-> castrol: To netuším...
-> minno: Žádná generálka. Jenom blatníky. Na ten lem a práh kašlu. To ještě chvíli vydrží. Ale blatníky tak trochu zmizely... :-/
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohle auto jsem asi před rokem dostal zadarmo od kamaráda. Hned při cestě domů (cca 4km) mě s ním odchytili naši příslušníci a dostal jsem pokutu za technickej stav a hlavně za nelegálně namontovanej plyn. :-/ Naštěstí se mi to povedlo ukecat a bylo to jen za 100,- :-) Pak skoro rok stálo na zahradě. A jelikož potřebuju něčím jezdit po dobu renovace FUNa, tak jsem se do něj konečně pustil. Původní verze rychloopravy ipou, karosářským tmelem se trošku "zvrhla" a nakonec jsem se (teda spíš po chvilkovým rejpání kolegy Appla - ale moc dlouho mu to netrvalo) rozhodl z toho udělat "leštěnku". Takže komplet rozkuchat, vyvařit, a bude následovat celolak... :-) No uvidíme jak to nakonec dopadne. :-)
16.9.2010 - Po dlemontáži plastových lemů a prahů jsem zkonstatoval, že to není zase tak strašný a že se bude vařit.
4.10.2010 - Pomalu si začínám nadávat, že jsem se do toho tímhle stylem pouštěl. Po bližším ohledání za pomoci šroubováku, dláta a kladiva zjišťuju, že místa, který vypadaly zdravě jsou pod tím zku.veným plastizolem na prach shnilý. :-/
11.10.2010 - Komplet dovařeno. :-)
19.10.2010 - Připraveno na plnič
20.10.2010 - V plniči
26.10.2010 - Kompletně obroušeno a umyto WAPem zvenku i zevnitř
28.10.2010 - Lak je hotov. :-) Zbývá jenom dostříkat nárazníky a B sloupky do černý matný.
29.10.2010 - Dostříkány sloupky a nárazníky... Může se strojit... :-)
31.10.2010 - Pustil jsem se do tahání elektriky... Už zase si nadávám, že jsem se na to nevys.al a nenechal to v původním stavu... Takhle to opět vypadá na never ending story. Už do toho padlo "pár" metrů kabelu a to zatím nejsem ještě jinde než v palubní desce. :-/
4.11.2010 - Elektrika je v podstatě hotová... Cyklovač stěračů z feldy funguje i na setření po ostříknutí, centrál natahán... Suma sumárum padlo dost přes 100 metrů drátu různejch průřezů. :-)
6.11.2010 - Doskládány dveře, dopojen centrál, z 95% složena palubka
7.11.2010 - Dveře a všechny vnitřky kam se po montáži obložení nebude dát už dostat vystříkány rezistinem (padlo ho přes 2l), dveře zalepeny "parozábranou", namontovány tapecy dveří, nandány koberce, středovej panel, kompletní obložení plastama až po zadní sedačky, výškově nastavitelný pásy, přední sedačky, panel stropu s hodinama. Už to zase vevnitř vypadá jako auto. :-)
8.11.2010 - Po koupi hydrokorektorů jsem konečně mohl složit palubku a pak jsem se vrhnul na předek...
9.11.2010 - Zprovozněny ostřikovače, urovnány kabelové svazky v motorovém prostoru, dospárovány blatníky, nastříkány podběhy, namontovány tlumiče, hrdlo nádrže a hagusy
10.11.2010 - Nasazeno tónované zadní okno, doskládána zadní část interiéru, nasazen zadní nárazník
11.11.2010 - Zapojena zásuvka vleku, zrepasovány a namontovány brzdové třmeny, doskládán motorový prostor, auto se po dlouhé době přesunulo vlastní silou na vedlejší dílnu kde byly odvzdušněny brzdy... Takže zbejvá nastříkat podlahu bitumenem, nasadit přední okno, namontovat vejfuk a jet se konečně projet. :-)
12.11.2010 - Nastříkána podlaha a dutiny, znovu vyměněna vodní pumpa (nová vydávala hooodně divný zvuky), nasazeno přední okno, namontován výfuk, po zjištění, že lamba je KO vyměněn ještě přední díl, umyto... A ráno hurá na STK. :-)
13.11.2010 - STK bez větších připomínek. Jak jsem předpokládal, tak napsal do lehkejch Rám - spojení dílů a Tyče, páky řízení...
24.11.2010 - Dnes přihlášeno (bez ekopoplatku - auto bylo v odhlášce už z roku 2006), v rámci přihlášení vyměněny RZ - na novým autě prostě musej bejt nový značky a ty původní byly provrtaný... Bohužel nic hezkýho zrovna na skladě nebylo, takže pouze 1SH 6144
6.12.2010 - Postupně dovychytávám drobný nemoci... Jako například mizerně topící topení, drnčící řadící páka... Radiátor namontován new, víčko expanzky taktéž, pročištěny nátrubky na motoru... Řazení vyřešeno montáží jinýho z feldy 1.6 model 98, takže už konečně nemusím mlátit při řazení 5tky spolujezdce do kolena a vykloubit si při tomto úkonu rameno. :-D Ještě chvilku, tak z toho nakonec bude (jak prohlásil Apple) hranatá felda... :-D
Momentálně přemejšlím, jestli namontovat o něco lepší repro do dveří a plata a případně ať je nějaká srada jestli investovat do strmýho řízení... :-)
14.12.2010 - Dneska mě prvně forman zklamal... :-/ Nemohl jsem nastartovat při odjezdu z práce domů. Myslel jsem, že palivoměr kecá a není v tom benzín, pak jsem zkoušel modul zapalování, ale nakonec se závada ukázala jako velmi jednoduchá. Nakondenzovaná voda na víčku rozdělovače... Po vyfoukání horkovzduškou už to funguje jak má. :-)
21.12.2010 - Tak řazení bylo znovu vymontováno a kompletně zrepasováno... (po tejdnu od objednání mi AutoKelly dodalo díly :-/ ) Takže jsou teď dráhy ještě kratší. :-)
25.12.2010 - Já už se na ty repliky vys... :-/ Netušil jsem, že i na radiátoru topení dokážou ty šikmooký (nebo kdo to dělá) něco zkurvit. :-/ Po montáži jetýho originálního radiátoru topení z jiný feldy už to topí jak má. :-)
13.1.2011 - Dneska výměna převodovky za feldí BMM (díky Applovi za pomoc) a původní favoriťácká odvezena na repas. Nicméně drobnej problém (drnčení při rozjezdu to nevyřešilo). Po chvíli zkoumání když jsme mohli vyloučit převodovku byl zjištěn utrženej silentblok na vodní pumpě a tím se dotýká při prudkým rozjezdu motor karoserie a dělá to bordel... No o5 replikovej díl. :-/ Jelikož to začalo dělat po cca 50ti km od jeho montáže (namontován byl při skládání auta po renovaci) tak jsem nepředpokládal, že by to mohlo bejt tím. Hlavně jsem měl za to, že to byl originál. Ale jak o tom přemejšlím, tak originál byl na tý druhý pumpě, kterou jsem vyndával ještě než to auto prvně vyjelo - byla na ní blbě nalisovaná vrtulka a pískala, takže tam přišla zpátky původní s novým replikovým silentblokem... A ten jaksi vydržel pouze cestu na STK a cestou z5 to už začalo dělat...
