Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 17.01.21 23:32 | 1051x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny
- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i krátký popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. Táta si pak koupil Felicii, auto měl v užívání děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový“ tuning společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem, proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcmi s kterými začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu).

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR/B.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ) a přes to 2 x vrchní dvousložková polyuretanová barva Color West.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen shore 80 by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm by Petr Urban, navařené rozšíření na unibal 10mm
- dvojitý unibal na uchycení stabilizátoru ke spodním ramenům
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou (kratší) délkou těla a nastavením
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 23mm by ATE
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- propojky 4P by Jindas s jednou pancéřovou hadicí Goodridge
- desky Ferodo racing DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a sbíhavost 0,0mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky kompletně ovařená, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- tvrdé silentbloky v šikmém ramenu shore 80 by Pemit
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky Škoda 130 by Rubena
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- náprava přikurtovaná ke karoserii dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče o průměru 239 x 10mm by Brembo
- brzdiče Škoda Octavia s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- pancéřová hadice Goodridge
- desky Galfer original Škoda/VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Paja120l
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 2,8mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Nankang AR-1 195/50 R15 semi slick TW 80

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 semi slick TW 100

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Jako základ je použitý motor 1289ccm z Felicie MPi

- sání ze Škody 136L, upravené kanály by Petr Urban/Urban motor
- karburátor nový Sedr 136 se vzduchovým filtrem KN
- upravená příprava směsi, trysky a vzdušníky dle doporučení Petr Urban/Urban motor, difuzory sériové 22/24
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet s vratkou do nádrže
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený a vyvážený setrvačník
- duralová řemenice s rotorem na snímání otáček pro ŘJ
- snížená hlava na výsledný kompresní poměr 11,1:1
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě by Petr Urban/Urban motor. V sacích odstraněný nálitek na vodítko. Sací s drsným povrchem, výfukové hladké
- větší sací ventily 35,1mm, výfukové sériové s upraveným tvarem by Petr Urban/Urban motor
- vačka Urban motor 280°/280°, zdvihy 7,05/7,05mm
- svíčky iridium Japan
- plně programovatelné zapalování by Darabos s vlastní křivkou předstihu (konzultováno s Urban motor)
- omezovač otáček nastaven na 7000 rpm
- svody od hlavy 4 in 1 od Bohouše Krejčího a příčným tlumič nad příčkou od Beryho
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- esterový olej Yacco Galaxie GT 10W60
- palivo 100 oktanový benzín
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol
- na stěně a nosníkách nalepený tepelný štít s Alu folií

Převodovka: Jako základ byl použitý 5q ze Škody 125L.

- stálý převod SP 4,22
- převody 3,083 / 2,12 / 1,571 / 1,26 / 0,96 by Frei racing
- ocelová víka diferenciálu
- zaslepený náhon tachometru
- olej Mogul 80W-90 API GL-4

Interiér: Maximálně odlehčený s L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než z modelu GL/Rapid.

- vnitřní ochranný šroubovaný rám by Krob motorsport
- koncovky/spojky vlastní návrh, vizualizace 3D a výroba by Wena
- vevařená zadní rozpěra mezi tlumiče by Krob motorsport
- volant OMP Corsica průměr 330mm s vlastním logem Škoda by Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I
- držáky sedaček dle FIA by Krob motorsport
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka dle FIA
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- zkrácené řazení short shift by Paja120l
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií
- kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- budík na tlak oleje od firmy KMGY
- otáčkoměr MERA Lumel s polepem design by Ferrari
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by bibendum30
- interiér kompletně zbavený tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta.

- výkon motoru cca. 100HP/130Nm (aktuální konfigurace nezměřena)
- maximální rychlost cca. 185km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)

- nejrychlejší čas na autodromu Most (rok 2019) - 2:12,77 (sucho, 10°C, semislicky Nankang AR-1)
- nejrychlejší čas Nordschleife BTG (rok 2018) – 9:59,98 (sucho, 25°C, semislicky Nankang AR-1)

Videa:

- zde je odkaz na video z Nordschleife
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube: tuner2carphotos

https://www.youtube.com/w atch?v=KebiPtIngwE&t

Poděkování: Za vznik auta vděčím celé rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil) a hlavně své milé a tolerantní manželce Marušce. Za kamarádů patří velký dík za pomoc Wénovi, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. V současné době používám zrcadlovku Nikon D750 s objektivy Nikkor 24-120mm/f4, Nikkor 50mm/f1,8 a Nikkor 70-300mm/f4,5-5,6. Fotím čistě pro zábavu a radost zejména automotive tématiku.

