skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jen stručně... je to Škoda 120LS v soutěžní úpravě pro skupinu A/120LS která se jezdila v 80.letech. Doklady a různé díly jsou ze 105L rv. 81 která byla nejspíše havarovaná a v roce 1984 proběhla výměna karoserie z původní úzké na širokou M1 a výměna motoru za typ 120LS, následně byla přestavěna na "Vozidlo pro sportovní účely" a měla sportovní průkaz... auto závodilo v sezoně 1985/86. V roce 97 proběhla přestavba na civilní provedení a sloužila jako rodinné vozidlo..... až do roku 2010, kdy byla vyřazena z registru. Od té doby nejela, pouze občas nějaký postrk, motor bežel naposled před 5 lety.
Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.
Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.
Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.
Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.
V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.
K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.
Start motoru po 5ti letech stání.
Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)
Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.
Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.
Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.
Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.
V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.
K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.
Start motoru po 5ti letech stání.
Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)
Pavel P./ Škoda 120LS/A - komentáře:
10:30:44
16.05.2021
16.05.2021
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Pavel P..: ten mám doma taky , původ totožný
15:24:04
06.05.2021
06.05.2021
Eidy
-> Pavel P..: Podle svarů to vypadá, že tlumič vyráběli v servisu mezi erzetama.
15:10:43
06.05.2021
06.05.2021
Pavel P..
-> Eidy: je to údajně z Barumácký 120LS/A...
14:18:06
06.05.2021
06.05.2021
Eidy
-> Pavel P..: Vypadá teda dost dobově. Ale dobrý.
13:45:29
06.05.2021
06.05.2021
Pavel P..
Tak jsem dostal dalsi kousek dobovyho zeleza co by tam mel byt...
10:16:44
12.04.2021
12.04.2021
Pavel P..
Skoro rok a pul to nebezelo... natahl jsem benzin, naslapal a na druhy otoceni chytla a vyjela....a modra Labrosovka se taky nenechala dlouho premlouvat
12:41:46
04.04.2020
04.04.2020
Pavel P..
-> OndraST: tento byl za 3tis.
12:18:19
04.04.2020
04.04.2020
OndraST
-> Pavel P.. 04.04.20 00:05:54: Kolik to v dnešní době koštuje, jen tak pro zajímavost.
09:28:23
04.04.2020
04.04.2020
Eidy
-> Pavel P..: Dědku. ještě z toho bude rallycrossový speciál.
09:02:12
04.04.2020
04.04.2020
Pavel P..
-> Eidy: jojo na starý kolena to taky zkusim
00:32:15
04.04.2020
04.04.2020
Eidy
-> Pavel P.. 04.04.20 00:05:54: taky budeš tunit?
17:28:12
18.11.2019
18.11.2019
k.jarek
17:27:15
18.11.2019
18.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 18.11.19 17:07:36: tak něco tady na těch stránkách už pamatuju
17:07:36
18.11.2019
18.11.2019
Pavel P..
-> Tuner#2: to je ale léta páně.... to ani netušim. mě to řikal pak majitel jak to nastavovali
-> vhml: zjistim jestli je ještě aktivní
-> Eidy 18.11.19 16:18:15: taky bych na to nepřišel, žádnej ovládací prvek tam neni.
-> vhml: zjistim jestli je ještě aktivní
-> Eidy 18.11.19 16:18:15: taky bych na to nepřišel, žádnej ovládací prvek tam neni.
16:18:15
18.11.2019
18.11.2019
Eidy
-> Pavel P..: Až tak? Tak to je pěknej mechanismus.
15:09:58
18.11.2019
18.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 18.11.19 15:00:58: tenkrát to tu popisoval myslím jate-line a se závažím pak zkoušel roztažnost.
15:06:26
18.11.2019
18.11.2019
vhml
Taky tu mám jednu sadu ve smrti. Kdyby to někdo uměl oživit, tak poprosím taky o kontakt.
15:00:58
18.11.2019
18.11.2019
Pavel P..
-> Eidy: Mám kontakt na jednoho člověka, dokonce jsem zjistil že tyhle tlumiče jsou tuhostně stavitelné.... dělá se to tak že se pístnice zatlačí na doraz a otáčením se nastavuje tuhost, na max. to je tvrdý že to nejde skoro zmáčknout ani roztáhnout....
-> Vojťas: diky... ale teprve bude, až to bude po renovaci...
-> Vojťas: diky... ale teprve bude, až to bude po renovaci...