Po montáži a ncupání benzínu s vytaženým sytičem start na drc.
Krásně běží a volnoběh taky drží, ani se mě nechtělo vylézat z dílny při poslechu toho brumlání..


22.6.2015 :

Seřízení předstihu a letmo karburátoru.
První zmoknutí (naštěstí se to nijak na navoskované karoserii neprojevilo..)


24.6.2015 :

Výměna termospínače sahary.
Výměna manžet poloos (původní byly nabobtnalé, z původní velikosti narostly skoro na dvojnásobek).
Nový palec rozdělovače.
Druhé plato za zadní okno (není TOP ale alespoň není proražené a děravé).

Příprava na Veterány Slavkov..


4.7.2015 :

Odjezd na Veterány Dolní Morava
Výlety po okolí a cesta cca. 500 km bez jediného problému, při rychlosti mezi 50km/h v obci do 100km/h mimo obec a na dálnici se spotřebou do 6/100.
Naprostá spokojenost.


12.7.2015 :

Zakoupen vkusný dobový doplněk interiéru a přední mlhová světla PAL, kulaté celochrom (s bílým sklem - žluté byly nechutně předražené..)


15.8.2015 :

Návštěva Cisarské veterán rally Neplachovice - vše proběhlo bez závad a problémů..


21.8.2015 :

Odjezd na dovolenou směr Austria und Deutschland.
Břeclav -> Filzmoos (3 dny výlety po okolí, Orlí hnízdo atd. ..) -> Füssen (3 dny výlety po okolí, Neuschwanstein atd. ..)


24.8.2015 - Dovolená Austria - Germany

Mame za sebou cca.1000km (200 po Cesku a 800 po Alpach a okoli Dachsteinu) pohoda neskutecna.
Konstantne se pohybujeme rychlosti 80-90km/h a je to nejlepsi volba, clovek neco vidi z krajiny a spotreba se ustalila na krasnych 5l/100km a hluk je v prijatelne hladine..
Jeste nas ceka zhruba 1500km (i s cestou domu) ale verim ze to bude v pohode a bez problemu.
Lidi kolem celkem cuci co to potkavaji na dalnici v Rakousku ale je prca, mavaji, blikaji, troubi..
Policisty sme potkali jen jedny a to byli statisti z autobusove zastavky a akorat zrovna balili radar jinak vubec nic ani na dalnici, nechapu..


13.9.2015 :

Do zásoby nakoupeno:
Blatník přední L+P
Blatník zadní L+P
Práh s výztuhou L+P
A jako bonus kulatá mlhovka dozadu (černá s chromovanou obroučkou líbí se mi více než ta hranatá)


25.9.2015 :

Na vrakovišti kamarádem objevena 120LS
Prozatím "vytěženo" :
Komplet podlahové koberce v TOP stavu (jen zašlapané, VAP si snima poradí a budou jak nové)
Nepomačkané střešní nerez lišty
TOP palubní deska bez zásahu nepopraskaná + přístrojovka (s otáčkoměrem ale nevadí ten se použije na závodního Favorita)
TOP kormidlo
Přední pásy
všechny dveřní sametky a kedry

Dále se bude "těžit" :

Veškerá okénka + čelní ( krom zadního které má výhřev a který já nemám - ale třeba ho vezmu jako pojistku kdyby náhodou)
Komplet elektrika
Všechny stahovačky


14.10.2015

Na jiném vrakovišti nalezena TOP Š120l r.v. 1979 - s klidným svědomím mohu říct že neměla najeto více než 20tkm (přístroje ale někdo vyzobal přede mnou) světlá žlutá pastelová barva.
Nárazníky už byly taky pryč, ale jinak bylo vše komplet.
Určená k Ekolikvidaci smutně ležela bez kol, čekajíc na rameno nakladače.
Bohužel se mi ji nepodařilo zachránit, prodej kompletu byl striktně odmítnut, tak jsem ji během jednoho dne kompletně demontoval a na place zůstal pouze holý skelet karoserie..

