skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jen stručně... je to Škoda 120LS v soutěžní úpravě pro skupinu A/120LS která se jezdila v 80.letech. Doklady a různé díly jsou ze 105L rv. 81 která byla nejspíše havarovaná a v roce 1984 proběhla výměna karoserie z původní úzké na širokou M1 a výměna motoru za typ 120LS, následně byla přestavěna na "Vozidlo pro sportovní účely" a měla sportovní průkaz... auto závodilo v sezoně 1985/86. V roce 97 proběhla přestavba na civilní provedení a sloužila jako rodinné vozidlo..... až do roku 2010, kdy byla vyřazena z registru. Od té doby nejela, pouze občas nějaký postrk, motor bežel naposled před 5 lety.
Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.
Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.
Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.
Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.
V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.
K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.
Start motoru po 5ti letech stání.
Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)
Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.
Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.
Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.
Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.
V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.
K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.
Start motoru po 5ti letech stání.
Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)
Pavel P./ Škoda 120LS/A - komentáře:
14:44:53
18.11.2019
18.11.2019
Eidy
-> Pavel P.. 03.10.19 00:21:20: Chtělo by to asi repas. Umí to tu někdo?
12:59:33
18.11.2019
18.11.2019
Vojťas
To je parada stejne
00:21:20
03.10.2019
03.10.2019
Pavel P..
Tak tlumiče jsem obrousil a našel označení.... měli by být původně ze 130RS.
19:40:10
29.09.2019
29.09.2019
k.jarek
-> Pavel P..: Aha, proto si nepamatuju, že bych ju v inzerci zahlédl Asi začnu též odepisovat aj na inzeráty bez fotky To s tím předběhnutím máš jistě pravdu, ale aspoň že sa zadařilo tobě
12:39:31
29.09.2019
29.09.2019
Pavel P..
-> k.jarek: nějak jsem to náhodou objevil na bazoši... nebyla tam fotka takže to moc lidí nezaujalo, jinak by mě někdo určitě předběhnul
-> Bukaj: tak jsou to seriový krámy.... stejně jako to erkový sání vedle, zajímavý jsou ty původní závodní věci, seriový díly seženeš snadno, ale KONI tlumiče na škodovku a ještě v sadě se moc často neobjevují.
-> Bukaj: tak jsou to seriový krámy.... stejně jako to erkový sání vedle, zajímavý jsou ty původní závodní věci, seriový díly seženeš snadno, ale KONI tlumiče na škodovku a ještě v sadě se moc často neobjevují.
08:53:06
29.09.2019
29.09.2019
k.jarek
-> Bukaj: Díky Já to bral spíše z pohledu, že je problém najít Škodovku za normální prachy, natož plnou takovýchto rarit. Proto ten dotaz na zdroj
Ale třeba sa něco najde. Stejně mňa to hledání čeká, vzhledem k tomu, že chcu pořídit ešče jednu, ale pro běžné provozní účely
Ale třeba sa něco najde. Stejně mňa to hledání čeká, vzhledem k tomu, že chcu pořídit ešče jednu, ale pro běžné provozní účely
07:51:33
29.09.2019
29.09.2019
Bukaj
-> k.jarek: Však auto máš pěkný...
-> Pavel P..: Prej krámy ze skříně - výfukové potrubí LS/R je krám, jo?
-> Pavel P..: Prej krámy ze skříně - výfukové potrubí LS/R je krám, jo?
22:38:33
28.09.2019
28.09.2019
k.jarek
-> Pavel P..:
Tak to asi budu muset začít lépe využívat svou pracovní dobu Každopádně dobrý kup.
Tak to asi budu muset začít lépe využívat svou pracovní dobu Každopádně dobrý kup.
16:43:50
28.09.2019
28.09.2019
Pavel P..
-> k.jarek: urcite budou, tak ja s tim nebudu jezdit rally aby dostavali nejak zabrat...
Auto bylo normalne v inzerci.... takze stacilo zavolat a dojet
Auto bylo normalne v inzerci.... takze stacilo zavolat a dojet
14:38:05
28.09.2019
28.09.2019
k.jarek
-> Pavel P..: Pěkná práce. Snad budou sloužit
Mimochodem, kde že sa dá sehnat takový zdroj?
Mimochodem, kde že sa dá sehnat takový zdroj?
14:02:31
28.09.2019
28.09.2019
Pavel P..
Tak jsem včera navštívil bývalého majitele a odvezl si hromadu pěkných dílů.... ale předevšim se na dně skříně vyloupla komplet sada KONI tlumičů se silnějšíma pístnicema, které tam původně byli, ale postupem času byli majitelem považovány na ztracené/vyhozené.
Dva jsou trochu vyteklé a dva jdou pěkně. Ale jsou rozebíratelné, takže pujdou zrepasovat.
Dva jsou trochu vyteklé a dva jdou pěkně. Ale jsou rozebíratelné, takže pujdou zrepasovat.
17:49:13
12.09.2019
12.09.2019
Pavel P..
-> Luky: no právě...
10:24:11
12.09.2019
12.09.2019
Luky
-> Pavel P..: spíš můžeš o ty Včka přijít, když potkáš nějakýho aktivního zkušebního komisaře
22:36:37
11.09.2019
11.09.2019
Pavel P..
-> Eidy: to ano, ale nandat a vyndat ho neni uplně snadný... a nebudu riskovat že mě zastaví nějakej uvědomělej soudruh strážník který bude zrovna vědět že ani u V nesmí být rám.
22:11:31
11.09.2019
11.09.2019
Eidy
-> Pavel P..: Rám je vyndavací, tak o nic nejde.
22:07:24
11.09.2019
11.09.2019
Pavel P..
-> Škoda 125 L: Díky, tak samozřejmě bych to rád uvedl do stavu v jakém to závodilo, ovšem pokud s tim budu chtít jezdit, tak jediná možnost je veteránská testace a tam je problem že tam nemůže být rám.... což mě trochu mrzí ale holt jiná možnost neni.
19:02:04
11.09.2019
11.09.2019
Škoda 125 L
Pěkná a velice zajímavá škodovka, určitě bych tam dal ty díly co tam byly na závody.
11:26:04
02.09.2019
02.09.2019
Bukaj
-> Pavel P..: Vidím to stejně, jako Eidy - takhle ventily nebo vahadla neznějí. Na čep to klepe docela výrazně (skoro bych řekl ojniční lágr, ale jestli to maže na volnoběh...), ale zase otázka, jak moc to zkresluje nahrávka.