Tomáš#K 19.05.10 13:31:28 napsal: → Lamz: ,
→ David.: Díky. Sériový vzhled se mi líbí víc, než nějaké spoilery a podobné nesmysly.
to mně právě taky, akorát já to nechal v originále celý až na pár drobností
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 L
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:
11:53:06
21.05.2010
21.05.2010
David.
11:38:53
21.05.2010
21.05.2010
Pavel P..
-> Tomáš#K: sklad.obrazku.cz/obr39775
7_PICT0023.JPG
21:14:27
20.05.2010
20.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:
Já zase chci udělat tablo s logy výrobců použitých dílů, náplní, atp. Samozřejmě především dobové nebo tuzemské - PAL, Tesla, Jikov, Brisk, KN, Mogul, Rubena, Barum... aj.
Já zase chci udělat tablo s logy výrobců použitých dílů, náplní, atp. Samozřejmě především dobové nebo tuzemské - PAL, Tesla, Jikov, Brisk, KN, Mogul, Rubena, Barum... aj.
10:40:11
20.05.2010
20.05.2010
Tomáš#K
-> MATTESS: Jednou to chci udělat nějak pořádně a taky zarámovat, ale to až auto bude vypadat trochu lépe, aby to stálo za to.
06:59:06
20.05.2010
20.05.2010
MATTESS
-> Tomáš#K: to je dobbrý nápad s tím popisem. Mam něco podobného zarámováno
23:10:57
19.05.2010
19.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: Ano, mám vytisknutou A4ku s popisem auta co mám tady na Virtu. Na Doksech jsem ho dal za okno aby si mohl každý o autě přečíst i nějaké informace. Na fotce 68 ten papír zrovna někdo čte.
Za pravým zadním oknem jsem měl zase fotky podvozku.
Za pravým zadním oknem jsem měl zase fotky podvozku.
14:42:00
19.05.2010
19.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:
Heleď!! Ty máš na vokně technickej list?
Heleď!! Ty máš na vokně technickej list?
13:31:28
19.05.2010
19.05.2010
Tomáš#K
-> Lamz: ,
-> David.: Díky. Sériový vzhled se mi líbí víc, než nějaké spoilery a podobné nesmysly.
-> David.: Díky. Sériový vzhled se mi líbí víc, než nějaké spoilery a podobné nesmysly.
10:29:52
19.05.2010
19.05.2010
David.
z venku pěkná sériovka
07:50:39
19.05.2010
19.05.2010
Lamz - zrušená registrace
Máš nadhernou 120.
01:09:42
17.05.2010
17.05.2010
Tomáš#K
-> Tuner#2:
Nápodobně! Díky za fotky, líbí se mi. Až se k tomu dostanu tak přidám sem do karty i nějaké svoje.
Nápodobně! Díky za fotky, líbí se mi. Až se k tomu dostanu tak přidám sem do karty i nějaké svoje.
23:43:49
16.05.2010
16.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Rád jsem Tě poznal, tady máš alespoň dvě fotky:
img12.imageshack.us/img12 /.../dsc4962.jpg
img85.imageshack.us/img85 /.../dsc4963.jpg
img12.imageshack.us/img12 /.../dsc4962.jpg
img85.imageshack.us/img85 /.../dsc4963.jpg
19:12:05
24.03.2010
24.03.2010
Tomáš#K
-> U-Geen:
Jsem rád, že se to líbí. Cena je bohužel vzhledem k tomu, že to jsou věci na škodovku, dost vysoká, na druhou stranu čalounění obecně je drahá záležitost, takže s tím se holt musí počítat...
Cena za čalounění všech tří věcí včetně DPH byla 3 300 Kč.
Jsem rád, že se to líbí. Cena je bohužel vzhledem k tomu, že to jsou věci na škodovku, dost vysoká, na druhou stranu čalounění obecně je drahá záležitost, takže s tím se holt musí počítat...
Cena za čalounění všech tří věcí včetně DPH byla 3 300 Kč.
18:02:16
24.03.2010
24.03.2010
U-Geen
-> Tomáš#K: volant i obsitej zbytek super... kolik vyslo obsiti, mohu-li se optat?
08:43:39
24.03.2010
24.03.2010
Tomáš#K
-> MATTESS: Díky. Už aby to bylo na autě. Doufám, že se to ke zbytku interiéru bude hodit.
07:03:35
24.03.2010
24.03.2010
MATTESS
-> Tomáš#K: pěkný volantík (a hlavice). Něco podobného jsem měl v plánu, ale zatím jsem se na to nedostal
18:40:00
21.03.2010
21.03.2010
Tomáš#K
-> rolls: Uvidíme, sám sem na to taky zvědavej...
18:30:16
21.03.2010
21.03.2010
rolls
-> Tomáš#K: no ja som to vykuove daval len na plasty, na namahane casti si myslim ze to nevydrzi, ale skusenost nemam...
17:51:18
21.03.2010
21.03.2010
Tomáš#K
-> rolls: Taky mám pochybnosti jak na západkách vakuový chrom bude držet. Ale kdybych chtěl dosáhnout aspoň takového lesku chromem galvanickým, zaplatil bych za ty západky 4× tolik, protože pod galvanickým chromem musí být povrch dokonale vyleštěný. Proto jsem to zkusil nachromovat vakuově, kdy příprava nezabere tolik času a tudíž cena není tak vysoká.
To galvanické chromování mě včetně leštění cenově vyšlo 2 200 Kč za vše co je na fotce. Je tam vrstva mědi, niklu a pak chromu.
To galvanické chromování mě včetně leštění cenově vyšlo 2 200 Kč za vše co je na fotce. Je tam vrstva mědi, niklu a pak chromu.
16:31:18
21.03.2010
21.03.2010
rolls
-> Tomáš#K: to vakuove ti pravdepodobne dlho nevydrzi, aj ked to vyzera pekne, tam by sa skor hodilo galvanicke, podla mojho nazoru. btw...cenovo to galvanicke ako vychadza aj s lestenim?