Zde jsou odkazy na mou práci:

Instagram: tuner2carphotos
Facebook: tuner2carphotos

www.instagram.com/tuner2c arphotos

+ pár přímých odkazů na články:

Článek o Žlutce na webu garaz.cz: www.garaz.cz/clanek/skoda -136l-a-tady-ma-tuning-opr avdu-smysl-21003498
Můj článek o výletě na Nordschleife a do Spa: www.garaz.cz/clanek/nords chleife-spa-francorchamps- skoda-virt-tour-2018-4688

Kontakt:

tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

21:48:18
16.02.2021
Crestik
Nuda...uražené děcko ještě nesmazalo dočasně náhled karty 5
18:45:12
09.02.2021
m8rinek
-> HLT: se zkušenostma totiž roste i rozlišovací schopnost a podle fotky leckdy jde odvedená práce objektivně posoudit. Taky si tu nápravu pamatuji:))).

Tvoje reakce na T2 imho vůbec nesouvisí s tím co tu chtěl nastínit

PS: buď v klidu, svoji první nápravu jsem udělal podobně.... po čase sem si poskládal jinou z nových dílů a dnes bych po sobě opět předělal fůru věcí co jsem spáchal před třeba 10lety... Ale to je prostě ten vývoj a zkušenosti. Pokud jsi zamrznul na tom, že ta poblitá náprava byla udělaná dobře, tak začni především sám u sebe, protože udělat to pořádně nestojí o tolik peněz víc, ovšem usílí a času ano....
18:04:34
09.02.2021
Kocvin
-> HLT: Absolutně nic proti tobě nemám, ale ruku na srdce.. Opravdu bys tu nápravu udělal stejně i dnes ?
Tady musím dát klukům za pravdu, že to šlo udělat lépe, bez ohledu na finance..
17:59:19
09.02.2021
HLT
-> Luky: 3
17:12:32
09.02.2021
Luky
-> HLT 09.02.21 15:59:17: no vím že pod barvou byla zablácená a zrezlá a byly barevný i gumový díly. Což je všechno prasárna bez ohledu na funkční stav nápravy. Tak se nediv že ti to lidi zrovna nechválili
17:08:57
09.02.2021
minno
-> havlik: 3
16:09:23
09.02.2021
palinator
-> HLT:
Kamže nikdo nechodí? 3
16:09:15
09.02.2021
havlik
-> Eidy: nech toho kvůli tobě sem ublížený děti přestávají chodit, rozhodne tomu nepomáháš3
16:08:36
09.02.2021
isti
-> HLT: Na tú nápravu pamätám aj ja.Tak nás osveť že čo si na tom kontroloval či robil.
16:07:11
09.02.2021
Eidy
-> HLT: Tak jednak repase bez fotek se dá vysvětlit, od toho je tu diskuze, a druhak ta náprava byla kompletně politá. Tam asi není o čem.
15:59:17
09.02.2021
HLT
-> Luky: -> Eidy: zdárný příklad toho, že víte, v jakém stavu ta náprava byla... a vo..vo..votom to tady je... pak se nedivím, že sem nikdo nechodí...
15:44:19
09.02.2021
Eidy
-> HLT: Samozřejmě by se auto mělo líbit především majiteli. Jestli je díl v černý nebo růžový barvě je věc osobního vkusu. Jenže polít zrzavou nápravu kompletně barvou není žádná renovace, ať se na to kouká kdo chce a jak chce. To není o financích. To je o vůli a chuti. V té době už tady byla spousta informací o tom, jak se to asi dělá.
15:42:42
09.02.2021
havlik
-> Luky: Nepičuj jemu to tak stačí, kup si olezky eRko a můžeš si ho zrepasovat lip24
15:28:31
09.02.2021
Luky
-> HLT: fotku tý nápravy pamatuju. Sorry, ale to se přeci nemohlo líbit ani tobě...
Jinak obecně máš pravdu, ale nemyslím, že by se to tady dělo, že by se někdo povyšoval proto že má víc peněz/možností. Rozebrat tenkrát tu nápravu, očistit a natřít bez gumových dílů, to není o penězích
15:17:49
09.02.2021
HLT
-> Karlos (WIO46): jo dneska jsou všichni originalisti, jeden chytřejší než druhý. Myslím, že auto má být hezké aby se líbilo mě a ne aby vypadalo jak když vyjelo z fabriky. 100 lidí - 100 chutí...
15:16:28
09.02.2021
Karlos (WIO46)
-> HLT: I taková kritika dává smysl, když se někdo ohání tvrdým originalismem.
14:19:39
09.02.2021
HLT
-> Karlos (WIO46): jen chválit, to neříkám, kritizovat ano ale ne stylem, proč máš tohle a támhleto když na tom autě má být zrovna tohle...
14:10:45
09.02.2021
Karlos (WIO46)
-> HLT: Ona oprávněná kritika je ale motorem pokroku. Není OK jen chválit a nepřicházet s konstruktivní kritikou. To by pak každej kaštan mohl tvrdit jak má původní auto, nebo jak má něco extra a jak to tak je od výroby. Díky kritice často vznikne plodná debata, kdy se lidi dozví něco nového.
13:45:38
09.02.2021
HLT
-> Tuner#2: Tvé příspěvky sleduju delší dobu a opravdu nemám potřebu na ně reagovat. Ne všechny mi příjdou normální, ale to je úhel pohledu...