Vše včetně dveří s nerez lištami, motor s převodovkou, nápravy, komplet interiér stavu 1A jsem za 5t odkoupil a dovezl domů..
Vše je v neskutečně zachovalém stavu - v podstatě jako nové..


28.10.2015

Pravdepodobne definitivne posledni letosni jizda.
Ucast na ukonceni veteran sezony 2015 Veteran Tatra Sport Club Ostrava - lodenice Ostrava, soutok Luciny a Ostravice s naslednym vyletem na Ostrou Hurku u Hlucina kde probehlo jiz nekolikate setkani veteranistu.
Pocasi vyslo neskutecne skvele a celkove se akce perfektne vydarila.
Jako novacci jsme byli prijati do "spolecenstvi" TVSC Ostrava.


9.11.2015

Zazimovani vsech nasbiranych dilu u kamarada v garazi.
Behem tydne posledni letosni start, vyjmuti aku na prezimovani v domaci garazi na udrzovacim zdroji.
Tot pro letosek vse, pres zimu shanka peknych nebouranych chrom narazniku.


26.11.2015

Konečně se podařilo a vyčmuchal sem jedny kola které snad budu stát za to.
Zatím jen z fotky, ale stav nevypadá úplně špatně, sou už sice přefouklé, nicméně celkový stav vypadá pěkně.
Už se nemůžu dočkat až je budu mít doma.


_________________________ __________________________ ________________________


Sezóna 1016

23.1.2016

Kola jsou doma a zatím se na ně nesáhlo.
Kontaktoval jsem několik lidí ohledně slíznutí čelních pohledových ploch a to co si za to řekli nestály ani kola samotné.
Takže sm koupil malou el. rotačku a budu to holt kutit sám.
Problém vidím ale v obvodovým ráfku, na tom nechám asi ruce..
No snad výsledek snad za něco bude stát..
Předvčírem sem se zastavil v zimní úschovně, napumpoval sem benál a na škrt se sytičem to krásně chytlo, nechal sem to chvíli probublat, udělal kolečko a šup zpět pod prostěradlo..
Práce hodně času málo a tak trochu lenivost ale snad to nějak do jara dám.


26.1.2016

Započata renovace Kopretin.
Jde to hrozně blbě, je z toho strašně bince, ale už sem to započal, tak to musím dotáhnout do finiša..


8.3.2016

Dodány pokličky místního mága.
Pasují opravdu předpisově.
Jsem hápy jak cyp.
Už se to začíná pomalinku rýsovat..


24.-26.4.2016

Oživení po zimě, start na drc, projížďka cca. 25km pohodička klídeček, dotankováno 12litrů čerstvého Verva 100.
Namontovány přední mlhovky a zapojeny přes relé pro odlehčení spínače a celkově systému.
Zadní mlha vyměněna do sady za kulatou.
Tak nějak se mě to víc líbí..
V pátek 29.4.2016 vyrážíme do Bojnic na víkendovku poflakování tak sem zvědav jestli dojedeme a nebo budem volat o pomoc..


29.4.-1.5.2016

Bojnické dobrodrůžo proběhlo cajk.
Prvních 500km v sezóně 2016 za náma bez ztráty kytičky a spotřebou krásných 5/100.
Až na špatně zvolenou cestu přes přechod směr Klokočov-Turzovka-Kotešov á směrem tam ( rozkopané a vyfrézované cesty ve vesnicách měly za následek že se cosi na přední nápravě opět vymlátilo, na řízení to ale nevypadá, takže počítám nějaký svislák..zpět už sem jel z Bytče přímo na Makov) a sobotní čekací dobu na zámku od 9.30 do 13.30 na vstup a prohlídku v hrané podobě Slovenských divadelních herců pohoda.


