Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 11.07.19 23:00 | 1031x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny
- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. V cca. 60tkm zkolaboval motor díky jedné špatné vložce už z výroby a tak se motor rovnou předělal na 120L. Táta si pak koupil Felicii a auto měl děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový tuning“ společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem a proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit + zarovnání, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcmi s kterými začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu) a řada z nich je i s vylepšením vzhledem k současným možnostem.

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika Primer, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ Sincolor) a přes to 2 x vrchní barva Alkyton.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm p. Svozil, navařené rozšíření na unibal 10mm
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru by Pemit
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 20mm by Kalmar
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- desky Ferodo DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a sbíhavost 0,0mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- náprava přikurtovaná ke karoserii dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče Brembo pro VW o průměru 239 x 10mm
- brzdiče Škoda Octavia I s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- desky Galfer original Škoda/VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Saky
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 2,8mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Nankang AR-1 195/50 R15 semi slick TW 80

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 semi slick TW 100

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Je původem z Felicie 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- upravená příprava směsi by Urban motor
- trysky a vzdušníky dle doporučení Urban motor, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený a vyvážený setrvačník
- duralová řemenice
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka Urban motor 280°/280°, zdvihy 7,05/7,05mm
- svíčky NGK BCP6ES
- plně programovatelné zapalování by Darabos s vlastní křivkou předstihu (konzultováno s Urban motor), omezovač otáček nastaven na 7000 rpm
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- esterový olej Yacco Galaxie GT 10W60
- palivo 100 oktanový benzín
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol
- na stěně a nosníkách nalepený tepelný štít s Alu folií

Převodovka: Je to 5q ze Škody 130L.

- stálý převod SP 4,22
- ocelová víka diferenciálu, zaslepený náhon tachometru
- olej Castrol manual EP 80W-90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí

Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.

- volant OMP Corsica průměr 330mm
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I, držáky made by TUNER
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka splňující FIA normy
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- zkrácené řazení short shift by Paja120l
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií, odstraněný tachometr, který nahradil budík na tlak oleje od firmy KMGY a kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman
- zadní část kompletně zbavena tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta. Všechny údaje jsou přesně změřené.

- výkon motoru zatím nezměřeno (s bývalou vačkou 92HP)
- točivý moment zatím nezměřeno (s bývalou vačkou 122Nm viz. fotka grafu z brzdy)
- maximální rychlost se současným SP 4,22 cca. 190km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)

- nejrychlejší čas na autodromu Most - 2:12,77 (sucho, 10°C, semislicky Nankang AR-1)
- nejrychlejší čas Nordschleife BTG – 9:59,98 (sucho, 25°C, semislicky Nankang AR-1)

Videa:

- zde je odkaz na video z Nordschleife
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube: tuner2zlutka

Škoda 136L/A (Žlutka) on Nordscheife 10.06.2018 stint 6


Poděkování: Za vznik auta vděčím celé své rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil...), svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Mildovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. V současné době používám zrcadlovku Nikon D750 s objektivy Nikkor 24-120mm/f4, Nikkor 50mm/f1,8 a Nikkor 70-300mm/f4,5-5,6. Fotím čistě pro zábavu a radost zejména automotive tématiku.

Zde jsou odkazy na mou práci:

www.instagram.com/tuner2_ automotive_photography
www.zonerama.com/Tuner2/6 89484

Kontakt: tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

11:01:32
23.04.2019
Bery

-> Tuner#2: jj. proto říkám - jiná disciplína. já mám max 157 +/-. ono se jezdí ta trať různě. dole je navíc to parkoviště namotaný, nad tím padákem se jezdí vybočení - ten pytel z asfaltu do křoví...
20:50:30
22.04.2019
Tuner#2

-> Bery 22.04.19 07:14:04: Tu rovinku ale předpokládám bez retardéru? Jinak mě to zase na ringu jelo 185km/h a v současnosti je čtyřka kolem 160ti... Univerzálně to udělat nejde. 8
07:14:04
22.04.2019
Bery

je znát jiný typ auta. dolů z kopce lítám na 5ku a tu dolní rovinu jedes v omezovaci
07:01:59
22.04.2019
Tuner#2

-> Eidy 22.04.19 01:04:31: znát bude nižší hmotnost bez spolujezdce, je to tam dost kopcove. Video opět klame. 4
upraveno 1x, naposled 22.04.2019 07:02:41
01:04:31
22.04.2019
Eidy

