MVM 120S MVM 120S

komentáře | popis | fotky | MVM | 04.10.23 20:34 | 226x v oblíbených
Škoda 120S rallye (1975)

(replika podle testu v časopise Svět Motorů)


V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.

Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.

Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190

Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.

Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm

Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama

Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče

- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF

Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.

Rampa: 2+2 světlomety Hella

Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye

Škoda 120S

Brno AMD 2.4.2018

Letiště Kámen 120S



MVM 120S - komentáře:

19:06:28
30.10.2014
m8rinek
-> MVM: Jo jo o tom jsme tu psali... Jezdil bych hlínu, ale vedle auta by měl stát připravenej dobově korektní motor... co kdyby :))).

Příští rok je bude sekat Vostrák, to bude replik panečku :D:D:D:D:D.
18:58:53
30.10.2014
MVM
-> m8rinek: Ano o tom jsem si už s Jourinem psal .. i ta hlava by byla litinová. Neříkám že třeba "někdy" mě to nenaštve natolik že případně i ten motor bude. Ale v tomto okamžiku (myslím tím období nejbližších měsíců/let) mám hliníkový motory. Až se rozletí nebo propálí písty a vyletí ojnice blokem - možná další bude litinová osmička -ale zase - to je celý znova 3 Nekonečný příběh.
18:51:38
30.10.2014
m8rinek
-> MVM: Je to paráda, že je tenhle kousek dotaženej až takhle jsem nečekal. V tom případě chybí ,,jen,, ten správný materiál na hlavě... (a nemyslim vlasy :D)
18:47:47
30.10.2014
MVM
-> m8rinek: Ano,bohužel nemáme takové štěstí a možnosti jako něteří členové .. abychom mohli mít origo kousky.
18:44:27
30.10.2014
m8rinek
-> MVM: Ok, to jsem právě nepochopil co je tím myšleno. Takže jde o přestavbu?
18:42:29
30.10.2014
MVM
-> m8rinek: Auto je podle dobových matriálů a ZTP postaveno jako replika Škodovky120S,úředně a legálně. Už na začátku v nadpise píšu: "replika 120S ze Světa Motorů")
18:36:28
30.10.2014
m8rinek
-> MVM: A to je fakt původní auto, nebo jen jakási TP hříčka? :)))
18:07:42
30.10.2014
MVM
-> Luky: Papírově je to 120S Motor tam není původní,ale to jak a co může Sko mít ví opravdu málo kdo. Na STK to nesmí vypadat jako 120S Rallye .. 5
zvětšit MVM 120S - obrázek od MVM vložen 30.10.2014 18:07:42
17:59:59
30.10.2014
Luky
-> MVM: nechápu otázku. Je to papírově stovka, ne? No a ta by asi neměla mít 1300 motor, 13" elektrony bez typového listu, náporák a tak... Takže jestli to má nebo nemá zadní nárazník je při případné policejní kontrole celkem fuk
17:53:36
30.10.2014
MVM
-> Luky: Co z nelegálních věcí může na Sku být? 4
17:37:27
30.10.2014
castrol
-> Luky: súhlas bez naraznikov je to take čiste
17:30:46
30.10.2014
Luky
-> MVM: no hele na tom autě je z hlediska legálnosti tolik věcí špatně, že jeden zadní nárazník to už nespasí. A opticky mi k tomu předku bez nárazníku nešel. Takže za mě buď nárazníky všude (což ale na soutěžní 120S moc nepasuje), nebo nikde 4
17:25:14
30.10.2014
MVM
-> Luky: No joo chlape - to ten je tam i s předním bez rampy kvůli technický. Na veteránskejch to být už nemusí. 4
17:21:10
30.10.2014
Luky
-> MVM: á, sundaný zadní nárazník, za mě snad jen: konečně 4 1
22:08:46
03.10.2014
jourin
-> MVM: jo jo to kazdpoadne :-)
20:14:44
03.10.2014
MVM
-> jourin 03.10.14 20:04:20: Ve Vašem případě je na prvním místě originálnost a žádný kompromis .
Já využil dílů a motorů z NF1300 na stavbu několika motorů - kterým můžu věřit a vím co v nich je. Prostě v takovýchto autech ten motor musí mít i projev.
20:04:20
03.10.2014
jourin
-> MVM: No jenze on to pozna jen opravdu malokdo.. skoro bych rekl ze nikdo :-D protoze 99% lidi origo blok nikdy nevideli :) a reci o tom ze to nema obrobenou merku oleje nebo nalitek na AC pumpu taky neplati vzdy :) Mame origo motory kde jsou ty diry obe opracovane :)
19:58:54
03.10.2014
MVM
-> jourin 03.10.14 19:07:12: No právě že mít osmikanál litinu "jen na oko" nechci.4
19:21:48
03.10.2014
Jozka
-> Luky: Ty zbylý volný nejspíš jo..3

-> MVM 03.10.14 17:22:33: 52 Tak je to replika - čím víc se bude blížit originálu, tím líp, ale to přiblížení je čistě tvoje volba a když se to někomu nebude líbit nebo "líbit", to ti může být (a zřejmě asi i je) úplně jedno..5
Extreme Tyres