18.7.2016 --->

Příprava na dovolenku :
1) Pokusné utažení svisláků (klepotání na nerovnostech) CASTECNE provedeno, jedna strana sla druha nejde, na druhe nahradni naprave by to melo byt OK prehodim a uvidi se jestli OK nebo ne, po sezone GO komplet.
23.7.2016 - vymena za nahradni probehla v poradku zadne vule nejsou, takze OK
2) Výměna výfuku (malá díra u úchytu - spíš prevence než nutnost ) - 22.7.2016 PROVEDENO
3) Výměna zadních tlumičů ( od výroby původní - spíš prevence než nutnost) - 22.7.2016 PROVEDENO (jeste ze tak , jeden byl uz na pokraji smrti)
4) Pravděpodobná výměna silentbloků na zadních šavlích (pokus o částečnou eliminaci "plavných" pohybů zadní partie - náhrada budou UNIbally) - ODLOŽENO na posezónu asi (nebo po dovči)
5) Instalace olejochladiče (to bych moc chtěl akorát nevím jak to časově vyjde s hadicema atd..prevence přehřátí v Alpách) - při jednom dám nové rozvody a přetěsním/vyčistím vanu a sací koš olej. čerpadla..je to komplikovanější než se původně zdálo být, napojení výtlaku není problém ale vracečka zpět do kanálu před filtr je komplikace, jelikož nemám v hlavním kanálu dvě zátky a je tam jen jedna se závitem 14 která je hned za držákem a silentblokem motoru a místa je tam tak 5cm..bude to boj ale snad to nějak vyjde..
1.8.2016 - chladič a hadice na místě, spoustu věcí očitěno, čekáme na šroub do bloku a bude vymalováno - pak děj se vůle boží..
6) Výmena brzdovky komplet i spojka ( ze spojky humus za 2 roky a cca. 6tkm ) - 22.7.2016 PROVEDENO
7) před odjezdem absolvovat STK ( nakonec objednáno na 3.8.2016 ) - to ale problém nebude auto je v naprostém cajku..tak STK v naprostem poradku na dva rocky klid.

Ovsem nastal obrovsky problem po instalaci olejochladice a to takovy ze skoncil vymenou motoru..
V 6.30 sem zacal tahat, v 11:30 lezely dva motory za autem, dala se nova spojka, pritlacak, lozo, dovymenily se hadice chladici kapaliny ktere byly potreba, 14:40 se startoval zanovni agregat a 15:15 sem vyrazel na STK s celkem hodinovym prostojem nutnym k dovezeni druheho motoru a nove olejove naplne to byla celkem slusna jizda, 3x Birell, 2x rajce, 1x kafe s mlikem.
Jede to mnohem lip nez puvodni agregat, celkovy stav exterieru motoru odpovida celkovemu skvelemu mechanickemu stavu uvnitr..
Joo holt chybami se clovek uci, celkove vzato me to stalo 1 den dovolene a sichtu ficak roboty, ale co uz aspon vim ze ziju..
Muze byt hur.

(11.8.2016 vyrážíme, návrat 19.8.2016)

Trasa: START domov ---> Brno ---> Mikulov ---> Steyr ---> Liezen ---> Filzmoos (přenocování)
---> St. Johann in Tirol ---> Innsbruck ---> Bolzano ---> Trento ---> přes hory k Lago Di Garda ---> CÍL : San Zeno di Montagna..
V průběhu týdne camrání po okolí a výlet k móři (1 den), ceasta domů v podobném stylu..


10.8.2016

Přípravy vrcholí, auto nabaleno nějakými drobnostmi pro strýčka příhodu (altík, AC pumpa, vodní pumpa, karbec, rozdělovač, něco hadic, nářadí, brzdové desky, olej).
Dneska dobalíme kufry, nasoukáme pod kapotu a zítra ráno vyrážíme..
Snad vše klapne jak má, auto zatím 4 dny funguje bez problémů, tak doufám, že to tak zůstane i po dobu dovči a cesty..

