skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda FELICIA 1.3 MPi LX - 40kW
Hledal jsem něco jiného a na tuhle Felicii jsem se šel podívat jen ať má moje duše klid. No a je doma. Pracovně jí zatím říkám ta se kterou se nepočítalo. Zatím nevím co s ní. Na prasárny je to moc pěkný stav a po umytí jsou zájemci co by ji chtěli jako veterána... Jak to dopadne nikdo neví. Prošel jsem skladové zásoby a našel nějaké nové díly takže kdo ví...
DOVYBAVENO
- 4 x ochrana na západky dveří - nové origo dobové
- ližina pod převodovku - nová origo dobová - KUBOJ
- volant 4 ramenný - nový origo - 017 360 024
- koberce gumové - nové origo - sada DCA 061 019 - skládá se z předních DCA 061 015 a zadních DCA 061 016
- koberec gumový do zavazadlového prostoru - starší origo - DCA 061 014
PLÁNOVÁNO
- centrál originál Škoda Felicia - zástavbová sada pro originální autoservisy Škoda
- filtrovat to bude asi EKVITA - filtry mám a novou baňku navíc myslím taky
SHÁNÍM
- imbusový klíč k tažnému - na fotce nákresu tažného číslo 16 - TZKs 0 003-009
- podběhy plastové originál
- anténa - stačila by ta guma pod a prut
- záslepka pro 4 ramenný volant s černým logem + kroužek bez kabeláže k airbagu
- koženkové pouzdro na zvedák a nářadí
- zamykání zpátečky - Construct
- autorádio - něco co tam zapadne - idálně nějaká dobovka
- lišty na dveře jako má ta Felicie na předváděčce na Karlově mostě
Hledal jsem něco jiného a na tuhle Felicii jsem se šel podívat jen ať má moje duše klid. No a je doma. Pracovně jí zatím říkám ta se kterou se nepočítalo. Zatím nevím co s ní. Na prasárny je to moc pěkný stav a po umytí jsou zájemci co by ji chtěli jako veterána... Jak to dopadne nikdo neví. Prošel jsem skladové zásoby a našel nějaké nové díly takže kdo ví...
DOVYBAVENO
- 4 x ochrana na západky dveří - nové origo dobové
- ližina pod převodovku - nová origo dobová - KUBOJ
- volant 4 ramenný - nový origo - 017 360 024
- koberce gumové - nové origo - sada DCA 061 019 - skládá se z předních DCA 061 015 a zadních DCA 061 016
- koberec gumový do zavazadlového prostoru - starší origo - DCA 061 014
PLÁNOVÁNO
- centrál originál Škoda Felicia - zástavbová sada pro originální autoservisy Škoda
- filtrovat to bude asi EKVITA - filtry mám a novou baňku navíc myslím taky
SHÁNÍM
- imbusový klíč k tažnému - na fotce nákresu tažného číslo 16 - TZKs 0 003-009
- podběhy plastové originál
- anténa - stačila by ta guma pod a prut
- záslepka pro 4 ramenný volant s černým logem + kroužek bez kabeláže k airbagu
- koženkové pouzdro na zvedák a nářadí
- zamykání zpátečky - Construct
- autorádio - něco co tam zapadne - idálně nějaká dobovka
- lišty na dveře jako má ta Felicie na předváděčce na Karlově mostě
Felicia 1.3 MPi LX - komentáře:
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Jop. Tři torxy, kroužek pryč a nasadit. Jen možná budeš potřebovat redukci, ale to uvidíš, až sundáš to, co tam je.
-> Borderer: Tak za info k volantu díky, chtěl jsem se na to podívat o víkendu. Předpokládal jsem, že se jen odšroubují ty tři šrouby a vymění se přímo kroužek s air-bagem za kroužek bez air-bagu, ale pokud se to dá demontovat tak je to boží. Mezikusy jsem doma našel a už mi chybí jen ta krytka a jednu mám rozjednanou tak uvidíme. Před dvěma lety jsem volant ve stejném stavu prodal i s krytkou protože jsem si myslel, že já už nikdy Felicii mít nebudu.
A ty díly a překupníci - já to neřeším a asi i protože sám překupuju. Ono to tak bylo vždycky. Když to bylo ty díly, tak to nikdo domů na sklad nechtěl a nedržel - dalo se to předce koupit. Pak to nebylo a všichni nadávali, že do toho někdo dal peníze a někde držel... Ono je to dvousečné. Kdyby se to nevyprodalo, tak by to taky mohlo skončit v kontejneru protože firmy potřebujou místo pro nové díly na jiné modely. Takže tohle téma je vždycky nevděčné k hovoru. Sám občas něco musím vykoupit a když prodávám chci maximum. Pak přijde něco co je vzácné a drahé a já si to díky tomu můžu bez mrknutí oka koupit i za nesmysl protože když se pak nad tím zamyslím tak mě to vlastně vyšlo úplně jinak než byla oficiální cenovka... Ale jak píšu, téma je to nevděčné protože na to má 100 lidí 100 názorů.

