Petr / Rapid 135 Petr / Rapid 135

komentáře | popis | fotky | Petr - Rapid 135 | 19.09.24 21:09 | 307x v oblíbených
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)

Rok výroby únor 1989.



Motor:



- z originál motoru 135 pouze blok + klika

- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B

- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)

- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové

- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)

- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm

- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)

- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°

- svíčky NGK pro Citroen AX Sport

- zvýšený mazací tlak o 1 bar

- přetryskovaný karburátor

- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska

- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska

- přechodový systém 70 tryska

- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27

- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm

- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka

- omotávky svodů Thermo-Tec

- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky





- výkonem se necháme překvapit... :)









Podvozek:



- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu

- všude nová ložiska

- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda

- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru

- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol

- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm

- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz

- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz

- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm

- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.

- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.

- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.

- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60

- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm

- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm





- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.



Interiér:



- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)

- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D

- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.

- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)

- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)

- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL

- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)

- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg





Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rapid 135




Rychlovka ke dni 14.8.2012:
ŠKODA Rapid 135

Petr / Rapid 135 - komentáře:

22:10:29
12.02.2010
Petr - Rapid 135
Spodní ramena byli krásně rovně a mezera tak do tří milimetrů. Když byl řidič, tak si to dosedlo a sedělo na nich. Když i spolujezdec nebo dvě balení čistý vody v kufru, tak už pružily hlavně dorazy 3
22:02:40
12.02.2010
Maco666
-> Petr - Rapid 135: Ked si dal dole tie 2 zaviti dorazi boli jak?Lezalo to nanich ci bola este nejaka medzera?
21:59:32
12.02.2010
Petr - Rapid 135
Byli řezaný, o dva závity. Nemělo by se to, ale potíže s tim nebyli po celé dva roky provozu. Ale sportovní jsou sportovní a investice se vyplatí 4
21:47:09
12.02.2010
Maco666
Pekna praca.



Predne pruziny si rezal ci mas sportove?Ak rezal tak o kolko?
22:02:02
16.01.2010
Nouf
krása, moc se mi líbí jak máš zapravenej spodek 4
16:44:03
27.12.2008
Kvido2
mlhovky wesem s krytkama od helly 3ooorally proč ne.....dobrej tuzing....jak jsi to nabastlil???
19:13:58
10.11.2008
Apple STS Chvojkovice-Brod
moc pěknej a navíc vzácnej, tak se o něj hezky starej, držím palce
21:11:23
26.08.2008
adamji
moc pekny..jinak si me jeste videt nemohl nemam papiry a auto se dava teprve dokupy;)mam to v tom stavy stavu co ty kdyz si to koupil nemam prostory a hlavne co abych to dal dokupy:(
21:21:51
02.06.2008
iDawe
pekny pekny 4
19:57:23
12.05.2008
Petr - Rapid 135
Děkuji mockrát. Jen by to chtělo nějaký prostor na celkovou rozebírku, následnou GO a pak na garážování. Snad se poštěstí něco sehnat, pak teprve bude vypadat k světu :-)
19:09:15
12.05.2008
Vencars
moc pěknej rapídek 4
17:13:33
12.05.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
Á známé auto z Běšin a Doksů. Vypadá dobře, škoda že ten denní provoz je na něm už trochu znát.
16:47:41
12.05.2008
šílenec 8625
vypadá to velmi slibně,jen tak dál5už se těším až bude hotovo

9 9 9
Extreme Tyres