11.8.2016 - 19.8.2016 - Dovolená Itálie - Lago Di Garda

Cestovani a dovolena bez potizi a zavad.
Pocatecni stav pocitadla km 29065 konecny stav po dojezdu 32224.
Paliva 191.3 litru
Oleje 0.75 litru ( v kopcich to fakt dostalo zahul )
Chladici kapalina 0 litru
3x sme trochu pripekli brzdy (ale dochladili sme nastesti bez nasledku)

Jedina drobna technicka zavada : mechanika zamku dveri ridice, ve Verone v podzemkach provizorne opraveno (musim vymenit nekam se vyparila jedna pruzinka )..

Cesta pohodova mezi 70-110 km/h , v horach v kopcich nad jezerem i kolem 20-50 km/h prevyseni velke, obcas nas dolu predjizdeli cyklisti, kterych tam bylo jak much..


10.9.2016

Vylet na 1.Moravske setkani vozu RVHP v kempu Zralok na Plumplove pod zamkem.
Velice vydarena akce s perfektni organizaci (vyjizdka, stosovani aut v kempu, vse naprosto OK).
Pocasi super a kopec prekrasnych auticek..bylo na co koukat..


28.-30.10.2016

Posledni vyjezd letosniho roku.
Relaxacni pobyt Besenova, ubytovani Liptovsky Michal, sobotni vylet na Spissky Hrad a akvac v Popradu, vecerni cesta zpet na penzion ve znameni poletujicich snehovych vlocek.
V nedeli po prijezdu domu dotankovano do plne Vervou100, umyto, vysuseno.


2.11.2016

Definitivni zazimovani.
Sbohem sezono 2016, tesime se na novou v roce 2017.
Plan dovolene je prozatim dvoji, budto Svycarsko a nebo Svedsko-Finsko, to se ale uvidi..

_________________________ __________________________ __________________________ ______


Sezóna 2017

8.1.2017

Rozhodnutí dovolené je pevné.
z Domu Ostrava - Gliwice - Częstochowa - Gdyně - Karlskrona - Stockholm - Karlstad - Oslo - Trollhättan - Göteborg - Malmö - Gedser - Rostock - Dresden - Wroclaw - Gliwice - Ostrava a dom


21.1.2017

Započata reinkarnace přidřeného agregátu.
Osazení bloku bude Favorit vložky + písty + ojnice, vačka 50kw MPi, výfukový svod asi taky větší, sání se probere, snížit trochu hlavu + sedla na natural + možná větší ventily z Favorita.
Jináč asi nic.
Zvenku to bude furt klasická motorizace, ale uvnitř malinko poladěná..
Jináč asi nic
EDIT: vse zustane na origo pistech, zadne komplikace a zbytecne predelavky, hlava bude predelana akorat na tvrde sedla.

15.4.2017

Prvni letosni vylet.
SK - Kupele Lucky , obed na Kozim Vrsku a cesta z5 domu.
Bez problemu a poruch.
Ujeto bezmala 400km a do plna dotankovano slabych 16litru Vervy..pohoda.


17.4.2017

Výlet Zoo Zlín a přes Velký Újezd domů, opět bez potíží.


13.4.2017

Vymena prednich brzdovych komponent z puvodnich dvojpistu za ctyrpisty, desticky Textar, kotouce Brembo.
Zrepasovane protinecistotove terce.


2.-4.6.2017

V pátek večeře v Dětenicích, přenocování v Kněžmostě a sobota ráno výlet na 4. ročník Chateau Loučeň Concours d´Elegance, na večeři do Nymburka a přes MB z5 do Kněžmosta.
V neděli cestou domů návštěva Chlumce n. Cydlinou.
Bez potíží a problémů.
Brzdy fungují o mnoho lépe, měl jsem malinko obavy, ale nakonec je vše v pořádku.


