Vyházet nadbytečné věci asi má smysl, ale vždycky, když se někdo zmíní o odvrtávání, vzpomenu si na článek Honzy Šustra
Pokouším se o odlehčení zadní kapoty. Z jedné starší jsem vyřízl vnitřní kříž a pokoušel se ho odlehčit pro pozdější použití vrtáním velkých děr všude, kam se jen vešly. K ruce jsem si však tentokrát vzal i váhu, která mě posléze z dalšího podobného počínání vcelku vyléčila. Po asi třech a půl hodině vrtání jsem díl odlehčil o zhruba 130 gramů. Nemyslím si, že by se takové odlehčení někde projevilo. Když říkám a nemám to nikde ověřené, že 10 kg je na Korábu vteřina, tak jsem po půldenním úsilí auto na této trati zrychlil o asi 0,013 sekundy? Myslím, že za tu námahu to nestálo. Od dalšího vrtání tedy pravděpodobně již ustoupím.
gianni.xf.cz/zaba/zaba.ht
m
Takže asi tak, no...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
13:22:51
10.10.2018
10.10.2018
Luky
13:06:57
10.10.2018
10.10.2018
radekp
-> vhml: jsou i tací, kteří odlehčují hlavičky šroubů
12:36:03
10.10.2018
10.10.2018
Eidy
-> Tomáššš: Chtěl jsem prostě pěknou dvousložku. Tahle mi přišla dost dobrá. Popisek (viz. dole) je samozřejmě vždycky vychvalující, ale s věcma od Body mám dobrou zkušenost. Tak proto.
Body 989 je vysoce kvalitní dvousložková antikorozní epoxidová základní barva.
Body 989 má výbornou slévatelnost a přilnavost. Je odolná extrémním povětrnostním podmínkám.
Používá se na staré laky, nebroušený kov, hliník, nerezovou ocel a zinek.
Body 989 je vysoce kvalitní dvousložková antikorozní epoxidová základní barva.
Body 989 má výbornou slévatelnost a přilnavost. Je odolná extrémním povětrnostním podmínkám.
Používá se na staré laky, nebroušený kov, hliník, nerezovou ocel a zinek.
11:31:52
10.10.2018
10.10.2018
T
-> vhml: gram ke gramu, pak kilogram ke kilogramu nejde o tu jednu věc, ale pak to sečíst na konci
11:19:43
10.10.2018
10.10.2018
Tomáššš
-> Eidy 09.10.18 23:19:38: na ňu som poukazoval. Podľa čoho si ju vyberal ? Prečo si sa práve pre ňu rozhodol ?
10:04:31
10.10.2018
10.10.2018
vhml
-> Eidy 10.10.18 09:58:12: hliníkový nejtky a v ploše podmáznout lepidlem ;-)
09:58:12
10.10.2018
10.10.2018
Eidy
-> vhml: A jak to přivařím? To zase navařovat nějaký patky a ve výsledku to bude 10x víc práce a hmotnost stejná.
09:50:10
10.10.2018
10.10.2018
vhml
-> Eidy 10.10.18 09:40:06: asi by mě víc hřál ten pocit ušetřený práce. Spíš se divím, že nepoužíváš hliník. Tu rozpěru i držák baterky si dovedu z hliníku představit v jasnejch barvách ( a i se do něj snáz vrtá )
09:40:06
10.10.2018
10.10.2018
Eidy
-> vhml: Jde o ten pocit.
09:31:12
10.10.2018
10.10.2018
vhml
-> T 10.10.18 09:28:46: a zkoušel někdy zvážit kolik tím ušetříš?
09:28:46
10.10.2018
10.10.2018
T
-> Eidy: i ta 1,5 se dá odvrtat a co ten držák baterky ? tam by se vešlo děr
08:16:37
10.10.2018
10.10.2018
Eidy
-> T: Chtěl jsem vrtat tu přední vzpěru, ale pak mi přišlo snazší koupit slabší profil. Já bych odlehčil, ale není kde. Kdysi jsem četl, že na RS vyřezávali kusy podběhů a vylepovali to koženkou. Ale to se mi nelíbí. Zadní plato přijde vyříznout. A vlastně ještě kus zadku, až budu řezat tunel na 5Q. Jinak asi nic.
07:49:07
10.10.2018
10.10.2018
T
-> Eidy 09.10.18 23:01:28: žádný vrtání nikde nevidím
23:19:38
09.10.2018
09.10.2018
Eidy
-> Tomáššš: Jakou myslíš? Na kastli ještě žádná není. Ale jinak mám koupenou epoxy dvojsložku od Body.
23:16:42
09.10.2018
09.10.2018
Tomáššš
-> Eidy: tak to čučím pekne si sa na to vrhol . Podľa čoho si vyberal základnú farbu ?
23:14:55
09.10.2018
09.10.2018
Eidy
-> Kocvin: Ne, sprej na bodovaný místa. Takový ty schovaný místa před vařením stříknu.
23:08:09
09.10.2018
09.10.2018
Kocvin
-> Eidy: Copak to je, to černé okolo svárů? Brunox?
23:03:47
09.10.2018
09.10.2018
Eidy
Zavařená díra na tankovací hadici nádrže v PP podběhu. Dneska mi to celkem šlo. Teď si ještě rozkreslím držáky brzdových hadic na nerez a končím.
23:01:28
09.10.2018
09.10.2018
Eidy
Nová vzpěra přední nápravy i s pořádným uzemněním pro mínus. Konečně je to přivařený pořádně a konečně taky nějaký odlehčení. 1,5mm stěna místo 2,5mm. A taky nový držák na baterii. Už to nebude tak fórový.