15.2.2011 - Dneska za pomoci Honzy demontována (chvilkama za použití hrubého násilí, protože dostupné nářadí bylo křížový a plochý šroubovák a jedny kombinačky) z vraku jedný vyhořelý feldy kompletní elektrointalace (požár sice zničil všechno po palubní desku včetně ní, nicméně toho co bylo pod ní se naštěstí nedotkl) včetně elektorinstalace motoru, řídící jednotky motoru, imobilizéru a jinejch věcí z 1.3 MPi... Elektroinstalace byla následně (už v teple dílny) oddělena na část týkající se řízení motoru a zbytek... :-) Zbytek věcí k MPi včetně vačky by mi měl být dodán v nejbližší době (motor z tohohle vraku s najetejma pár kilometrama poslouží jako základ pro stavbu jednoho závodního motoru - díky Bery :-) ) a pak už jenom zbejvá si sednout ke schématům a vymyslet, jak to do fáva naimplantovat s co nejmenšíma zásahama do stávající elektorinstalace. Ale jelikož se jedná jenom o "pár" drátů, tak v tom žádnej velkej problém nevidím. :-)
Březen a Duben 2011 - Tak akce MPi je odložena. :-/ Zjistil jsem totiž, že se jednalo o 40kW verzi (při koupi jsem to nějak neřešil a až když to leželo na dílně, tak jsem konstatoval, že je mi divný, že ta vačka není označená) a tudíž by to byla akce "kterak downgradovat formana" a do toho nejdu. Navíc motor by si zasloužil přetěsnit, dát nový rozvody, alespoň překroužkovat, protože už má přece jenom svoje nejlepší léta za sebou... No bylo by toho víc. Takže padlo rozhodnutí že postavím jinej celej motor, nechám rovnou upravit jednotku... Moje předstata je 1340ccm, vačka série (254/254), lehce šáhnout do kanálů v hlavě, systém vstřikování MPi a upravená řídící jednotka od Cimbu... No uvidíme jak rychle a do jaký míry se to nakonec povede realizovat. Přece jenom je jiný práce moc a volna celkem málo. A takováhle akce nějakej čas zabere...
3.5.2011 - Opraven nástřik na stěračích (ty spreje nic nevydržej :-/) a namontován z5 lakovanej nárazník, kterým jsem před nějakou dobou zkoušel tvrdost lžíce od bagru.
5.5.2011 - Lehce poopraveny drobné rány, které auto utržilo provozem (lehká ranka v laku od toho jak některý pako neumělo vystoupit na parkovišti z vedle stojícího auta, drobný dírky po kamíncích...), umyto a poprvé to auto dneska vidělo z blízka leštěnku. :-) Navíc nalepena stříška nad zadní okno. Po 2 nepovedenejch dřívějších pokusech s oboustranou lepící páskou to dopadlo na Dinitrol 500. Tak nezbejvá než doufat, že nebudu potřebovat vyndat zadní okno, protože jestli jo, tak snad radši seženu jiný dveře...
14.5.2011 - Začínám pracovat na motoru. Zatím demontáž na prvočinitele, zjištěno že motor ještě nebyl broušenej a že všechno vypadá kupodivu relativně dobře. :-O Nicméně tohle nebude nijak rychlá akce. Přece jenom momentálně není financí nazbyt a času taky ne...
21.5.2011 - Omytí bloku Carlanem a WAPem nebylo úplně optimální a jelikož ten motor byl šílená koule oleje, tak tam toho ještě zůstalo hodně. Po chvíli přemejšlení co s tím - jestli nechat bejt, nebo čistit dál padlo rozhodnutí - pískujeme blok...
25.5.2011 - Dneska dolaminováno zadní lízátko, rozbita forma, obroušeno, očištěno... Skoro to vypadá, že se to povedlo. :-) V poledne pošta přivezla balíček s DO k centrálu (od firmy Jablotron) a hned odpoledne namontováno... Takže už forman "štěká". :-D
27.5.2011 - Připravujeme na Želiv, takže lízátko je na autě... Přední mlhovky a koncovka budou odpoledne. :-)
Červen a Červenec 2011 - Nejak to tu nestíhám dopisovat. :-/ Vyměněny komplet brzdy (kotouče, destičky, bubny, pakny), ložisky ve všech kolech, jeden liťák kterej házel za dobrej (ze dvou sad složena jedna dobrá), nainstalována rezerva 14" (na AL ráfku), sehnán a namontován novej (originál) protikus zámku kufru...
Bouchání od nápravy sice ustalo (opravdu to dělalo ložisko - odloupla se kulička), ale stejně to ještě není ono. Občas to začne mlátit do volantu. :-/ Už mě napadaj snad jenom gumy. Ale na vyvažovačce házej jen nepatrně. :-/
27.7.2011 - Výměna vodní pumpy... Nevím už po kolikátý byla vyndaná. :-/ Ale snad tahle bude fungovat. :-) Konečně to nedělá takovej kravál. Ty ložisky byly KO. :-/
28.7.2011 - Dnes přizvednut zadek. Dvoje misky tlumičů, 1 ks s protočenou dírou, druhá s odtočeným krajem a mezi nima vevařená trubka. Jednoduché, funkční... Už to nevypadá jako motorovej člun. :-) Ale jelikož je to první "pracovní" verze, tak to třeba ještě nebude vejška definitivní. Uvidíme jak se to bude chovat na silnici. Zatím to vypadá, že se to zvedlo a že to ztvrdlo... Snad to nebude odskakovat a doufám, že nebude závěs moc vysoko, abych netahal zadek vleku po zemi... :-D
4.9.2011 - Dnes výměna brzdového posilovače a pumpy (Made in Slovakia - snad chvíli vydrží) s těma správnejma omezovačema brzdnýho tlaku (byly tam z Favorita). Byla to tak trošku pakárna, protože se mi povedlo utrhnout odvzdušňovák na zadním prasátku, když jsme vyndaval prasátko, tak se mi protočil jeden imbus co ho drží a povedlo se mi (i přes ohřívání) ukroutit trubku. No nakonec zdárně opraveno (odvzdušňovák navařen a vytočen, nahrazen novým, trubka vyrobena nová, imbusy nový), ale čekal jsem že to bude hotový asi tak za poloviční čas. Každopádně jsem zjistil, proč občas při prudkým průjezdu zatáčky v brzdách to auto začně hulit jak tank se zapnutým zadýmováním. Pumpa trochu tekla (opravdu jenom trochu - brzdovku jsem dolejval asi 3x a to nádobka rozhodně prázdná nebyla) a tak jsem z posilovače vylil minimálně půllitr brzdovky. Pak to nemělo hulit, když si ji to občas trochu nasálo a mělo to brzdit... :-/ No nepřišel bych na to... Ale jelikož posilovač trošku utíkal, tak jsem ho měnil za jinej a zjistil tuhle kravinu. Nakonec vyměněn olej. Sice za Starline, ale na tomhle motoru nějak nezáleží a furt lepší novej Starline, než BP po 20ti tis. :-)
5.9.2011 - Dnes vyčištěny sedačky. Už to bylo zapotřebí. Ta voda z nich byl dobrej mazec... :-O
září 2011 - Po chvilkách se pokouším dělat něco na formanu. Bohužel vzhledem k množství práce a hlavně předělávání koupelny u našich v baráku svépomocí (:-/) toho času moc není, takže opravdu po chvilkách... :-/ Jelikož už jsou po ránu mlhy a vyhřívání na původní skla se mi nějak nedaří sehnat (to co jsem vyráběl vydrželo jen na jednom zrcátku), tak se připravujou zrcátka z X-Line a jelikož mi tu zbylo jedno elektrický ovládání z Feldy (který je do těhlech zrcátek PnP), tak tam přijde. Mezitím po chvilkách pracuju na motoru. Ale to bude ještě "běh na dlouhou trať"...