5.6.2017

Sundana hlava kvuli revizi pohonne jednotky.
Odstraneni koroze a vodniho kamene z vlozek a bloku. Hlava odevzdana na liznuti a zapastovani ventilu.
Vytazene zdvihatka - zjisteno nekolik kusu povrchove vydrolenych, vacka OK.
Cela tato akce je pro klid v dusi pred cestou na dovolenou.
Puvodni plan byl mit postaveny motor novy komplet (klika, valce+pisty, vacka atd.), no bohuzel "motorar" ma hlavu na vymenu sedel a sadu ojnic uz vic nez 4 mesice a neverim tomu ze ji budu mit v dostatecnem predstihu pred odjezdem, tudiz zalozni plan je aspon toto..Na to jak si hrajou na profiky je toto jednani tak nejak mrzute..


15.6.2017

Hlava plán "B" doma a skládá se z5.
Vše vypucováno od karbonu a nečistot.


18.6.2017

Hlava předělaná doma, ojnice prý OK.
Skládání može začít. (až bude čas zase..)


22.6.2017

Jezdíme jak se dá a sbíráme kilometry.
Dovolená se blíží a je potřeba přetáhnout po složení hlavu ještě a prokontrolovat všechny spoje co byly rozebrané.
Funguje to neskutečně dobře, takové oživení jsem ani nečekal..



15.7.2017 - 29.7.2017 - dovolená Sweden

Cestovani a dovolena bez potizi a zavad.

Cesta: z Domu - Ostrava - Gliwice - Częstochowa - Gdyně - Karlskrona - Stockholm - Karlstad - Oslo - Trollhättan - Göteborg - Malmö - Sorø - Rødby - Puttgarden - Hamburg - Hannover - Dresden - Wroclaw - Gliwice - Ostrava a dom.

Pocatecni stav pocitadla km 36310 konecny stav po dojezdu 40763 + 289km trajektu.

Paliva 273,98 litru
Oleje 1.5 litru
Chladici kapalina 0 litru
1x vystreleny ventilek za 5€

Celkové náklady se vším všudy (s ubytováním jsme se nijak neomezovali - myšleno že sme vždy řešili přes Air BnB) cca. pro 2 osoby 70tkč ( při nějakém rozumném využití stanu / kempu atp. určitě nižšší ).



12.8.2017

Ucast na velice povedene a perfektne zorganizovane akci "Dvorske toulky do Ratiboric".
Pristi rok urcite zase pojedem, pokud do toho neco nepadne.



21.10.2017

Dotankováno, zazimováno pod plachtičku..
Letos už asi nevyjedem..

_________________________ __________________________ _________________________


Sezóna 2018

Od Ledna probíhá:

V mezičase přípravy "A"čkoveho Favorita proběhla revitalizace karburátoru (ze tří složen jeden) +/- 136tkovy, vyčištěné a přetažené závity na bloku, vypucovane ojnice a zbylé vnitřní části od karbonu a nánosů.
Usazená klika do bloku + odlehčený setrvačník (s klikou sváženo) - jelikož jsem nesehnal axiály, práci provedl stavitel motoru do Favorita D. Fišer z Prostějova (samozřejmě na výbornou).
Válce v bloku, písty ve válcích - moc se s tím z časových a pracovních důvodů nepohnulo..


1. - 3.6.2018 - reimplantace agregátu, výplach chladícího okruhu, výměna origo spojkové lamely (za materiál HD Renovak), nová G11, svíčky Bosch Platin Plus, první start.

4.6.2018 - druhý start, aplikace čističe chladící soustavy pro odstranění usazenin z chladiče a radiátoru, vypuštění neskutečného humusu.

5.6.2018 - výplach chladícího okruhu hadicovou metodou, nalití nové G11, prvních 15km projetí po okolí - jede to hezky.

14.-16.6.2018 - Agrotec Rally Hustopeče - kilometr od kilometru jede lépe a lépe, před odjezdem nandaná měřící lambda pro jistotu abych něco neupálil po cestě , chodilo to krásně 0.9-1.1.
500km najeto , vyměněný olej, vyčištěná vana, ještě něco najedem, přetáhneme hlavu, znova olej a na dovolenku připraveno.

21.6.2018 - výměna palivoměru, nový už není tak optimistický jako původní, dokonce malinko skeptičtější, takže už snad na cestě nikde viset nezůstanem.