-> Tuner#2: Permanentku. 4
Druhá jízda mi přijde rychlejší. Buď druhý směr Žlutce líp seděl nebo sis víc troufal, ale zdá se to svižnější. Tohle by byla trať tak pro Zdrubáka. Já se na těch úzkých bojím.
Pěkný. 4
23:56:26
21.04.2019
Tuner#2

-> Eidy 21.04.19 23:49:10: Spolujezdec na prvním videu je Kamil (fotograf) jel se mnou RSem. 4 Jinak rady rozdával Jakub Michalovič (snb fela tady v minulosti viz. foto níže) a bylo to fajn. Nechtěl jsem ho zase tak moc využívat, když ten zbytek účastníků si to platil, ale v mezičase jsme pěkně pokecali o ringu. Ke Caymanu co má na půjčování si koupil GT3RS a letos si dopřál pernamentku - 2200éček a po akci tam akorát odjížděl. 5
upraveno 3x, naposled 21.04.2019 23:57:38
23:49:10
21.04.2019
Eidy

-> Tuner#2: Já chápu, že kvůli jedné Bělé si nebudeš stavět a měnit skříň. To jen že proti okruhu je to sakra znát. A co říkal spolujezdec? Byl od nich nebo jak?
23:46:51
21.04.2019
Tuner#2

Tady ještě naháním známého Volvo:
Track & Safety akce Bělá pod Bezdězem 18.4.2019 odpoledne 2
23:30:04
21.04.2019
Tuner#2

-> Eidy 21.04.19 23:20:55: Trať je extra úzká, je to na šířku auta a prakticky kromě jednoho místa bez možnosti na chybu, takže se jelo řádně s respektem. Vypustil jsem po tom co ukázal palec jako poslední kolo, bylo to tak v instrukcích. Špajska by na takové blbnutí byla dobrá kratší, ale zase přesun na místo by byl utrpením. Už takhle točím 4000rpm abych se někam přesunul. A meziplyn povětšinou byl, což je myslím i slyšet, bohužel 1/2 to prostě nedává, přes zimu půjde na stůl. 4
23:20:55
21.04.2019
Eidy

-> Tuner#2: Co to, žes to pak vypustil? Na vychlazení? Tady na tý trati je ta špajzka dlouhá, mi přijde. A asi bych se tam bál nějak víc rozvášnit. Nevypadá to moc široký.
A chce to meziplyny. 2
16:36:41
21.04.2019
Tuner#2

Na kanálu mám dva onboardy z Bělé, tady s kamarádem na sedadle spolujezdce.

Track & Safety akce Bělá pod Bezdězem 18.4.2019 dopoledne 1

upraveno 1x, naposled 21.04.2019 16:37:44
22:31:02
19.04.2019
Tuner#2

22:30:16
19.04.2019
Tuner#2

22:30:01
19.04.2019
Tuner#2

22:28:38
19.04.2019
Tuner#2

22:28:20
19.04.2019
Tuner#2

22:28:07
19.04.2019
Tuner#2

Pár fotek ze včerejšího ježdění Track & Safety v Bělé pod Bezdězem. Bylo to super! Jak teorie v podání Jakuba Michaloviče, tak ježdění na dráze. Ráno jedním směrem, odpoledne opačně ve vlastních autech. Následovalo svezení v závodním Subaru STI a na závěr povídání s Filipem Marešem a jeho spolujezdcem Honzou Hlouškem. Co mě dostalo při odjezdu úplně nejvíc, bylo to, když za mnou přišel právě Honza Hloušek a při pochvale auta říká, že to auto zná z virtu už dlouho a pamatuje si jak jsem dával pruhy na dveře. Mazec! Ještě jednou děkuji všem za hlasy! Díky!
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 19.04.2019 22:28:07
21:19:55
15.04.2019
Tuner#2

Tak to klaplo, dovolená v práci nahlášena, tak ještě zítra dozapojit elektriku (musel jsem totálně překopat cestu od čidel k budíku na teploty vody a oleje, protože je rušila zapalovací lišta) a ve čtvrtek hurá na okruh do Bělé. Díky všem za hlasy. 4
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 15.04.2019 21:19:55
08:40:28
09.04.2019
Qwak

-> Tuner#2: to já taky.. a radši sem to smazal 3 3
22:38:35
08.04.2019
Tuner#2

Konečně jsem se dokopal k úpravě popisu za poslední dva roky.