Vím o asi 20 lidech, kteří virt uplně zazdili díky tomu, že na autech nemají nabarvičkované nápravy, nemají vyleštěnou převodovku a podobné pičoviny, které ty na autě máš. Já ti to rozhodně neberu! Vypadá to hezky, je to funkční atd. ale nemůžu chtít po každém, aby měl na autě žlutou nápravu, červené pružiny, vyleštěné šroubky a podobné hovadiny, které když máš natřené na černo tak plní úplně stejnou funkci jako ty tvoje a vydrží možná i déle. Ale chápu, tady se hraje hlavně na barvičky...

Já ti to neberu, auto máš krásné, což o to, ale psát mi do dnes zrušené karty (u tohohle příkladu neříkám, že jsi mi to psal zrovna ty, ale tvé komentáře tam taky proběhly), že mám nápravu jen poletou barvou a jak je to strašně nahovno, když ten daný člověk ví úplné hovno jak je ta náprava udělaná, mi přijde jako neskutečné frajerství, vytahování a honění si ega jenom proto, že jsem jí celou do šroubku nerozebral, neopískoval, nenatřel barvama, které jsou zde na virtu považovány za odpovídající a pak nesložil zpátky, ale prostě jsem jen zhodnotil, že byla před lety dobře udělaná tak se nemusí rozebírat a funguje dodnes... (jo a ještě napsat, že každá náprava se prostě musí rozebrat - to mě pobavilo)

A přijde mi, že právě o tom to tady bohužel je - máte garáže, prachy a cpete je do škodovky (ve Tvém případě myslím že dost peněz - opět se opakuju já ti to neberu, auto máš pěkné a každý má jiné finanční možnosti), tak jste mistry světa, ale nemůžu chtít po někom, kdo tyto možnosti nemá, aby měl auto jako já? Nebo se mýlím? viz. tvůj komentář k erku mého otce na facebooku - chtěl bych vidět tebe v našich podmínkách dělat erko... a to, jaké barvy požíváme Ti může být jedno.
Navíc nechat si udělat nápravu u tamtoho, lak u tamtoho a pak se tím chlubit tady nebo na fb umí každý debil - ale udělat si na tom autě komplet všechno sám dnes umí málokdo (opět tím nemyslím přímo tebe, jen jde o princip, že cizím profesionálně udělaným peřím se na svém autě chlubí na facebooku a na srazech každý, ale aut, na kterých si majitel udělal všechno sakum pikum sám napočítám na prstech jedné ruky... a když se tím pochlubí, schytá komentáře, že tohle a tamto není origo a podobné chytrácké hovadiny...).

A další věc a ta mě sere nejvíce ne jen tady, ale hlavně na facebooku - auto si dělám podle sebe, pro sebe a v rámci svých možností nebo ne? A každému to může být úplně jedno - není tak? Ty komentáře, že by na tomhle autě mělo být něco takhle a na tomhle zase takhle - tak si kupte takové auto taky a dělejte si to jak píšete, ale nepište komentáře, jak má co na mém autě být. Mě se některá auta taky nelíbí, ale nemusím to hned psát do komentářů a ještě se blbě ptát proč je tohle natřené tímhle a proč je tohle udělané takhle...
upraveno 1x, naposled 09.02.2021 13:47:03
13:06:18
09.02.2021
gogino1987
-> Tuner#2: najkrajšia škodovka na virte20 20 20
Extreme Tyres
pá 12.06.2020 - so 01.05. 15. COVID-19 SRAZ MORAVSKÝ K.. | pá 14. - ne 16.05. 3. ŠKODA V SRDCI BESKYD | další akce...