Kdyby tematika staveb a přestaveb někoho skutečně zajímala, tak něco o tom je zde:
www.dekra-automobil.cz/vn
itrek/.../prehled-legislat
ivy.pdf
Sice ne nejaktuálnější, ale jako vodítko a odrazový můstek, myslím dostačující...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Osmělil jsem se přidat sem svůj dlouholetý projekt, jehož kompletní historii lze sledovat zde: www.skoda110r.cz/article.
php?id=846
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
RST / 110R Roadster - komentáře:
18:14:55
22.01.2018
22.01.2018
RSTuning
11:58:21
06.01.2018
06.01.2018
MVM
Začal bych tím,že v první řadě musí podat : Žádost o povolení přestavby vozidla a nebo: Žádost o povolení výroby jednotivýho vozidla. Na kterou má měsíc na vyrozumění a s tím že záleží jak se úředník vyspal a zda to odklepne kladně. To s přestavbou je občas boj,si nedovedu představit žádat o povolení výroby.
11:52:40
06.01.2018
06.01.2018
Pavel P@nkáč
-> m8rinek: tj. zajímavé co tu vše jde...
11:40:24
06.01.2018
06.01.2018
m8rinek
-> Pavel P@nkáč: skoda-limousine.cz/o-nas/
index.html
11:18:34
06.01.2018
06.01.2018
Pavel P@nkáč
-> m8rinek: a ta limuzina ma nějake zvlaštní tp nebo jen klasické z užovky?
22:34:43
05.01.2018
05.01.2018
RSTuning
-> Pavel P@nkáč: Mě byl inspirací Kaipan - když jde favorit přestavět na Kaipan 14 s úplně jinou karosérií (rám + laminát), proč by nemělo jít "starýmu střepu" "ufiknout střechu". Samozřejmě, že ani jedno nefunguje tak, že se přijde na dopravku k okénku a řekne se "já chci přepsat kastli kupé na kabrio".
22:28:37
05.01.2018
05.01.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 05.01.18 21:14:13: Už staví 1000MB limousine, takže taky nevidím problém.
21:14:13
05.01.2018
05.01.2018
m8rinek
-> Pavel P@nkáč: Když jezdí 120Limousine, tak nevidím důvod proč by nemělo jít zlegalizovat toto.
20:20:11
05.01.2018
05.01.2018
Eidy
-> Pavel P@nkáč: Tohle lze i podle současných předpisů. Pokud změníš jednu skupinu auta, lze to. A karoserie je jedna skupina.
18:16:24
05.01.2018
05.01.2018
Pavel P@nkáč
-> RSTuning: držím palce at to výjde ale něco takoveho považuji v ČR celkem za scifi...
12:26:22
05.01.2018
05.01.2018
RSTuning
-> Pavel P@nkáč 04.01.18 20:24:52: Stav předpisů se snažím sledovat a v oblasti přestaveb se toho zase tolik zásadně nezměnilo. Zatím nevidím důvod proč by to nemělo jít schválit. Že to nebude hned, jednoduché a zadarmo, to je jasné.
20:24:52
04.01.2018
04.01.2018
Pavel P@nkáč
-> Tuner#2: hele za tu dobu se to vše taky mohlo administrativně změnit, a ješte to bude nějakej čas určitě trvat takže nějaké změny nastanou další, povolení je věc hezká ale do finálního schválení cesta dlouhá...jako fandím tomu ale uplně nevěřím že to u nás dostane SPZ
17:51:50
04.01.2018
04.01.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P@nkáč 04.01.18 17:36:07: Ano legální... Možná by stačilo si přečíst popis, když už tohle notoricky známé auto neznáš.
17:36:07
04.01.2018
04.01.2018
Pavel P@nkáč
-> wlad: legalní jo? zajimavé...
11:51:11
04.01.2018
04.01.2018
wlad
Radku nevzdávej to. Tím spíš, že to může být zcela legální. Nemít toho rozdělaného tolik tak ti snad řeknu ať to dovezeš. :-D
21:44:10
03.01.2018
03.01.2018
RSTuning
-> ZdrubT: no to já taky , jen netuším, kdy to bude... těch cílovejch termínů už bylo tolik, že už si netroufám něco odhadovat.
21:21:39
03.01.2018
03.01.2018
ZdrubT
Moc se těšim na dokončení.
08:27:51
20.08.2015
20.08.2015
RSTuning
Tak pracovní eRková kapota je doma.
12:27:57
23.07.2015
23.07.2015
RSTuning
Tak jsem se nakonec přiklonil k variantě dop(R)asování 100 a eR kapoty, ono to přeci jen bude asi vypadat lépe. 100 kapotu na rozřezání mám, ale eR mi chybí. Nepřebývá někomu zadní eRková kapota klidně i v hroším stavu?
Potřeboval bych hlavně její zadní část v přiměřeně celistvém stavu.
Potřeboval bych hlavně její zadní část v přiměřeně celistvém stavu.
22:56:49
16.02.2015
16.02.2015
Jozka
-> RSTuning: Snad svý R kusovkový kapoty nevyházeli všichni.. Mrknu, jak moc hluboko je ten blatník zahrabanej a když se ti nenaskytne něco v okolí, můžu dle dispozic kus odříznout a třeba i poslat - nebo vzít do Běšin, jestli nespěcháš a pojedeš..