22.-23.6.2018 - vylet v ramci zajizdeni , Zoo Liberec. Musim konstatovat ze situace na Ceskych silnicich je tristni a katastrofalni, znaceni objizdnych tras ke zbliti, na objizdnych trasach semafory protoze ty se taky opravujou, hnus, chaoz, debilismus..je uplne jedno kudy clovek jede, vsude stoji a poskakuje..
Momentalne cesta od Ostravy na Prahu nebo Liberec je snad nejrychlejsi pres Polsko..

24.6.2018 - po ujeti cca.1000 km pretazeny srouby hlavy valcu, serizene ventily.
Zapocato dokonceni Apoll, na dovolenou musi byt, protoze sem zjistil pri ceste do Liberce, ze ty OR34 z roku 2006 vubec na mokru nefungujou, odjezdy ze semaforu, z kruhace, vyjezdy serpentin - v driftu za ustrasenych vyrazu vsech kolem..zena se taky moc netvarila..ale me to bavilo..


24.6. - 10.7. 2018 - práce na kolech.
Dokončeno, obuto, vyváženo, nahozeno na povoz.

11.7.2018 - STK hotová, na dva roky kliiid


14.7. - 27.7.2018 - dovolená Norway

Cestování a dovolená bez potíží a větších závad.

Cesta: z Domu - Ostrava - Wrocław - Cottbus - Bornhöved - Hirtshals - Kristiansand - Lysebotn (Kjerag) - Rjukan - Flåm - Briksdalsbre - Geiranger - Trollstigen - Ålesund - The Atlantic Road - Kristiansund - Oppdal - Lillehammer - Hamar - Oslo - Göteborg - Helsingborg - Helsingør - Rødby - Puttgarden - Schaalsee (Camp) - Magdeburg - Kempink Heide-Camp Schlaitz (Kempink Heide-Camp Schlaitz) - Leipzig - Dresden - Görlitz - Wroclaw - Gliwice - Ostrava a dom.

Počáteční stav počítadla km 44 451 konečný stav po dojezdu 50 344 + cca. 200 km trajektu.

Paliva : 320.75 litru (spotřeba zhruba 5.5/100)
Oleje : 0.05 litru (vyházeno přes měrku při deceleraci z kopců v horách - OCT nestíhal odvětrávat - (u)opraveno po cestě )
Chladici kapalina : 0 litru
Cca. v polovině cesty praskly výfukové roury (následek loňského rozhození předstihu), následně při návratu domů na Německé dálnici upadly úplně (výfuk zůstal viset na držáku), na dojezd nouzově opraveno v malém servise Klemm Auto GmbH Grumbach, pan majitel byl fanda zadohrabů a za kanclíkem mu stála krásná 110R.. oprava za 10€ (původně nic nechtěl že pro fanouška Škodovky to je v rámci pomoci bližnímu zdarma..a gute fahrt ! )
3x Atlas KO - všechny odstraněny cestou

Celkové náklady se vším všudy pro 2 osoby cca. 45tkč ( hodně stan a auto - velká úspora, nejvíce asi palivo, trajekty, nějaké drobnosti domů, jídlo, atd atd)


8.8.2018

Opraven výfuk (převařeny roury s přírubou v pěkném stavu z původního prohnileho tlumiče)

9.8.2018

Zahřívací okruh, vypuštěny oleje (motor + skříň), odšlápnuté brzdy, kontrola vůle ventilů a stavu zapalovacích svíček.

11.8.2018

Revize brzd (pro jistotu, v horách to dostalo poměrně hodně zabrat), byť byla poměrně přijatelná teplota, přesto se docela hřály.. dlouhé sjezdy.. odlehčoval jsem ručkou a kvaltama. Postupně se začlo po prohřátí ozývat bouchání od bubnů (cukalo to i pákou ručky).
Takže bubny dole (nechám liznout, jsou jak nové).
Na levé straně lehké rosení kapaliny z válečku - takže na obě strany nandané nové kusy Brembo.

