skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
-> TTomas 23.09.14 20:04:20: jo viděl jsem že to dělá i Millers. Zázrak neočekávám, ale stupínek ke stupínku a ono se to nakonci bude počítat...
-> vhml: Pouzival jsem neco podobneho od Millersu a zadnej zazrak se nekonal.
Máte někdo zkušenost s aditivací chladících kapalin? Tohle mi docela zaujmulo. www.motul.com/system/.../
MoCool_GB.pdf?1290086772
Nedělám si iluze o zázraku, ale zase Motulu bych věřil, že to něco málo pomůže a je to za dostupný peníze ( 300Kč na 10litrů chladící kapaliny ).
Ještě mi napadlo jestli jsou nějaký rozdíly ve ,,výkonu" chladících kapalin. G11 vs G12++ atd. Motul opět vyrábí nějakou super kapalinu, ale náplň do stovky vyjde asi na 700Kč. Ne že bych na tom zkrachoval, ale kdyby G12++ byla dramaticky lepší než G11, vyšlo by to levnějš.
Nedělám si iluze o zázraku, ale zase Motulu bych věřil, že to něco málo pomůže a je to za dostupný peníze ( 300Kč na 10litrů chladící kapaliny ).
Ještě mi napadlo jestli jsou nějaký rozdíly ve ,,výkonu" chladících kapalin. G11 vs G12++ atd. Motul opět vyrábí nějakou super kapalinu, ale náplň do stovky vyjde asi na 700Kč. Ne že bych na tom zkrachoval, ale kdyby G12++ byla dramaticky lepší než G11, vyšlo by to levnějš.
-> m8rinek 16.09.14 16:17:38: a nějaký oddůvodnění? Vždyť je tam směšnej tlak na poměry hydrauliky...
-> vhml: Pokud to nemáš na beztlakou větev (vracečka do nádrže sucháče), tak bych dal tlakovou...
-> m8rinek 16.09.14 13:42:52: spíše shrnutí
Ještě mi trápí hadice. Má význam tam dávat hydraulický hadice? Podle mě je to nesmysl a musí bohatě stačit palivová s opletem. Do 20bar, do 125 stupnu... www.hadice.info/hadice-pr o-ropne-produkty/petrotec- bgo

Ještě mi trápí hadice. Má význam tam dávat hydraulický hadice? Podle mě je to nesmysl a musí bohatě stačit palivová s opletem. Do 20bar, do 125 stupnu... www.hadice.info/hadice-pr o-ropne-produkty/petrotec- bgo
-> vhml: deja vu? :D
-> m8rinek 16.09.14 11:55:02: sám nevím
Asi prostě dám dlohou pětku a kdyby to bylo špatně, tak jen nechám vyrobit nějakou jinou a na autě shodím zadní víko a přendám to.

Asi prostě dám dlohou pětku a kdyby to bylo špatně, tak jen nechám vyrobit nějakou jinou a na autě shodím zadní víko a přendám to.
-> vhml: Nějak nevim co chceš slyšet :D Hele představ si, že máš motor jako já a mezi 4-5 máš díru jako 4q, ale celý to je o 20kmph někde jinde :D.... Na to těžko odpovědět :D
-> m8rinek 16.09.14 11:31:05: ti děkuju za pěknou radu 

-> vhml: Budeš muset tu 4 víc roztáhnout..
-> Luky 16.09.14 10:40:43: spočítaný to mám. Jen nedokážu takhle od stolu říct, jak to bude probíhat, až ve 90km rychlosti přeřadím ze 4000 na 2500...
On ten skok otáčkově je stejnej jako u sériovýho 4kvaltu. Jenže se odehrává o 20km vejš, kde už jsou úplně jiný odpory a s jinde položeným kroutakem nez u série.
On ten skok otáčkově je stejnej jako u sériovýho 4kvaltu. Jenže se odehrává o 20km vejš, kde už jsou úplně jiný odpory a s jinde položeným kroutakem nez u série.
Tak na pětku to točí v rozmezí cca 1500 až 4000 ot/min, v závislosti na aktuální rychlosti
Jsem rád že jsem mohl pomoci

Jsem rád že jsem mohl pomoci

-> m8rinek: já vim, proto se ptám, jestli chce vědět kolik to točí, jestli to bude alespoň nad volnoběžnými otáčkami jeho motoru 

-> Luky: Má strach jestli ji vůbec zařadí s velkym skokem ve vysoký rychlosti :))). Navíc s motorem, kterej jede jinde než seriovka.
-> vhml: na hovno
Teda na přesuny samozřejmě dobrý ale na závody je zbytečná. Což vím že na závody ji nepotřebuješ. Mám ti okouknout kolik to točí na pětku nebo si to spočítáš?

-> Luky 16.09.14 09:55:37: tradičně od Freiů 
A ty jako velkomajitel rapidů mi řekni jak to jezdí na pětku :-D

A ty jako velkomajitel rapidů mi řekni jak to jezdí na pětku :-D
-> vhml: já se ptal na převodovku, ne chladič 

-> Luky 16.09.14 07:41:10: chladič, ne převodovku...
Jinak mám zásadní dotaz na provozovatele pětikvaltů: Není ta pětka ( sp 3.9 ) přehnaně dlouhá? Mám strach aby to motor nějak rozumně uvezl. Přece jenom mám kroutak posunutej trochu vejš než série a v kombinaci s krátkou 4kou a sériovou pětkou tam bude dost velký skok. Nedokážu ale odhadnout jak velkej průser to bude...
Jinak mám zásadní dotaz na provozovatele pětikvaltů: Není ta pětka ( sp 3.9 ) přehnaně dlouhá? Mám strach aby to motor nějak rozumně uvezl. Přece jenom mám kroutak posunutej trochu vejš než série a v kombinaci s krátkou 4kou a sériovou pětkou tam bude dost velký skok. Nedokážu ale odhadnout jak velkej průser to bude...
-> vhml: zajímavá cena, to si tu převodovku dam do každého auta a ještě si pořídím náhradní pro případ že by se mi rozsypaly čínský kolečka
