Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

11:53:06
21.05.2010
David.
Tomáš#K 19.05.10 13:31:28 napsal: → Lamz: ,
→ David.: Díky. Sériový vzhled se mi líbí víc, než nějaké spoilery a podobné nesmysly.




to mně právě taky, akorát já to nechal v originále celý až na pár drobností
11:38:53
21.05.2010
Pavel P..
21:14:27
20.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:

Já zase chci udělat tablo s logy výrobců použitých dílů, náplní, atp.6 Samozřejmě především dobové nebo tuzemské - PAL, Tesla, Jikov, Brisk, KN, Mogul, Rubena, Barum... aj.
10:40:11
20.05.2010
Tomáš#K
-> MATTESS: Jednou to chci udělat nějak pořádně a taky zarámovat, ale to až auto bude vypadat trochu lépe, aby to stálo za to. 4
06:59:06
20.05.2010
MATTESS
-> Tomáš#K: to je dobbrý nápad s tím popisem. Mam něco podobného zarámováno
23:10:57
19.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: Ano, mám vytisknutou A4ku s popisem auta co mám tady na Virtu. Na Doksech jsem ho dal za okno aby si mohl každý o autě přečíst i nějaké informace. Na fotce 68 ten papír zrovna někdo čte. 1

Za pravým zadním oknem jsem měl zase fotky podvozku. 5
14:42:00
19.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:

Heleď!! Ty máš na vokně technickej list?3
13:31:28
19.05.2010
Tomáš#K
-> Lamz: ,

-> David.: Díky. Sériový vzhled se mi líbí víc, než nějaké spoilery a podobné nesmysly.
10:29:52
19.05.2010
David.
z venku pěkná sériovka4
07:50:39
19.05.2010
Lamz - zrušená registrace
Máš nadhernou 120.2
01:09:42
17.05.2010
Tomáš#K
-> Tuner#2:

Nápodobně! Díky za fotky, líbí se mi. 4 Až se k tomu dostanu tak přidám sem do karty i nějaké svoje.
23:43:49
16.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Rád jsem Tě poznal, tady máš alespoň dvě fotky:



img12.imageshack.us/img12 /.../dsc4962.jpg

img85.imageshack.us/img85 /.../dsc4963.jpg





4
19:12:05
24.03.2010
Tomáš#K
-> U-Geen:

Jsem rád, že se to líbí. Cena je bohužel vzhledem k tomu, že to jsou věci na škodovku, dost vysoká, na druhou stranu čalounění obecně je drahá záležitost, takže s tím se holt musí počítat...

Cena za čalounění všech tří věcí včetně DPH byla 3 300 Kč.
18:02:16
24.03.2010
U-Geen
-> Tomáš#K: volant i obsitej zbytek super... kolik vyslo obsiti, mohu-li se optat?
08:43:39
24.03.2010
Tomáš#K
-> MATTESS: Díky. Už aby to bylo na autě. Doufám, že se to ke zbytku interiéru bude hodit. 6
07:03:35
24.03.2010
MATTESS
-> Tomáš#K: pěkný volantík (a hlavice). Něco podobného jsem měl v plánu, ale zatím jsem se na to nedostal
upraveno 1x, naposled 24.03.2010 07:04:09
18:40:00
21.03.2010
Tomáš#K
-> rolls: Uvidíme, sám sem na to taky zvědavej...
18:30:16
21.03.2010
rolls
-> Tomáš#K: no ja som to vykuove daval len na plasty, na namahane casti si myslim ze to nevydrzi, ale skusenost nemam...
17:51:18
21.03.2010
Tomáš#K
-> rolls: Taky mám pochybnosti jak na západkách vakuový chrom bude držet. Ale kdybych chtěl dosáhnout aspoň takového lesku chromem galvanickým, zaplatil bych za ty západky 4× tolik, protože pod galvanickým chromem musí být povrch dokonale vyleštěný. Proto jsem to zkusil nachromovat vakuově, kdy příprava nezabere tolik času a tudíž cena není tak vysoká.

To galvanické chromování mě včetně leštění cenově vyšlo 2 200 Kč za vše co je na fotce. Je tam vrstva mědi, niklu a pak chromu.
16:31:18
21.03.2010
rolls
-> Tomáš#K: to vakuove ti pravdepodobne dlho nevydrzi, aj ked to vyzera pekne, tam by sa skor hodilo galvanicke, podla mojho nazoru. btw...cenovo to galvanicke ako vychadza aj s lestenim?
Extreme Tyres