5.10.2011 - Vytvořena příprava na ovládání zrcátek. :-) Zatím jenom k A-sloupkům, protože dveře budu rozdělávat až s montáží zrcátek. Bohužel už skoro není kam ty dráty přidávat... :-/
6.10.2011 - Máme modrý zrcátka. :-)
7.10.2011 - Zrcátka namontována, zprovozněna, takže elektrický nastavování chodí jak má. Ještě vyměnit v levým sklo (mělo by být odpoledne) a snad to bude i vyhřívat. :-)
1.11.2011 - Přezuto na zimní kola - klasickej rozměr 165/70 R13, pneu Nokian... A i když mám liťáků několik sad, tak mi jich přijde do zimy líto, takže jako loni na plecháčích
3.11.2011 - Obdržena (druhá, první jsem zaplatil a dál to nekomentoval, protože jsem si myslel, že tím to končí. Byl to omyl. :-/) výzva k uhrazení skoro 5tis do fondu ČKP. :-/ Uvidíme co mi odpověděj na to co jsem jim napsal - stručně: Jsem ochotnej vám to zaplatit do skončení platnosti STK, auto bylo od začátku ve stavu vylučujícím bezpečné provozování, absolvování STK i evidenčky, v polopřevodu (nešlo dát do depozitu) a stálo na soukromém pozemku.
4.11.2011 - Sehnány nové pokličky na origo favorití liťáky. :-)
20.2.2012 - Za poslední skoro 3 měsíce se kolem auta vůbec nic neděje a jenom slouží... Sice si v nejbližší době vyžádá výměnu LP ložiska, ale to ještě není nijak drastický (lehce se ozývá nad 110km/hod) a pravděpodobně mě čeká novej chladič (o5 prasklej nátrubek), ale zatím to teče tak, že jednou za 3 tejdny doleju půllitr kapaliny, takže mě to zatím nijak netrápí. V mezičasech jsem stihnul jenom zhruba vyleštit další kolo a sehnat pátý do sady, ale to bude ještě běh na dlouhou trať a jelikož jsem měl půjčenou frézu na sedla vložek, tak jsem zafrézoval v tom připraveným bloku sedla... Jinak není ani čas, ani nálada ani finance na nějaký další projekty....
7.3.2012 - Opraveny drobné oděrky laku na prahách a lehkej ťukanec na předním nárazníku (jezdil jsem po lese a volně ložená větev která se zapřela o pařez udělala menší ďolíček, takže prasknul lak)
15.3.2012 - Za 16 měsíců od zprovoznění auta najeto 30tisíc km.
15.3.2012 - Dneska se nějak daří. Po několika měsících máme konečně vyváženou kliku. (díky Bery) Prej z ní odvrtávali 23g. :-O Jenom jsem zjistil, že jsem si dal blbec setrvák opačně (asi mi to nemyslelo a nějak mi nedošlo, že na MPI je zub proti 2-3 válci a ne na 1-4 válec), ale dle informací člověka, kterej to dělal to prej nevadí. Je to prej vážený každý zvlášť na 0g (klika, řemenice i setrvák) a jako celek je to jenom zkontrolovaný, tak ho mám bez obav otočit a prý to bude dobrý. Ale štve mě to. :-/ Takhle by to byla jistota, ale dávat znova 1500,- a zas na to přes půl roku čekat se mi nechce. A navíc mám už konečně zbytek sady pístů s vrtáním 77 :-) Pomalu (ale jistě) už to vypadá, že by z těch dílů mohl bejt časem motor. :-)
13.4.2013 - Nalakována maska na přídavný dálkový.
18.8.2013 - Dnes návrat z dovolený... Za 5 dní najeto 1178km s prakticky jedinou závadou - upadnula koncová trubka s koncovkou z vejfuku. Teda neupadnula úplně. Všimnul jsem si toho "včas" a cca 1/3 průměru jsem ulomil a uložil ji do motorového prostoru. Kapotu jsem otevřel pouze 2x. Jednou při ukládání trubky, podruhé při kontole spuštění větráku v polský zácpě... Jinak jsem na auto nemusel šáhonout... Až teda na jedno roztlačení z benzínky. :-/ Lednice, nabíječka na notebook, navigaci, krátký jízdy to dopoledne a baterka "nic moc" udělaly svoje. Ale bylo to z kopce, takže nebyl problém. :-)
17.11.2015 - Prakticky přesně po 5ti letech od první STK dneska na dílně. Přezuto na zimáky a oloupána koroze z předních blatníků. No musím konstatovat, že místy je to koroze o síle plechu. Takže natřeno asfaltem, a budeme doufat, že ještě jednu STK (příští rok) to dá. Pak asi půjde do hutí...
15.8.2016 - To si takhle jde člověk zavařit vejfuk (přírubu na prvním dílu) a zjistí, že udělá rukou do blatníku díru takovou, že ta ruka projde skrz... No nic. Ty blatníky do toho ještě investuju. Ale moc se s nima srát nemíním.
20.8.2016 - Jakž takž dopasováno. Lepší to nebude. Trochu pokitujeme největší dolíky, a zejtra asi plnič. Jako záložní auto, případně auto na naučení se jezdit pro manželku to bude stačit...
21.8.2016 - Dneska nalakováno. Mohlo to dopadnout líp i hůř. Na jednom blatníku trošku "utržená" hrana (je to vidět jen po světle), na druhým pár nedokitovanejch dolíčků od skadování a přepravy. Ale na celkovej stav auta to bude dostačující... Takže to asi ani nebudu rozlešťovat.
Mimo blatníků i nalakovaný zadní lízátko, který tam víc jak rok nebylo...
31.8.2016 - Dneska přišel karosářskej tmel, takže možno pokračovat. Až bude čas a nálada...
3.9.2016 - Napasovaný blatníky a doladěná kapota. Není to úplně TOP (ty spáry úplně ideálně neseděj), ale kašlu na to... Je to přece jenom už dneska spotřebák na doježdění okolo komína, kterej (snad) nebude dělat moc velkou ostudu...
17.6.2018 - Tak dneska prodáno... Ještě mi tu zbejvá pár dílů (nevešlo se do 2 aut) a už tu na tyhle auta nebudu mít nic...