Největší změny proběhly na motoru a v sekci focení, kde jsem přidal dva aktuální odkazy na mou tvorbu. 4
20:32:11
08.04.2019
Tuner#2

20:28:17
08.04.2019
Péďa17

-> Tuner#2: Už jsem ti ho tam daval 199
19:54:13
24.03.2019
Tuner#2

-> Markold 24.03.19 08:57:46: komplet sroubovany, jednodušší provedení než má Eidy. 4
08:57:46
24.03.2019
Markold

-> Tuner#2: Co to bude zač, komplet rozebiratelný nebo jen některé jako má Eidy?
19:20:58
22.03.2019
Eidy

-> Tuner#2: Voe, to je krasohled! 3
19:02:59
22.03.2019
Tuner#2

Dneska jsem byl domluvit nějaké to lešení a přivezl vzorek tlubky, pro realizaci spojek. Sezóna ještě nezačala a já se těším na zimu 5
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 22.03.2019 19:02:59
11:27:41
19.03.2019
Čokin

-> Tuner#2: 7200 na omezovaci to už je pěkná hodnota. To se na to taky těším, pokud Chovanec stihne hlavu. Ted omezuju na 6800.
09:17:06
19.03.2019
Kilián

-> Nwkt: -> Tuner#2: ok, dik za info
08:26:07
19.03.2019
Nwkt

08:10:51
19.03.2019
Tuner#2

-> Kilián 19.03.19 07:51:43: Ahoj, měl jsem půjčené dva, abych vyloučil chybu prvotního nastavení.

Tenhle červený je od -> Nwkt: 4
upraveno 1x, naposled 19.03.2019 08:13:13
07:51:43
19.03.2019
Kilián

-> Tuner#2: Ahoj, na obrázku tam vidím stroboskop, jaký konkrétně typ používáš? Já si ho chci ted koupit a vůbec netuším jaký vzít, jestli potřebuji, aby to umělo i úhel sepnutí kontaktů atd. Budu ho používat na seriový motor( jednak po go a některé před go).
22:22:11
18.03.2019
Tuner#2

-> T 18.03.19 10:17:33: aha, to je škoda, termíny jsou pořád stejné, konec října a března. 4 Užijte si dovču. 4
10:17:33
18.03.2019

-> Tuner#2: auto není hotové a já mám dovolenou.....čekal jsem do poslední chvíle a na stránkách bylo pořád, že bude v Mostě jiná akce, tak se ubytování potvrdilo a týden na to přišel termín 10
07:58:28
18.03.2019
Tuner#2

-> T 18.03.19 07:43:26: To věřím, proč vlastně teď nejedeš?
07:43:26
18.03.2019

-> Tuner#2: zatím jenom vyprávím 3 ale docela se na to těším, jenom mám obavy, že se budu znova učit jezdit 3
22:27:08
17.03.2019
Eidy

-> Tuner#2: Ladit nee. Pořád ještě nebrzdí. Jen se tu zastavil na pokec, měl cestu kolem.
Jsem zvědavý na vás oba, až se na podzim setkáte na okruhu. 4
22:19:58
17.03.2019
Tuner#2

-> Eidy 17.03.19 22:09:52: Rád bych dorazil, uvidíme dle počasí 4

Jako Téčko byl u Tebe ladit? Nebo jen vyprávěl? Jako věřím tomu, potenciál tam má slušnej a přeju mu to 4 5
22:09:52
17.03.2019
Eidy

-> Tuner#2: Všechno ne. Dneska jsem vyvenčil Záclonu a ta (ne)jede furt stejně. 1
Jsem zvědavý. Do Mostu jedeš? Dorazíš v sobotu?

Před chvíli ode mě odjel T a myslím, že Tě čekají perný chvíle. 1
22:06:37
17.03.2019
Tuner#2

-> Eidy 17.03.19 22:05:18: Tak víš jak, po zimě jede všechno dobře 3
22:05:18
17.03.2019
Eidy

-> Tuner#2: Máme tomu rozumět tak, že to jede dobře, jo? 1
20:19:52
17.03.2019
Tuner#2

Dneska první svezení a doladění zapalování. První svezení sice nebývá po zimě moc objektivní, ale asi tam nějaký ten poník navíc bude a třeba dvojka je na omezovači (7200rpm) sakra rychle... 1

