Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.

Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.

Úpravy oproti originálu:
- ukazatel dobíjení
- alternátor místo dynama
- hliníková olejová vana

Práce co byla na autě udělaná:
- repase předních brzdičů
- výměna benzínové nádrže
- výměna LZ ložiska kola
- výměna některých hadic
- výměna manžet na poloosách
- výměna klaksónů
- výměna a přetěsnění víka ventilů
- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový
- výměna termostatu
- celkový rozleštění a renovace laku
- přetěsnění bočního víka
- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou
- navrácení termosytiče a původního karburátoru

Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky
- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej
- možná vrátit chromové kryty prahů

Nedostatky a závady:
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku

KOUPÍM/SHÁNÍM:
- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------

4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.
8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.
9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.
10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"
25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička
16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.
22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.
27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.
29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.
23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.
4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.
10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth
14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku
20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák
3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo
8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.
13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.
10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.
14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

21:50:00
09.10.2021
Eidy
-> moucan: Počasí dovolí. Taky plánuju svezení. 4
21:14:24
09.10.2021
moucan - zrušená registrace
Vše je na svém místě. Pokud zítra počasí dovolí tak nastane test.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 09.10.2021 21:14:24
21:58:32
07.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Byly inzerovaný že jsou na novější zadohraby ale to mi je fuk. Vidět to je max díky dírám na opěrky a pak že nejdou dopnout na druky potahy předních opěradel protože 100vka má evidentně opěradla buď o kousek delší a nebo širší. Já jsem rád že jsem vůbec něco socíkovýho v hezkym stavu sehnal, moc toho v nabídce není po bazarech. Jedny nejetý jsou teď na Bazoši ale za ještě větší randál než jsem pořídil tyhle. A tyhle jsem si po nasazení do auta zamiloval. 1 vypadaj parádně viz. poslední fotky v kartě.
Koženka možná vydrží ale ta látka světlá je zlo ... přibyly fleky a celkově nechci aby ty sedačky zbytečně trpěly od užívání a sluníčka protože těhlech interiérů už moc neni.
No trefit na karbec ještě stejnej měsíc výroby to už by byla velká fajnšmekrovina. 1 Ale úplně do detailu to vrátit k oroginálu stejně nepůjde ... třeba altíku namísto dynama bych se určitě nevzdal a takovýho funkčně zmodernizovanýho harampádí je tam víc.
Otázníkem pro mě jsou taky ty venkovní prahový lišty. Opravdu je měly všechny prvomodely? U těch ještě nejsem rozhodnutej zda je tam dát nebo ne.
20:35:41
07.10.2021
Bukaj
-> moucan - zrušená registrace 07.10.21 14:53:17: Koukal jsem na ně na Aukru...
Nevadí Ti, že jsou na 742? 1
Jinak De Luxe koženka sedadel vydrží mnohem víc, než tyhle potahy4
Kdyby Tě náhodou omrzely, tak bych je užil do 130LPG 1
-> moucan - zrušená registrace 07.10.21 14:56:48: Škoda, že ten karbec není o pár měsíců starší - je vyroben v prosinci 1969...7
14:56:48
07.10.2021
moucan - zrušená registrace
A v motorovym prostoru taky nastanou díky Bukajovi změny. Vše půjde do originálu tak jak měla prvomodelovka být.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 07.10.2021 14:56:48
14:53:17
07.10.2021
moucan - zrušená registrace
V zájmu zachování původních sedaček který jsou stále v nádhernym stavu jsem splašil dobový potahy ... 5
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 07.10.2021 14:53:17
22:58:09
17.08.2021
moucan - zrušená registrace
-> Pavel P..: Pravda, bude to o pár let a tis. míň, to mi nedocvaklo ... ale praděda to měnil hned jak to šlo z dynama na altík.
22:40:16
17.08.2021
Pavel P..
-> moucan: Ale u Š100 by mělo být z výroby dynamo... pokud to nebyla příplatková záležitost4
16:59:02
17.08.2021
moucan - zrušená registrace
Tak po 52 letech a 57500km odešel před třema dnama do věčnejch lovišť původní altík (přestal dobíjet). Jeho místo nahradila zelená uloženková obluda a starej asi nechám časem zrepasovat. Už to zase šlape.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 17.08.2021 16:59:02
09:45:24
14.08.2021
Eidy
-> moucan: Tak pak je to dobrý.
09:15:44
14.08.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Koupil jsem jí se 110 motorem a schválně jsem se na to zaměřil. Hloubka je stejná a sací koš taky ... i podle čísel dílu na něm, takže to šlo jen kus za kus a koš jsem nechal původní.
06:26:13
14.08.2021
hans1
-> Eidy: nedělají to jen opticky ty žebra ?
21:54:01
13.08.2021
Eidy
-> moucan: Je to správná vana k tomu sacímu koši nebo jsi ho přehodil taky? Z fotky mi ten hliník přijde hlubší, proto se ptám.
upraveno 1x, naposled 13.08.2021 21:54:22
15:31:41
13.08.2021
moucan - zrušená registrace
Hotovo .. hlinik na miste a pretesneno vse co slo.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 13.08.2021 15:31:41
upraveno 1x, naposled 13.08.2021 15:32:04
19:17:16
11.08.2021
moucan - zrušená registrace
Nějak se to rozpadlo ...
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 11.08.2021 19:17:16
18:29:24
21.07.2021
moucan - zrušená registrace
Tak další etapa přetěsnění motoru hotová. Boční víko už by nemělo dělat problémy. Na řadě bude vyměnit plechovou vanu za hliníkovou a taktéž přetěsnit. To už by mělo být finále.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 21.07.2021 18:29:24
12:10:49
10.07.2021
Jozka
-> moucan: 47
15:01:10
09.07.2021
moucan - zrušená registrace
-> Jozka: Slovo "divný" je u starý Škodovky a zejména u mojí pojem zcela běžnýho rázu. Co tady dokáže vzniknout za bizarní závady který vlastně vzniknout ani nemůžou a přitom tu jsou už bych nenapočítal na prstech rukou. 1
12:28:26
09.07.2021
Jozka
-> moucan: Jasný - já jen, že je to trochu divný. Mírnej podfuk v půlení spony je vcelku normální a projevuje se klidně i opakovaně (vibrace..).. masivnější pravděpodobně znamená, že je některej komponent nesprávně vytvarován.
07:44:26
09.07.2021
moucan - zrušená registrace
-> Jozka: Naposled jsem to srovnal ještě před dotaženim výfuku .. sedlo si to, dotáhl jsem sponu a pak výfuk. Vydrželo to jednu jízdu a zase se to rozjelo. Takhle opakovaně. Už mě to nebavilo. Tady trochu zkulturnim to lepidlo nakapaný okolo a na víc kašlu. S výsledkem jsem spokojenej a v motoru to beztak vidět neni.
Extreme Tyres