PODĚKOVÁNÍ:
Honza Hruška (zvaný APPLE): Za množství perfektní práce, který na tom autě odvedl
Václav Obereriter (majitel dílny ve který tohle auto vznikalo a zárověň můj (dnes již bývalý) šéf): Za to že mě za dobu stavby tohohle auta nevyhodil a že mi to na dílně trpěl.
16.9.2010 - Po dlemontáži plastových lemů a prahů jsem zkonstatoval, že to není zase tak strašný a že se bude vařit.
4.10.2010 - Pomalu si začínám nadávat, že jsem se do toho tímhle stylem pouštěl. Po bližším ohledání za pomoci šroubováku, dláta a kladiva zjišťuju, že místa, který vypadaly zdravě jsou pod tím zku.veným plastizolem na prach shnilý. :-/
11.10.2010 - Komplet dovařeno. :-)
19.10.2010 - Připraveno na plnič
20.10.2010 - V plniči
26.10.2010 - Kompletně obroušeno a umyto WAPem zvenku i zevnitř
28.10.2010 - Lak je hotov. :-) Zbývá jenom dostříkat nárazníky a B sloupky do černý matný.
29.10.2010 - Dostříkány sloupky a nárazníky... Může se strojit... :-)
31.10.2010 - Pustil jsem se do tahání elektriky... Už zase si nadávám, že jsem se na to nevys.al a nenechal to v původním stavu... Takhle to opět vypadá na never ending story. Už do toho padlo "pár" metrů kabelu a to zatím nejsem ještě jinde než v palubní desce. :-/
4.11.2010 - Elektrika je v podstatě hotová... Cyklovač stěračů z feldy funguje i na setření po ostříknutí, centrál natahán... Suma sumárum padlo dost přes 100 metrů drátu různejch průřezů. :-)
6.11.2010 - Doskládány dveře, dopojen centrál, z 95% složena palubka
7.11.2010 - Dveře a všechny vnitřky kam se po montáži obložení nebude dát už dostat vystříkány rezistinem (padlo ho přes 2l), dveře zalepeny "parozábranou", namontovány tapecy dveří, nandány koberce, středovej panel, kompletní obložení plastama až po zadní sedačky, výškově nastavitelný pásy, přední sedačky, panel stropu s hodinama. Už to zase vevnitř vypadá jako auto. :-)
8.11.2010 - Po koupi hydrokorektorů jsem konečně mohl složit palubku a pak jsem se vrhnul na předek...
9.11.2010 - Zprovozněny ostřikovače, urovnány kabelové svazky v motorovém prostoru, dospárovány blatníky, nastříkány podběhy, namontovány tlumiče, hrdlo nádrže a hagusy
10.11.2010 - Nasazeno tónované zadní okno, doskládána zadní část interiéru, nasazen zadní nárazník
11.11.2010 - Zapojena zásuvka vleku, zrepasovány a namontovány brzdové třmeny, doskládán motorový prostor, auto se po dlouhé době přesunulo vlastní silou na vedlejší dílnu kde byly odvzdušněny brzdy... Takže zbejvá nastříkat podlahu bitumenem, nasadit přední okno, namontovat vejfuk a jet se konečně projet. :-)
12.11.2010 - Nastříkána podlaha a dutiny, znovu vyměněna vodní pumpa (nová vydávala hooodně divný zvuky), nasazeno přední okno, namontován výfuk, po zjištění, že lamba je KO vyměněn ještě přední díl, umyto... A ráno hurá na STK. :-)
13.11.2010 - STK bez větších připomínek. Jak jsem předpokládal, tak napsal do lehkejch Rám - spojení dílů a Tyče, páky řízení...
24.11.2010 - Dnes přihlášeno (bez ekopoplatku - auto bylo v odhlášce už z roku 2006), v rámci přihlášení vyměněny RZ - na novým autě prostě musej bejt nový značky a ty původní byly provrtaný... Bohužel nic hezkýho zrovna na skladě nebylo, takže pouze 1SH 6144
6.12.2010 - Postupně dovychytávám drobný nemoci... Jako například mizerně topící topení, drnčící řadící páka... Radiátor namontován new, víčko expanzky taktéž, pročištěny nátrubky na motoru... Řazení vyřešeno montáží jinýho z feldy 1.6 model 98, takže už konečně nemusím mlátit při řazení 5tky spolujezdce do kolena a vykloubit si při tomto úkonu rameno. :-D Ještě chvilku, tak z toho nakonec bude (jak prohlásil Apple) hranatá felda... :-D
Momentálně přemejšlím, jestli namontovat o něco lepší repro do dveří a plata a případně ať je nějaká srada jestli investovat do strmýho řízení... :-)
14.12.2010 - Dneska mě prvně forman zklamal... :-/ Nemohl jsem nastartovat při odjezdu z práce domů. Myslel jsem, že palivoměr kecá a není v tom benzín, pak jsem zkoušel modul zapalování, ale nakonec se závada ukázala jako velmi jednoduchá. Nakondenzovaná voda na víčku rozdělovače... Po vyfoukání horkovzduškou už to funguje jak má. :-)
21.12.2010 - Tak řazení bylo znovu vymontováno a kompletně zrepasováno... (po tejdnu od objednání mi AutoKelly dodalo díly :-/ ) Takže jsou teď dráhy ještě kratší. :-)
25.12.2010 - Já už se na ty repliky vys... :-/ Netušil jsem, že i na radiátoru topení dokážou ty šikmooký (nebo kdo to dělá) něco zkurvit. :-/ Po montáži jetýho originálního radiátoru topení z jiný feldy už to topí jak má. :-)
13.1.2011 - Dneska výměna převodovky za feldí BMM (díky Applovi za pomoc) a původní favoriťácká odvezena na repas. Nicméně drobnej problém (drnčení při rozjezdu to nevyřešilo). Po chvíli zkoumání když jsme mohli vyloučit převodovku byl zjištěn utrženej silentblok na vodní pumpě a tím se dotýká při prudkým rozjezdu motor karoserie a dělá to bordel... No o5 replikovej díl. :-/ Jelikož to začalo dělat po cca 50ti km od jeho montáže (namontován byl při skládání auta po renovaci) tak jsem nepředpokládal, že by to mohlo bejt tím. Hlavně jsem měl za to, že to byl originál. Ale jak o tom přemejšlím, tak originál byl na tý druhý pumpě, kterou jsem vyndával ještě než to auto prvně vyjelo - byla na ní blbě nalisovaná vrtulka a pískala, takže tam přišla zpátky původní s novým replikovým silentblokem... A ten jaksi vydržel pouze cestu na STK a cestou z5 to už začalo dělat...