Díky pánové Urbi a Darabos, skvělá práce. 4
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 17.03.2019 20:19:52
22:29:41
12.03.2019
Tuner#2

A pro mě asi nejhezčí BMW 3,0 CSi
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 12.03.2019 22:29:41
22:29:14
12.03.2019
Tuner#2

Tady Porsche GT2 RS
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 12.03.2019 22:29:14
22:28:44
12.03.2019
Tuner#2

Tak jsem v německu posbíral nějakou inspiraci 5

Tohle je teda spíš odstrašující, Mercedes 190 2,5 EVO
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 12.03.2019 22:28:44
09:55:58
05.03.2019
Tuner#2

-> skodoukolemsveta.cz 05.03.19 09:30:52: JJ mám ještě z doby muziky, dneska bych už dal menší, ale nějak mě to zatím netlačilo 1

-> ptk 05.03.19 09:45:51: Mrklo to na mě v hledáčku, tak si říkám, bylo by pěkné ten obrázek na zdi tam zakomponovat. Jsem rád, že to mělo smysl 4
09:45:51
05.03.2019
ptk

detail Eidiho Kóči v späťáku na fotke 357 je buď ozaj pekným dôkazom perfekcionizmu tvojho fotenia alebo náhoda? 1
09:30:52
05.03.2019
skodoukolemsveta.cz

-> Tuner#2 03.03.19 22:33:43: Koukám, že máš taky nějakej nabušenější altík..:-)?
07:08:15
05.03.2019
vhml

-> Tuner#2 03.03.19 21:56:58: vytáhnu kabel z relátka. Čudlík jsem na to už nikdy nedodělal.
22:35:10
03.03.2019
Antony

-> Tuner#2: 4
22:33:43
03.03.2019
Tuner#2

-> Antony 03.03.19 22:30:40: Mrknu kde to mám, kdyžtak se připomeň jsem hlava děravá 4
upraveno 1x, naposled 03.03.2019 22:33:59
22:32:09
03.03.2019
StepaNoFUN

-> Tuner#2: Na 1000MB jak víš jedeme taky Darabose, na "LR" to tak bude asi taky... Nicéně na 1000MB z jednotky čerpadlo zapojený nemáme. Tam je natvrdo vypínač.
Ale jestli se bude řešit Felda, tak se ozvu. Pokud to do tý doby nebude chtít někdo jinej. ;-)
Edit: Tak asi prodáno ihned. :-D
upraveno 1x, naposled 03.03.2019 22:33:00
22:30:40
03.03.2019
Antony

-> Tuner#2 03.03.19 22:25:49: já bych ji asi vzal. Sice mám stejnou neperovu krabičku, ale nechodi mi právě přerušení, když ztrati tlak.
22:25:49
03.03.2019
Tuner#2

-> StepaNoFUN 03.03.19 22:23:58: Tohle umí ta Nepérovo krabička, mám jí ještě doma pokud by někdo chtěl, teď už mě bude k ničemu.
22:24:53
03.03.2019
Tuner#2

Jasné, pokud ale jednotka umí to co píšou kluci -> Tomas S 03.03.19 20:44:23: zde, tak je to pro mě nejlepší řešení.
22:23:58
03.03.2019
StepaNoFUN

-> MVM: Tlačítko by bylo "bezpečnější".. .. :-)
Kdysi jsem to řešil jak vymyslet systém - Zapnu zapalování, cca 20vteřin běží čerpadlo. Pak se vypne a zapne se až s tlakem oleje. Pokud tlak nebude, čerpadlo se inhed vypne a zapne se znovu až po znovu zapnutí zapalování... Ale nějak jsem to nakonec jednoduše nevyřešil. :-/
22:18:40
03.03.2019
MVM

-> vhml 03.03.19 21:54:12: Však to píšu - máme to stejně (logicky asi) 1 -> Tuner#2 03.03.19 21:56:58: Přemostíš vypínačem to rozpínací relé a načerpáš si benzin, nebo když odejde to relé tak jedeš pumpu natvrdo právě tim přepínačem. Jak říká Vhml ,není tlak oleje není benzin. A stejně je to i opačně -tudíž když chci promazat motor aby hned nechytnul - vynechám ruční přepnutí.
22:05:32
03.03.2019
StepaNoFUN

-> Tuner#2: Buď tak, nebo jednoduše tlačítko na překlenutí relé a načerpání benzínu... ;-) Pak by to šlo ještě časovačem s logikou ovládání. Ale to už je "počítač"...
upraveno 1x, naposled 03.03.2019 22:08:12
21:56:58
03.03.2019
Tuner#2