A ty díly a překupníci - já to neřeším a asi i protože sám překupuju. Ono to tak bylo vždycky. Když to bylo ty díly, tak to nikdo domů na sklad nechtěl a nedržel - dalo se to předce koupit. Pak to nebylo a všichni nadávali, že do toho někdo dal peníze a někde držel... Ono je to dvousečné. Kdyby se to nevyprodalo, tak by to taky mohlo skončit v kontejneru protože firmy potřebujou místo pro nové díly na jiné modely. Takže tohle téma je vždycky nevděčné k hovoru. Sám občas něco musím vykoupit a když prodávám chci maximum. Pak přijde něco co je vzácné a drahé a já si to díky tomu můžu bez mrknutí oka koupit i za nesmysl protože když se pak nad tím zamyslím tak mě to vlastně vyšlo úplně jinak než byla oficiální cenovka... Ale jak píšu, téma je to nevděčné protože na to má 100 lidí 100 názorů.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Asi máš pravdu, byť s věcmi jako domek termostatu za 1 600 problém nemám. Obecně, pokud jde o origo díl, sem ochoten zaplatit, ale "vodsaď pocaď". Třeba ty ramena chodily v poslední vlně za 1 500Kč/kus (do půl roku zpět), teď je vykukové prodávaj za 2 500Kč/kus + protože originál atd. Jenže jejich kvalita je srovnatelná s VIKOU. A to už mi třeba vadí.
Jinak k tomu volantu, za mne je mnohem lepší, než dvouramenný. A ten kroužek pro airbag stačí jen vyndat. Čtyřramínka bez airbagu ho prostě nemají, klakson je řešený jinak.
edit: A když si na mne vzpomeneš s těma gumama, budu rád. Na severu už sem objezdil i "autosklenářství&quo t; a nic.
Jinak k tomu volantu, za mne je mnohem lepší, než dvouramenný. A ten kroužek pro airbag stačí jen vyndat. Čtyřramínka bez airbagu ho prostě nemají, klakson je řešený jinak.
edit: A když si na mne vzpomeneš s těma gumama, budu rád. Na severu už sem objezdil i "autosklenářství&quo t; a nic.
-> Borderer: Hele klidně se pozeptám, ale tohle u mě probíhá ve vlnách. Aktuálně jsem si sehnal co jsem chtěl - viz 4 ramenný volant, který upřímně nechápu proč jsem chtěl - je to stejně ubohé jako klasika - věnec stejně tlustý, velikost stejná... no ale tak máme ho, co už. Pak jsem ještě chtěl ty kryty zácvaků a gumy origo... což mám, takže teď jsem prostě dole a nic teď hledat a nahánět zásadně nechci protože se chci věnovat prostě jiným věcem... ale je dost možné, že až budu zase někde šňupat tak najdu. Teď dokonce vím kde leží ty posrané těsnění do střešních oken co se nedaly sehnat.
A co se týká ceny dílů - já to chápu, prostě to auto je jak píšeš low-cost a nikdo normální si prostě termostat za 1.600,- CZK nekoupí když se dá sehnat technicky lépe vyřešený termostat i s domkem od poláků za 180,- CZK.
Dokonce když jsem mluvil s paní Huškovou ohledně HP tak řekla narovinu, že ty Sportingy dělají už jen z nostalgie a že cenu zatím drží dole s ohledem na dříve naskladněné díly a finanční možnosti majitelů Felicií. 



-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Tak kdybys věděl o orig. gumě čelního okna a 5tých dveří dej vědět. O orig. ramenou z průběhu výroby (ne poslední serie, co stojí za vyliž), tak taky a mohl bych pokračovat.
Imho ty ceny, taky se to musí brát tak, že low cost provoz je hlavní devíza Felicie, ať člověk chce nebo ne. Pokud ceny vyletí nad určitou mez, tyhle auta (mimo nadšence) prostě přestanou dávat smysl, protože za stejný peníze dostaneš u jiných modelů úplně něco jinýho.

Imho ty ceny, taky se to musí brát tak, že low cost provoz je hlavní devíza Felicie, ať člověk chce nebo ne. Pokud ceny vyletí nad určitou mez, tyhle auta (mimo nadšence) prostě přestanou dávat smysl, protože za stejný peníze dostaneš u jiných modelů úplně něco jinýho.

-> Borderer: A tak zrovna s origo dílama problém není. Ale majitelé rádobychovných nejsou ochotni zaplatit třeba za origo termostat 1.600,-
Dá se sehnat téměř cokoli v originále, ale už se za to platí v cenách které odpovídají minimálně cenám autorizovaného servisu před lety. To už nejsou výprodeje skladu po Mototechně a díly za ceny dilů v nákupu v roce 1988 


-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pokud nemáš sklad ND na Felicii, protože s kvalitními díly začíná bejt celkem problém a něco není vůbec, chovnou z toho neuděláš a prodat to můžeš vždy. 

-> Borderer: No přesně s tímhle názorem jsem to kupoval.
Jen mě okolí přesvědčuje, ať z toho udělám buď chovnou nebo jim to prodám.


-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Já bych se na to s klidnou duší vysral.
Takových Felicií po důchodcích je mrak a všechno to jsou holobyty s 40kW nebo 50kW. Sobecky bych na to naházel podvozek, výbavu bez zásahu do kastle a kdyby mne to nebavilo, sundám to a prodám. A když tě to auto bude bavit, uděláš pořádně dutiny, ošetříš podvozek, lemy a máš 6-8 let čím jezdit.

-> radekp: To je právě ten průser. Já chtěl něco na ježdění kolem komína místo Formana. Něco v čem se ještě vyznám a co bude opravitelné doma bez zvedáku. Ideální svět HP, ližina, rozpěrky, stabilizátory a ono je to moc pěkné. Sice je to 40kW, ale jede pěkně. Reálně jsou tam dva škrábance - opravitelné. Bílá barva navíc dovoluje nelakovat nutné celý díl. Kdyby to někdo odladil - rozuměj pár dílů vyměnil, vyčistil a odstranil ty vzhledové nedostatky tak to bude salon. Takže jsme na vážkách protože já další chovný kus asi nechci...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: vypadá neskutečně zachovale. Bílé a zachovalé, stejně jako Rapid.
fakt pekna 

-> michael: Právěže nevypadá... 

To nemusí vypadat vůbec zle.