15.2.2011 - Dneska za pomoci Honzy demontována (chvilkama za použití hrubého násilí, protože dostupné nářadí bylo křížový a plochý šroubovák a jedny kombinačky) z vraku jedný vyhořelý feldy kompletní elektrointalace (požár sice zničil všechno po palubní desku včetně ní, nicméně toho co bylo pod ní se naštěstí nedotkl) včetně elektorinstalace motoru, řídící jednotky motoru, imobilizéru a jinejch věcí z 1.3 MPi... Elektroinstalace byla následně (už v teple dílny) oddělena na část týkající se řízení motoru a zbytek... :-) Zbytek věcí k MPi včetně vačky by mi měl být dodán v nejbližší době (motor z tohohle vraku s najetejma pár kilometrama poslouží jako základ pro stavbu jednoho závodního motoru - díky Bery :-) ) a pak už jenom zbejvá si sednout ke schématům a vymyslet, jak to do fáva naimplantovat s co nejmenšíma zásahama do stávající elektorinstalace. Ale jelikož se jedná jenom o "pár" drátů, tak v tom žádnej velkej problém nevidím. :-)
Březen a Duben 2011 - Tak akce MPi je odložena. :-/ Zjistil jsem totiž, že se jednalo o 40kW verzi (při koupi jsem to nějak neřešil a až když to leželo na dílně, tak jsem konstatoval, že je mi divný, že ta vačka není označená) a tudíž by to byla akce "kterak downgradovat formana" a do toho nejdu. Navíc motor by si zasloužil přetěsnit, dát nový rozvody, alespoň překroužkovat, protože už má přece jenom svoje nejlepší léta za sebou... No bylo by toho víc. Takže padlo rozhodnutí že postavím jinej celej motor, nechám rovnou upravit jednotku... Moje předstata je 1340ccm, vačka série (254/254), lehce šáhnout do kanálů v hlavě, systém vstřikování MPi a upravená řídící jednotka od Cimbu... No uvidíme jak rychle a do jaký míry se to nakonec povede realizovat. Přece jenom je jiný práce moc a volna celkem málo. A takováhle akce nějakej čas zabere...
3.5.2011 - Opraven nástřik na stěračích (ty spreje nic nevydržej :-/) a namontován z5 lakovanej nárazník, kterým jsem před nějakou dobou zkoušel tvrdost lžíce od bagru.
5.5.2011 - Lehce poopraveny drobné rány, které auto utržilo provozem (lehká ranka v laku od toho jak některý pako neumělo vystoupit na parkovišti z vedle stojícího auta, drobný dírky po kamíncích...), umyto a poprvé to auto dneska vidělo z blízka leštěnku. :-) Navíc nalepena stříška nad zadní okno. Po 2 nepovedenejch dřívějších pokusech s oboustranou lepící páskou to dopadlo na Dinitrol 500. Tak nezbejvá než doufat, že nebudu potřebovat vyndat zadní okno, protože jestli jo, tak snad radši seženu jiný dveře...
14.5.2011 - Začínám pracovat na motoru. Zatím demontáž na prvočinitele, zjištěno že motor ještě nebyl broušenej a že všechno vypadá kupodivu relativně dobře. :-O Nicméně tohle nebude nijak rychlá akce. Přece jenom momentálně není financí nazbyt a času taky ne...
21.5.2011 - Omytí bloku Carlanem a WAPem nebylo úplně optimální a jelikož ten motor byl šílená koule oleje, tak tam toho ještě zůstalo hodně. Po chvíli přemejšlení co s tím - jestli nechat bejt, nebo čistit dál padlo rozhodnutí - pískujeme blok...
25.5.2011 - Dneska dolaminováno zadní lízátko, rozbita forma, obroušeno, očištěno... Skoro to vypadá, že se to povedlo. :-) V poledne pošta přivezla balíček s DO k centrálu (od firmy Jablotron) a hned odpoledne namontováno... Takže už forman "štěká". :-D
27.5.2011 - Připravujeme na Želiv, takže lízátko je na autě... Přední mlhovky a koncovka budou odpoledne. :-)
Červen a Červenec 2011 - Nejak to tu nestíhám dopisovat. :-/ Vyměněny komplet brzdy (kotouče, destičky, bubny, pakny), ložisky ve všech kolech, jeden liťák kterej házel za dobrej (ze dvou sad složena jedna dobrá), nainstalována rezerva 14" (na AL ráfku), sehnán a namontován novej (originál) protikus zámku kufru...
Bouchání od nápravy sice ustalo (opravdu to dělalo ložisko - odloupla se kulička), ale stejně to ještě není ono. Občas to začne mlátit do volantu. :-/ Už mě napadaj snad jenom gumy. Ale na vyvažovačce házej jen nepatrně. :-/
27.7.2011 - Výměna vodní pumpy... Nevím už po kolikátý byla vyndaná. :-/ Ale snad tahle bude fungovat. :-) Konečně to nedělá takovej kravál. Ty ložisky byly KO. :-/
28.7.2011 - Dnes přizvednut zadek. Dvoje misky tlumičů, 1 ks s protočenou dírou, druhá s odtočeným krajem a mezi nima vevařená trubka. Jednoduché, funkční... Už to nevypadá jako motorovej člun. :-) Ale jelikož je to první "pracovní" verze, tak to třeba ještě nebude vejška definitivní. Uvidíme jak se to bude chovat na silnici. Zatím to vypadá, že se to zvedlo a že to ztvrdlo... Snad to nebude odskakovat a doufám, že nebude závěs moc vysoko, abych netahal zadek vleku po zemi... :-D
4.9.2011 - Dnes výměna brzdového posilovače a pumpy (Made in Slovakia - snad chvíli vydrží) s těma správnejma omezovačema brzdnýho tlaku (byly tam z Favorita). Byla to tak trošku pakárna, protože se mi povedlo utrhnout odvzdušňovák na zadním prasátku, když jsme vyndaval prasátko, tak se mi protočil jeden imbus co ho drží a povedlo se mi (i přes ohřívání) ukroutit trubku. No nakonec zdárně opraveno (odvzdušňovák navařen a vytočen, nahrazen novým, trubka vyrobena nová, imbusy nový), ale čekal jsem že to bude hotový asi tak za poloviční čas. Každopádně jsem zjistil, proč občas při prudkým průjezdu zatáčky v brzdách to auto začně hulit jak tank se zapnutým zadýmováním. Pumpa trochu tekla (opravdu jenom trochu - brzdovku jsem dolejval asi 3x a to nádobka rozhodně prázdná nebyla) a tak jsem z posilovače vylil minimálně půllitr brzdovky. Pak to nemělo hulit, když si ji to občas trochu nasálo a mělo to brzdit... :-/ No nepřišel bych na to... Ale jelikož posilovač trošku utíkal, tak jsem ho měnil za jinej a zjistil tuhle kravinu. Nakonec vyměněn olej. Sice za Starline, ale na tomhle motoru nějak nezáleží a furt lepší novej Starline, než BP po 20ti tis. :-)
5.9.2011 - Dnes vyčištěny sedačky. Už to bylo zapotřebí. Ta voda z nich byl dobrej mazec... :-O
září 2011 - Po chvilkách se pokouším dělat něco na formanu. Bohužel vzhledem k množství práce a hlavně předělávání koupelny u našich v baráku svépomocí (:-/) toho času moc není, takže opravdu po chvilkách... :-/ Jelikož už jsou po ránu mlhy a vyhřívání na původní skla se mi nějak nedaří sehnat (to co jsem vyráběl vydrželo jen na jednom zrcátku), tak se připravujou zrcátka z X-Line a jelikož mi tu zbylo jedno elektrický ovládání z Feldy (který je do těhlech zrcátek PnP), tak tam přijde. Mezitím po chvilkách pracuju na motoru. Ale to bude ještě "běh na dlouhou trať"...