17.11.2018

Přeházené kola na zimní stání.
Pro sezónu 2018, ukončen provoz.
Perlička na závěr roku..dnes přišla faktura od EPC na uhrazení poplatku za provoz na Norských placených úsecích, částka je 1700.35,- Czecho krowns..no po 4 měsících už sem myslel že na to zapomněli..ale co už, lepší s klidem a bez obav příští rok vyrazit znovu..


_________________________ __________________________ __________________________


Sezona 2019

Od Ledna probíhá příprava na upgrade předních brzd.

1) zakoupení chlazených kotoučů - ✓ - díky Frei motorsport
2) úprava nábojek pro chlazené kotouče - ✓
3) výroba šroubů pro uchycení chlazených kotoučů - ✓
4) ošetření nábojek před instalací - ✓
5) upínací šrouby kotoučů do zinku - ✓
6) osazené nové ložiska do nábojek + zkompletované s kotouči - ✓

Teď vyčkat lepšího počasí, smytí soli z cest a převezení vozu domů k započetí instalace.. nevydržím..



16.2.2019

Započata práce na zadním čele.
Karosařina celkem hotová, potmelíme, pobrousíme, olakujem..

3.3.2019

Nalakována vnitřní strana větraného čela.

4.3.2019

Olakováno i zvenčí.. dokonáno jest.

Na řadu přicházejí brzdy.

Plán je realizovat i průtokový výstup z bloku u IV vložky namísto ucpávky.

6.3.2019

První krůček k obtoku - máme ✓

26.3.2019

Zadány do výroby redukce 4x130 na 4x100 rovnou 4kusy.
Řešení pro rezervní kolo.
Doma leží ladem nějakou dobu pěkná sada poměrně netradičních 14" 6J 4x100 Strato, takže než nereálně čekat na 1kus Apolla, vyřeším to použitím do rezervy a když bude nálada, tak je můžu dát na auto všechny.

7.4.2019

Prvních letošních 100km za námi.
Chytla na drc a bez zaváhání.
První letošní zmrzka ze statku a pivko z Ostravice na doma, dali sme si Šance a přes Rožnov a Fren domů.


18.5.2019

Výlet do Olmika pro blatník na Golfáča.

25.5.2019

Veterán Rallye Ostrava - příjemné strávení krásné soboty

26.5.2019

Přední brzdy upgrade.
Vše na autě bez problémů pasuje.

31.5.2019

Výměna levého zadního ložiska, poloosy, gufer.
Bouchání do zatáčky zmizelo a hned je člověk klidnější.

21.6.2019

Vejlet do Banskej Bystrice na premieru : Afrika na Pionieri by Marek Slobodník.
Povedená akcička, krásná cesta tam i z5.
Večer (nad ránem) při cestě dom sme potkali 6x Lišku, 1x Laň, 1x Srna, 1x Kuna, něco myší..

30.6.2019

Bohužel se projevila příčina posledních týdnů (start na 3 válce)..
Do Šancí na roztočeném 3 kvaltu bouchla hadice topení, schytala to robka, naštěstí ne extrém..ufffff..
No nějak sme to polatali a dojeli domů, vyházel sem koberce, vymyl a když sem to chtěl schovat do garáže, tak zase start na tři a hromada páry.. takže mě to bylo hnedka jasné že vypraným kobercem to neskončí..
Holt hlava dolů a uvidím co se posralo..
Este že se to stalo u baráku a ne 4tkm daleko.

8.-10.7.2019

Složená hlava, naroubované "C" vahadla, odvzdusneny chladící okruh, vyměněné zadní tlumiče za Patrolacké plynokapaliny, vse funguje bezvadně.
Zbývá najezdit 500km a přetáhnout hlavu a přeletět ventily.

12.7.2019

Přední náprava přeletěna A00, dotažený levý svislák, kontrola vůlí v zavěšení, vše cajk.
Na odjezd jsme skoro připravení.
O víkendu dáme 500km, přetáhne se hlava a pak už jen čekat do 16.8. na odjezd směr Norweg.