-> vhml 03.03.19 21:54:12: Jak nasaješ suchý karbec? Nebo prostě jen déle točíš až se natlakuje, sepne pumpa a jedeš?
21:55:30
03.03.2019
Tuner#2

-> Tomas S 03.03.19 21:49:20: Super, střed (87a) ani teď nemám zapojený, takže jen vyhodím kostru a osadím kablík konektorem. Sice ho mám už zapletený, ale tohle bude určitě lepší řešení hlavně z hlediska nehody. Díky moc za podmět kluci. 4 Mikuláš by mohl vyprávět, měl se mnou svatou trpělivost na messengeru 1
21:54:12
03.03.2019
vhml

-> Tuner#2 03.03.19 21:18:40: ja mam pumpu jen jednoduse pres rozpinaci rele od tlaku oleje. Neni tlak, neni benzin...
21:49:20
03.03.2019
Tomas S

-> Tuner#2: áno, presne tak 6
21:46:08
03.03.2019
Tuner#2

-> Tomas S 03.03.19 21:44:23: Jo pravda, ono se to teda kostří přes tu jednotku. Takže kostru od relé vyhodím a dám tam jen kablík co jde od jednotky pozice 4 na konektoru od Darabose.
21:44:23
03.03.2019
Tomas S

-> Tuner#2: RJ ukostruje rele, stačí ti ukostriť len čerpadlo.
-pri 5pin rele 87a nevyužité
upraveno 1x, naposled 03.03.2019 21:46:14
21:42:25
03.03.2019
Tuner#2

-> MOLSO 03.03.19 21:39:13: A kostra?

Jinak myslím že tam mám to Mini.
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 03.03.2019 21:42:25
21:39:13
03.03.2019
MOLSO

-> Tuner#2: www.peugeot-club.com/topi c/104457-schema-rele-peuge ot

30 - +12V (od alternátora napr.)
85 - +12 V spínaných (od indučky / odpojovača a pod. )
86 - RJ na pozíciu relé pal. čerpadla
87 - výstup - priamo na pal. čerpadlo
21:30:11
03.03.2019
Tuner#2

-> MOLSO 03.03.19 21:26:35: A to se teda zapojí jak? Aktuálně mám kostru, trvalé +, pak spínané + a výstup (takže celkem 4 kabely do relé co má myslím 5 pinů). Dneska jsem se na tom slušně zaseknul, protože spínané + bylo přes 15tku na cívce a já si myslel, že je to nějaký nepotřebný drát 3 Na mě musíš v tomhle polopatě co a kam zapojit 1
upraveno 1x, naposled 03.03.2019 21:30:53
21:29:24
03.03.2019
Tomas S

-> Tuner#2: Tak ako píše pán -> MOLSO:
21:26:35
03.03.2019
MOLSO

-> Tuner#2: RJ spína kostru takže ideálne cez relé
21:18:40
03.03.2019
Tuner#2

-> Tomas S 03.03.19 20:44:23: A ten výstup z jednotky je jen nějaké spínání a nebo je to 12V a může se rovnou zapojit pumpa? Mám jí teda přes relé, jen přemýšlím kudy kam s kabelama, aby to bylo pro mě co nejjednodužší. 4

-> MVM 03.03.19 20:51:00: Výhody při nehodě jsem si vědom, měl jsem tady udělátko od Nepéra, bohužel dodnes nezapojeno.
20:51:00
03.03.2019
MVM

-> Tuner#2: To taky ale hlavně když se rzbiješ a zůstaneš zaklíněnej v autě - třeba eventuálně i požár,tak se vypne pumpa když zdechne motor. Já to mám po staru na tlak oleje a manuálně.
20:44:23
03.03.2019
Tomas S

-> Tuner#2: Ano presne tak, dá sa nastaviť interval, a potom beží len vtedy keď sa točí motor 4
20:36:21
03.03.2019
Tuner#2

-> havlik 03.03.19 20:28:05: Kabel mám natažený, zatím jsem ho neřešil/nezapojoval. Jak to vlastně funguje? Načerpá pár sekund na start a pak běží jen když se točí motor?
20:28:05
03.03.2019
havlik

-> Tuner#2: Mas ovládání čerpadla taky z jednotky?
19:02:06
03.03.2019
Nwkt

-> Tuner#2: Hurá, konečně video co vidím 3 3 3
18:58:29
03.03.2019
Tuner#2

-> Eidy 03.03.19 18:48:18: Takhle po půl roce když natahuje na sucho, tak dělá kravál velký a to je na silentblocích. Jak se zaleje, tak už to tak hrozné není a samozřejmě to násobí ten klid a akustika v dílně.