5.10.2011 - Vytvořena příprava na ovládání zrcátek. :-) Zatím jenom k A-sloupkům, protože dveře budu rozdělávat až s montáží zrcátek. Bohužel už skoro není kam ty dráty přidávat... :-/
6.10.2011 - Máme modrý zrcátka. :-)
7.10.2011 - Zrcátka namontována, zprovozněna, takže elektrický nastavování chodí jak má. Ještě vyměnit v levým sklo (mělo by být odpoledne) a snad to bude i vyhřívat. :-)
1.11.2011 - Přezuto na zimní kola - klasickej rozměr 165/70 R13, pneu Nokian... A i když mám liťáků několik sad, tak mi jich přijde do zimy líto, takže jako loni na plecháčích
3.11.2011 - Obdržena (druhá, první jsem zaplatil a dál to nekomentoval, protože jsem si myslel, že tím to končí. Byl to omyl. :-/) výzva k uhrazení skoro 5tis do fondu ČKP. :-/ Uvidíme co mi odpověděj na to co jsem jim napsal - stručně: Jsem ochotnej vám to zaplatit do skončení platnosti STK, auto bylo od začátku ve stavu vylučujícím bezpečné provozování, absolvování STK i evidenčky, v polopřevodu (nešlo dát do depozitu) a stálo na soukromém pozemku.
4.11.2011 - Sehnány nové pokličky na origo favorití liťáky. :-)
20.2.2012 - Za poslední skoro 3 měsíce se kolem auta vůbec nic neděje a jenom slouží... Sice si v nejbližší době vyžádá výměnu LP ložiska, ale to ještě není nijak drastický (lehce se ozývá nad 110km/hod) a pravděpodobně mě čeká novej chladič (o5 prasklej nátrubek), ale zatím to teče tak, že jednou za 3 tejdny doleju půllitr kapaliny, takže mě to zatím nijak netrápí. V mezičasech jsem stihnul jenom zhruba vyleštit další kolo a sehnat pátý do sady, ale to bude ještě běh na dlouhou trať a jelikož jsem měl půjčenou frézu na sedla vložek, tak jsem zafrézoval v tom připraveným bloku sedla... Jinak není ani čas, ani nálada ani finance na nějaký další projekty....
7.3.2012 - Opraveny drobné oděrky laku na prahách a lehkej ťukanec na předním nárazníku (jezdil jsem po lese a volně ložená větev která se zapřela o pařez udělala menší ďolíček, takže prasknul lak)
15.3.2012 - Za 16 měsíců od zprovoznění auta najeto 30tisíc km.
15.3.2012 - Dneska se nějak daří. Po několika měsících máme konečně vyváženou kliku. (díky Bery) Prej z ní odvrtávali 23g. :-O Jenom jsem zjistil, že jsem si dal blbec setrvák opačně (asi mi to nemyslelo a nějak mi nedošlo, že na MPI je zub proti 2-3 válci a ne na 1-4 válec), ale dle informací člověka, kterej to dělal to prej nevadí. Je to prej vážený každý zvlášť na 0g (klika, řemenice i setrvák) a jako celek je to jenom zkontrolovaný, tak ho mám bez obav otočit a prý to bude dobrý. Ale štve mě to. :-/ Takhle by to byla jistota, ale dávat znova 1500,- a zas na to přes půl roku čekat se mi nechce. A navíc mám už konečně zbytek sady pístů s vrtáním 77 :-) Pomalu (ale jistě) už to vypadá, že by z těch dílů mohl bejt časem motor. :-)
13.4.2013 - Nalakována maska na přídavný dálkový.
18.8.2013 - Dnes návrat z dovolený... Za 5 dní najeto 1178km s prakticky jedinou závadou - upadnula koncová trubka s koncovkou z vejfuku. Teda neupadnula úplně. Všimnul jsem si toho "včas" a cca 1/3 průměru jsem ulomil a uložil ji do motorového prostoru. Kapotu jsem otevřel pouze 2x. Jednou při ukládání trubky, podruhé při kontole spuštění větráku v polský zácpě... Jinak jsem na auto nemusel šáhonout... Až teda na jedno roztlačení z benzínky. :-/ Lednice, nabíječka na notebook, navigaci, krátký jízdy to dopoledne a baterka "nic moc" udělaly svoje. Ale bylo to z kopce, takže nebyl problém. :-)
17.11.2015 - Prakticky přesně po 5ti letech od první STK dneska na dílně. Přezuto na zimáky a oloupána koroze z předních blatníků. No musím konstatovat, že místy je to koroze o síle plechu. Takže natřeno asfaltem, a budeme doufat, že ještě jednu STK (příští rok) to dá. Pak asi půjde do hutí...
15.8.2016 - To si takhle jde člověk zavařit vejfuk (přírubu na prvním dílu) a zjistí, že udělá rukou do blatníku díru takovou, že ta ruka projde skrz... No nic. Ty blatníky do toho ještě investuju. Ale moc se s nima srát nemíním.
20.8.2016 - Jakž takž dopasováno. Lepší to nebude. Trochu pokitujeme největší dolíky, a zejtra asi plnič. Jako záložní auto, případně auto na naučení se jezdit pro manželku to bude stačit...
21.8.2016 - Dneska nalakováno. Mohlo to dopadnout líp i hůř. Na jednom blatníku trošku "utržená" hrana (je to vidět jen po světle), na druhým pár nedokitovanejch dolíčků od skadování a přepravy. Ale na celkovej stav auta to bude dostačující... Takže to asi ani nebudu rozlešťovat.
Mimo blatníků i nalakovaný zadní lízátko, který tam víc jak rok nebylo...
31.8.2016 - Dneska přišel karosářskej tmel, takže možno pokračovat. Až bude čas a nálada...
3.9.2016 - Napasovaný blatníky a doladěná kapota. Není to úplně TOP (ty spáry úplně ideálně neseděj), ale kašlu na to... Je to přece jenom už dneska spotřebák na doježdění okolo komína, kterej (snad) nebude dělat moc velkou ostudu...
17.6.2018 - Tak dneska prodáno... Ještě mi tu zbejvá pár dílů (nevešlo se do 2 aut) a už tu na tyhle auta nebudu mít nic...
PODĚKOVÁNÍ:
Honza Hruška (zvaný APPLE): Za množství perfektní práce, který na tom autě odvedl
Václav Obereriter (majitel dílny ve který tohle auto vznikalo a zárověň můj (dnes již bývalý) šéf): Za to že mě za dobu stavby tohohle auta nevyhodil a že mi to na dílně trpěl.
StepaNoFUN/Forman R.I.P. - komentáře:
14:41:31
15.08.2016
15.08.2016
StepaNoFUN
12:16:21
15.08.2016
15.08.2016
castrol
-> StepaNoFUN: este kolko sanci mu nechas ?
10:04:44
15.08.2016
15.08.2016
minno
-> StepaNoFUN: generálka#2 ? :)
21:41:39
14.08.2016
14.08.2016
StepaNoFUN
Zase se v tom vrtáte pane doktore?