11mAjA11 / Škoda 120L - Užovkovka Australská - komentáře:

16:50:13
04.07.2019
k.jarek

-> 11mAjA11: 47 47
16:30:59
04.07.2019
11mAjA11

Trochu neplánovaného adrenalinu nikdy není dost..
1
12:55:21
04.07.2019
Borderer

-> 11mAjA11: Koukám taky skládáš auto nejlíp pár týdnů před dovolenou. 3
12:47:50
04.07.2019
11mAjA11

Kalina doma, můžeme začít skládat..
zvětšit 11mAjA11 / Škoda 120L - Užovkovka Australská - obrázek od 11mAjA11 vložen 04.07.2019 12:47:50
07:03:32
03.07.2019
11mAjA11

Když to skládáš v polospánku, tak je to nahowno a tyhle věci ti vůbec nedojdou.. spíš je prostě přehlídneš, když to neskládáš několikrát do roka a po rozebrání uteče pomalu rok, než to zase začneš skládat, holt lidský faktor..6
upraveno 1x, naposled 03.07.2019 07:05:43
12:45:38
02.07.2019
Pavel P..

Tak u toho změříš díry a máš jasno... těsnění pro 105 má díru tušim 70mm a pro 120 asi 74mm....
11:29:45
02.07.2019
Tom Troll

-> 11mAjA11: 105/120 jasně poznáš podle mezery mezi prostředníma vložkama, když ne přeměřenim vrtání.
Po pravdě nevim jak moc se to dá zaměnit, při montáži špatnýho bije do očí že to na vložkách nesedí.
upraveno 1x, naposled 02.07.2019 11:30:36
11:12:35
02.07.2019
11mAjA11

Zahada rozlustena..
Po konzultaci s Kalina industries tesneni neni pro 120 ale pro 105 coz tim padem dava smysl.
Problem je ze prodane je jako 120, vcera jsem byl ve stejnem obchode a prodali mi zase to stejne i kdyz se 2x ptali jestli 105/120..takze kdyz neni s cim porovnat a nesoustredite se plne na praci tak je na pruser zadelano..
Tzn. Nikomu never a vse proveruj nekolikrat..
Nasrany sem jak kybel howen..
13:31:27
01.07.2019
11mAjA11

13:30:45
01.07.2019
11mAjA11

Diagnóza...
asi TEMAC...
8 10
zvětšit 11mAjA11 / Škoda 120L - Užovkovka Australská - obrázek od 11mAjA11 vložen 01.07.2019 13:30:45
06:45:14
01.07.2019
11mAjA11

Tak si dáme cvičně hlavu..
8
zvětšit 11mAjA11 / Škoda 120L - Užovkovka Australská - obrázek od 11mAjA11 vložen 01.07.2019 06:45:14
19:53:05
24.06.2019
11mAjA11

Moh no, ale nechtělo se mě do toho lézt, bo při mojem štěstí by minimálně to sklíčko jeblo 6 1 .
No za letošní dovču to srovnáme 1
18:17:19
24.06.2019
minno

-> 11mAjA11: si to počítadlo mohol dopasovať.
21:07:22
23.06.2019
11mAjA11

Trocha přepychu 2 ..
Omladili sme o 10tkm..
zvětšit 11mAjA11 / Škoda 120L - Užovkovka Australská - obrázek od 11mAjA11 vložen 23.06.2019 21:07:22
19:41:37
16.06.2019
11mAjA11

11:58:29
15.06.2019
11mAjA11

Testování nových blikátek..
Prozatím super, teplé starty bez trápení na škrt.
zvětšit 11mAjA11 / Škoda 120L - Užovkovka Australská - obrázek od 11mAjA11 vložen 15.06.2019 11:58:29
19:09:49
01.06.2019
11mAjA11

19:08:40
01.06.2019
11mAjA11

10:44:44
27.05.2019
11mAjA11

Extreme Tyres