Jinak díky všem, mám z toho radost.
18:49:48
03.03.2019
Deacon

-> Eidy: Taky jsem si říkal. Jinak paráda 4
18:48:18
03.03.2019
Eidy

-> Tuner#2: Super. To je to čerpadlo tak hlučný nebo foťák tak citlivý?
18:35:54
03.03.2019
Mates

-> Tuner#2: paráda 2, já už taky vrčím, ale ty to máš o hodně lepší. Já čekám, zda to lakyra nalakuje a zda vůbec dokážou trefit barvu.
17:51:50
03.03.2019
Kocvin

-> Tuner#2: To je paráda.. :) Jsem za tebou teda v řádném skluzu..
17:43:52
03.03.2019
Tuner#2

Škoda 136L/A the first start with the control unit
09:11:36
27.02.2019
Čokin

-> radekp: 3 3 1
12:29:14
26.02.2019
Nwkt

-> radekp: 3 3 3
09:38:20
26.02.2019
Milan 136

09:30:06
26.02.2019
radekp

-> minno: Jé, ty máš tak hebké ruce, jak to děláš?
"Tak za prvé, nedělám!"
09:11:40
26.02.2019
minno

-> Milan 136 23.02.19 15:11:00: Občas ale treba aj pracovať.1
15:11:00
23.02.2019
Milan 136

-> Antony 23.02.19 12:20:01: U mě teda ne. Ani v práci, chovám se k tomu jak ke svýmu. Mám zcela jistě nejčistší a nejzachovalejší nářadí z dílny a vlastně asi celé pracoviště 1
12:20:01
23.02.2019
Antony

-> kraska98 23.02.19 00:14:09: postupem času se z každýho nářadí stává kladivo, ze šroubováků sekáče 1
09:35:43
23.02.2019
Tuner#2

-> Vojťas 23.02.19 05:52:10: nebo sekáč, majzlik 4
05:52:10
23.02.2019
Vojťas

-> kraska98: proto jsou vymysleny uderovy sroubovaky k tomu urceny
00:14:09
23.02.2019
kraska98

-> Tuner#2 20.02.19 18:44:35: Šroubovák není majzlík, ale někdy, kdy potřebuješ odseknout něco na špatně přístupném místě je to asi ta nejlepší věc na použití...
15:09:32
21.02.2019
Bukaj

-> Tuner#2 20.02.19 18:55:34: Také tyto šroubováky mám už léta a v pohodě, jen malý plochý jsem na špičce ohnul do vrtulky (takže to asi bude jiná šarže, než měl-> Nwkt 20.02.19 18:33:46: ) a u velkého plochého jsem poněkud orval tu gumovou (nebo silikonovou) protiskluznou vrstvu na rukojeti, neboť jsem jej používal coby rukojeť k vytahováku rozprašovačů z karburátorů a z některých kusů to jde fakt blbě, takže se vytahovák do gumy zařízl...3
21:04:21
20.02.2019
suri

-> Tuner#2: musím kuknúť koľko toho je a dokedy mi to ešte bude treba , moc sa to nekazilo , niekde je aj malá kocka na 1,6/BMM ale kde ...aj alternátory 70A
21:03:03
20.02.2019
Tuner#2

-> suri 20.02.19 20:50:00: To je moc hezká cena pokud máš přebytek, klidně bych vzal. Jinak mám tady tři origo vyndané z našich aut co jsem vrakoval. Držák je odlehčený záměrně + dvě dírky pro bindr co ještě bude držet trubku na vodu co poběží pod.
20:50:00
20.02.2019
suri

-> Tuner#2: tieto cievky mám niekde aj nové , posledná cena bola niekde okolo 18eur kus za čo nie je ani starline , inak pod krytom champion je výstup na osciloskop ... a ten držiak je nejaký odlahčený v strede
19:28:56
20.02.2019
Kocvin

-> Nwkt 20.02.19 18:48:02: Jj taky je vzal kolega do práce a už zbyly snad jen dva.. 3
Extreme Tyres