Blatníky budou zejtra, aneb dostane ještě chvíli šanci...
Blatníky budou zejtra, aneb dostane ještě chvíli šanci...
00:36:42
02.12.2015
02.12.2015
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN: hezky jsi to napsal, ojebaného na oko na tom autě nebylo opravdu nic, a že toho chudák nalítal
(nic si z toho nedělej, na máminý modrý feldě jsou přední blatniky na tom podobně, koroze leze pod barvou na nesmyslnejch místech, a to má plast lemy a nestojí na dešti)
(nic si z toho nedělej, na máminý modrý feldě jsou přední blatniky na tom podobně, koroze leze pod barvou na nesmyslnejch místech, a to má plast lemy a nestojí na dešti)
20:12:58
30.11.2015
30.11.2015
Hurdis
-> Stepan FUN: Nj. čas se neptá a Ty jsi něco najezdil.
Hned jak se vyhrabu po Novém roce ze stohoven, tedy když se podaří a nespadnu do devětadevadesáti, tak i opečovávaná krasavice půjde do dílny na kozičky a znovu podběhy, dutiny, nápravy, interiér, hadice, spony...samostavy, stabík..
Přeci jen 9000 km a 3,5 roku. :-) Jen pro tu prdel - kdo mění za tu dobu 5x olej a filtry :-))
Otázka na tělo: Zúčastníš se v dubnu v dílně, tentokrát v suchu a teple přípravy na třetí STK? Omezíme přísun lihovin před. :-DD
Hned jak se vyhrabu po Novém roce ze stohoven, tedy když se podaří a nespadnu do devětadevadesáti, tak i opečovávaná krasavice půjde do dílny na kozičky a znovu podběhy, dutiny, nápravy, interiér, hadice, spony...samostavy, stabík..
Přeci jen 9000 km a 3,5 roku. :-) Jen pro tu prdel - kdo mění za tu dobu 5x olej a filtry :-))
Otázka na tělo: Zúčastníš se v dubnu v dílně, tentokrát v suchu a teple přípravy na třetí STK? Omezíme přísun lihovin před. :-DD
20:53:15
29.11.2015
29.11.2015
StepaNoFUN
-> HASTRMAN-TATRMAN: Renovace byla všeho, co bylo "načnutý"... Samozřejmě by šlo (a možná i bylo jednodušší) vyměit celý lemy, ale nevrtalo se do toho, co bylo v době renovace OK. Proto třeba nebyl měněnej jeden práh...
To že oprava proběhla v čase jakým proběhla je daný pracovním nasazením a tím, že jsem z práce měl 2m k "pokračování" na mimopracovní činnosti.
Ono něco jinýho je dělat to doma po příjezdu z práce a něco jinýho je ve 4 skončit v práci, dát si kafe a na tý samý plně vybavený dílně jako přes den makat do 11 a dýl do večera "na svým"... Nehleděn na vyplejtvanou "dovolenou", kdy se na tom makalo i 12 a víc hodin denně...
Edit: Smozřejmě postavit auto z novejch dílů bylo u spotřebáku jasně nerentabilní. I tak to stálo celkem dost peněz (cca 35tis. v materiálu)... A renovace "na oko" to rozhodně nebyla. Přece jen jsem si to auto stavěl pro sebe.. Neřkám, že některý věci bych neudělal třeba dneska jinak, ale dělaný to bylo ohledem na "rozumnou" (rozumná nakonec nebyla) cenu a slušnej stav...
To že oprava proběhla v čase jakým proběhla je daný pracovním nasazením a tím, že jsem z práce měl 2m k "pokračování" na mimopracovní činnosti.
Ono něco jinýho je dělat to doma po příjezdu z práce a něco jinýho je ve 4 skončit v práci, dát si kafe a na tý samý plně vybavený dílně jako přes den makat do 11 a dýl do večera "na svým"... Nehleděn na vyplejtvanou "dovolenou", kdy se na tom makalo i 12 a víc hodin denně...
Edit: Smozřejmě postavit auto z novejch dílů bylo u spotřebáku jasně nerentabilní. I tak to stálo celkem dost peněz (cca 35tis. v materiálu)... A renovace "na oko" to rozhodně nebyla. Přece jen jsem si to auto stavěl pro sebe.. Neřkám, že některý věci bych neudělal třeba dneska jinak, ale dělaný to bylo ohledem na "rozumnou" (rozumná nakonec nebyla) cenu a slušnej stav...
19:29:21
29.11.2015
29.11.2015
HASTRMAN-TATRMAN
-> minno: no ja se nechci nikoho dotknout ale uzivat spojeni "krasne zrenovovane auto" v tomto pripade mi prijde dost nadnesene, prehnane. Rozhodne nepopiram kvanta odvedene prace a nerikam ze spatne prace, ale renovace vypada dost jinak, vid treba Jourinovo karty. Tady kdyz prochazim ty fotky tak se nemuzu zbavit dojmu, ze se delalo jen "pro oko", aby to bylo rychle zprovozneny, viz zpusob "vymeny" zadnich lemu, vyslednej efekt paradni, ale na vydrz to nebylo od samyho zacatku a kor v dennim provozu. Proste takovy slusny, ale levny a rychly oziveni spotrebniho auta na kazdodenni litani kolem komina a do prace, aby to nedelalo na prvni pohled ostudu, ale renovace fakt nee. Ostatne to jak rychle to bylo hotovo a jakym zpusobem, asi mluvi za vse. PEACE bratri :) Samozrejme je mi lito peknyho auta ale cekal sem to uz od v poradi treti fotky...
14:50:24
28.11.2015
28.11.2015
Mr._Nosferatu
-> minno: tady u těch aut z 90tek bych to dával za vinu kvalitě druhovyrobnich plechu. Proč by měly dělat kvalitu, když můžou smejdy co po 2 zimách musíš koupit další, mají větší prodeje, jenže lidí vidí nízkou cenu a už si neuvědomují že třetí sada blatníků po 5letech od prvni, je stojí stejne jako origo, který by vydržely ještě 5 let ...
12:01:35
28.11.2015
28.11.2015
minno
-> Stepan FUN: kokos, to čumím ako puk, v akom je to stave.... ďalšie krásne zrenovované auto, ktoré je po pár rokoch a málo km KO, viď. peťove combičko ( skoda-virt.cz/cz/.../9450
-742team-combi-cko ).
Ono sa to fakt neoplatí takto dôkladne renovovať a vynaložiť toľko veľa úsilia, času a peňazí na auto takéhoto typu a potom ho používať v celoročnej prevádzke, najmä cez zimu.... Celá robota potom výjde navnivoč... :/
Poznám to veľmi dobre. A to u mojej škodovky ani nebola žiadna profi renovácia, ale za to sa dávala nová plecharina, nové predné blatníky, nové dvere, predné a zadné čelo, nová zadná kapota...nové prahy... V porovnaní s vami dvoma môžem byť rád, že po 5 rokoch a 100 tis. km je to ešte stále relatívne v "luxusnom stave", ale zas som si to stále "hlídal", ošetroval, zatieral...no nemalo to konca a aj napriek neviem akej snahe počas celého roka som to všetko neustrážil a tej "skrytej" korózie sa tam aj tak nahromadilo ešte veľa.... Až som si tento rok povedal dosť, lebo auto si chcem ešte nejaký čas ponechať a užiť si ho a takýmto spôsobom by to už bolo po pár ďalších zimách takpovediac nezachrániteľné... Tak som dal STOP ťahania do soli. Hlavou múr neprerazíš. I keď je to irónia, nakoľko auto je od slova jazdiť, a tak som to aj stále bral, a človek si ten voz chce aj užiť, zo státia v garáži nemá nič.... no u takto opravovaného auta je už obrovský nepomer vo vynaloženej práci na aute vs. výsledná užitočná hodnota a radosť z neho.
U mojeho auta mám skúsenosť, že druhovýrobné plechy, resp. originál plechy určené do predaja ako ND už stoja pekne za hovno.... Človek si myslí, že keď fabrické plechy vydržali 20 rokov celkom v pohode a nik sa o to tak moc nestaral, tak nové plechy pri lepšej údržbe musia vydržať večnosť, no nie je to pravda... Fabrické ošetrenie karosérie vo forme elektrogalvaniky, či ako to nazvať, už nenahradí nič... Takú mám aspoň skúsenosť u mojej 120L z roku 1988. Pôvodným dverám, čelám a zadnej kapote skoro nič po 20 rokoch nebolo (menili sa len kvôli ťukancom a pod.)... Nové plechy začali kvitnúť po prvej zime a po 5 rokoch boli horšie ako pôvodné po 20... až sa čudujem, odkiaľ sa tá korózia berie, keď to bolo nové a riadne ošetrené..... Mal som teraz posledné obdobie čo robiť, aby som to všetko pozachraňoval, aby to nebilo moc do očí a bolo to ako tak schopné a ďalej už pri len letnej prevádzke nehnilo.....
Moc to neteší, keď sa o to niekto stará najlepšie ako vie a aj tak je to po chvíli už vrakoidné a iný užívateľ pri aute novšieho typu sa o to ani neobtrie, auto obité od kamienkov a ani po rokoch tam nemá ani bodku hrdze....
Ono sa to fakt neoplatí takto dôkladne renovovať a vynaložiť toľko veľa úsilia, času a peňazí na auto takéhoto typu a potom ho používať v celoročnej prevádzke, najmä cez zimu.... Celá robota potom výjde navnivoč... :/
Poznám to veľmi dobre. A to u mojej škodovky ani nebola žiadna profi renovácia, ale za to sa dávala nová plecharina, nové predné blatníky, nové dvere, predné a zadné čelo, nová zadná kapota...nové prahy... V porovnaní s vami dvoma môžem byť rád, že po 5 rokoch a 100 tis. km je to ešte stále relatívne v "luxusnom stave", ale zas som si to stále "hlídal", ošetroval, zatieral...no nemalo to konca a aj napriek neviem akej snahe počas celého roka som to všetko neustrážil a tej "skrytej" korózie sa tam aj tak nahromadilo ešte veľa.... Až som si tento rok povedal dosť, lebo auto si chcem ešte nejaký čas ponechať a užiť si ho a takýmto spôsobom by to už bolo po pár ďalších zimách takpovediac nezachrániteľné... Tak som dal STOP ťahania do soli. Hlavou múr neprerazíš. I keď je to irónia, nakoľko auto je od slova jazdiť, a tak som to aj stále bral, a človek si ten voz chce aj užiť, zo státia v garáži nemá nič.... no u takto opravovaného auta je už obrovský nepomer vo vynaloženej práci na aute vs. výsledná užitočná hodnota a radosť z neho.
U mojeho auta mám skúsenosť, že druhovýrobné plechy, resp. originál plechy určené do predaja ako ND už stoja pekne za hovno.... Človek si myslí, že keď fabrické plechy vydržali 20 rokov celkom v pohode a nik sa o to tak moc nestaral, tak nové plechy pri lepšej údržbe musia vydržať večnosť, no nie je to pravda... Fabrické ošetrenie karosérie vo forme elektrogalvaniky, či ako to nazvať, už nenahradí nič... Takú mám aspoň skúsenosť u mojej 120L z roku 1988. Pôvodným dverám, čelám a zadnej kapote skoro nič po 20 rokoch nebolo (menili sa len kvôli ťukancom a pod.)... Nové plechy začali kvitnúť po prvej zime a po 5 rokoch boli horšie ako pôvodné po 20... až sa čudujem, odkiaľ sa tá korózia berie, keď to bolo nové a riadne ošetrené..... Mal som teraz posledné obdobie čo robiť, aby som to všetko pozachraňoval, aby to nebilo moc do očí a bolo to ako tak schopné a ďalej už pri len letnej prevádzke nehnilo.....
Moc to neteší, keď sa o to niekto stará najlepšie ako vie a aj tak je to po chvíli už vrakoidné a iný užívateľ pri aute novšieho typu sa o to ani neobtrie, auto obité od kamienkov a ani po rokoch tam nemá ani bodku hrdze....
20:37:42
17.11.2015
17.11.2015
castrol
-> Stepan FUN: ja to furt vravim na cierna farba nusi ist dole aby sa farba neolupavala
18:58:44
17.11.2015
17.11.2015
Tomaso435
-> Stepan FUN: nojo ale to snad není ani možný tyjo... zlatě original plechy.... fakt vopravovat to nemá smysl protože se to fakt rozsype...
18:53:31
17.11.2015
17.11.2015
Milan 136
-> Stepan FUN:
18:52:23
17.11.2015
17.11.2015
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Co naděláš... 5let a 50tis... Bez jakýkoli další údržby toho plechu. Asi stála ta foreza za ho..., protože te to začalo loupat celkem v kusech... Na zadním lemu, 5tejch dveřích (ty 5tý dveře byly vařený už když šly na auto) a neměněnejch bočních dveřích je místama pár pukliček, ale přední blatníky jsou KO...
18:44:01
17.11.2015
17.11.2015
Tomaso435
-> Stepan FUN: no koukám... to to moc dlouho nevydrželo tyjo
18:40:21
17.11.2015
17.11.2015
StepaNoFUN
Shnilák jeden... :-/ Dneska potuněno asfaltovým nátěrem a dál se do toho moc (radši) dloubat nebudu...
09:47:03
14.03.2015
14.03.2015
StepaNoFUN
-> Thomas: Tak jelikož od GO to má najeto přes 50tis. a auto dostávalo pouze běžnou údržbu, tak už je místy koroze o5 znát. Začala se loupat barva na hranách předních blatníků (i s forezou - asi chyba ve výrobě), 5tý dveře na spodní hraně maj pár puchejřů, zadní lízátko je momentálně sundaný, protože jsem si nacouval do sekačky (už opraveno, jen není čas to nalakovat).
Prostě je to spotřebák a nemládne. Asi se tomu budu muset trošku zavěnovat, ale není čas...
Prostě je to spotřebák a nemládne. Asi se tomu budu muset trošku zavěnovat, ale není čas...
11:19:50
01.02.2015
01.02.2015
Thomas
nějaký aktuální foto a info? Stav pořád stejnej nebo něco vylezlo,případně se upravovalo?