Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 05.08.18 01:23 | 1021x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny
- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. V cca. 60tkm zkolaboval motor díky jedné špatné vložce už z výroby a tak se motor rovnou předělal na 120L. Táta si pak koupil Felicii a auto měl děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový tuning“ společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem a proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit + zarovnání, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcmi s kterými začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu) a řada z nich je i s vylepšením vzhledem k současným možnostem.

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika Primer, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ Sincolor) a přes to 2 x vrchní barva Alkyton.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm p. Svozil, navařené rozšíření na unibal 10mm
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru by Pemit
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 20mm by Kalmar
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- desky Ferodo DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky tloušťky 4mm
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a sbíhavost 0,0mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- náprava přikurtovaná ke kasli dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče Brembo pro VW o průměru 239 x 10mm
- brzdiče Škoda Octavia I s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- desky Galfer original Škoda/VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Saky
- Al průchozí podložky tloušťky 8mm
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 2,8mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 medium semi slick - novinka pro rok 2016

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888 195/50 R15 medium semi slick (starší, prakticky bez vzorku jen na slalom)

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Je původem z Felicie 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- trysky 120/145, vzdušníky 200/140, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený setrvačník
- odlehčená řemenice a předělaná na klínový řemen
- odlehčené ojnice a ventily jen minimálně
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka motor excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3mm
- přesazený klínek pro správné časování vačky v bloku
- vůle ventilů za tepla 0,35/0,45mm
- svíčky NGK BCP6ES
- bezkontaktní rozdělovač Hanhart 9204 880 pro 136X s odpojenou podtlakovou regulací, předstih na volnoběh cca. 14°
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- olej plná syntetika Q8 Formula 1 10W50
- palivo převážně 100 oktanový OMV Carrera/Shell V-Power
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol

Převodovka: Je to 5q ze Škody 130L.

- stálý převod SP 4,22
- ocelová víka diferenciálu, zaslepený náhon tachometru
- olej Castrol manual EP 80W-90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí

Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.

- volant OMP Corsica průměr 330mm
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I, držáky made by TUNER
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka splňující FIA normy
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií, odstraněný tachometr, který nahradil budík na tlak oleje od firmy KMGY a kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman
- zadní část kompletně zbavena tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta. Všechny údaje jsou přesně změřené.

- výkon motoru 92HP
- točivý moment 122Nm viz. fotka grafu z brzdy
- maximální rychlost se současným SP 4,22 cca. 180km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)

- nejrychlejší čas na autodromu Most
- 2:13,30 (sucho, 6°C, semislicky Toyo Proxes R888R střední směs)

Videa:

- zde je odkaz na video z autodromu Most
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube

Žlutka 2016 autodrom Most 3. jízda (spolujezdec Karel)


Poděkování: Za vznik auta vděčím celé své rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil...), svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Mildovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. Používám zrcadlovku Nikon D90 s objektivy Nikkor 18-70mm/f3,5-4,5 a nebo Nikkor 35mm/f1,8. Fotím čistě pro zábavu a radost.

Zde je odkaz na mou práci: www.flickr.com/photos/101 666151@N06

Kontakt: tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

13:31:07
23.09.2018
Tuner#2

-> MVM 23.09.18 13:24:37: Tohle není to měřené kolo (to jsem bohužel nenahraval) a jezdilo se po 10min. pro pobavení sebe sama a diváků 4 Je jasné, že to jde cisteji a možná o chlup na čas lépe, ale o to tady nešlo. Super, beru Tě za slovo, moc rád. 4
upraveno 3x, naposled 23.09.2018 13:32:49
13:24:37
23.09.2018
MVM

-> Tuner#2: Ale víš o tom že bys mohl být ještě rychlejší.. Víc to vypouštět a jet plynuleji .. Jinak dobrý 4 Jak skončim se závoděním na plnej uvazek a bude víc času - tak se někde sejedem a bude se trénovat :-D
upraveno 1x, naposled 23.09.2018 13:28:51
13:10:07
23.09.2018
Tuner#2

-> kraska98 23.09.18 13:07:33: Nemám potřebu machrovat, mám jen radost z toho, že ač mě nevyšel slalom (trať byla hodně zmatečná), tak měřený čas na jedno kolo s pevným startem jsem měl nejlepší...
13:07:33
23.09.2018
kraska98

-> Tuner#2 23.09.18 12:56:21: To absolutně nejrychlejší bych zvýraznil a ještě více s tím machroval 3 Ne, hezky ti to jede 4
12:57:13
23.09.2018
Tuner#2

A tady je jedno kolo z polygonu, moc pěkně postavená trať.

Polygon Most 2018
12:56:21
23.09.2018
Tuner#2

Absolutně nejrychlejší čas na polygonu ze trech nejlepších...
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 23.09.2018 12:56:21
12:55:00
23.09.2018
Tuner#2

Včera třetí místo ve slalomu...
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 23.09.2018 12:55:00
11:07:26
10.09.2018
Tuner#2

-> Pavell 10.09.18 09:17:31: Potenciál je tam velkej, zatím to Milan jen zajíždí, ale i tak to jede moc pěkně.

-> koate 10.09.18 09:25:20: NJ o tom plánovač trasy nic neříkal 3 Ale vyjížďka i tak perfektní. 4
09:25:20
10.09.2018
koate

-> Tuner#2 31.08.18 18:42:11: Jo potkal sem Tě v Hodyni když jsem jel domu do Hatí a říkal sem si proč jedeš přes ten náš tankodrom :D
09:17:31
10.09.2018
Pavell

-> Tuner#2: jak ten Rapid upaluje?
Pěkné fotky4
21:45:41
09.09.2018
Tuner#2

21:45:24
09.09.2018
Tuner#2

Pracovní víkend jsem zakončil moc prima focením 4
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 09.09.2018 21:45:24
18:42:11
31.08.2018
Tuner#2

-> Petrson 31.08.18 17:25:40: JJ dvě vesnice rozkopany, ale šlo to. 4
17:25:40
31.08.2018
Petrson

-> Tuner#2 30.08.18 22:25:00: Hmm pěknej výlet, a ještě si byl pár km ode mě.A koukám, že jsi jel přes rozkopaný Hatě tam už radši nejezdím..
22:26:33
30.08.2018
Tuner#2

22:25:00
30.08.2018
Tuner#2

Včera luxusní projížďka s kamarádem. Vyrazili jsme po 16hod. a stihli jsme to i s kávou v Berouně krásně za světla 5
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 30.08.2018 22:25:00
21:21:05
27.08.2018
MVM

-> Tuner#2: No tak jak piše Eidy. Pokud to chceš přepočítávat z úhlů,tak na průměr aktuálních kol v palcích přepočteš na mm. A měřit bys měl taky v místě kde dosedá patka pneu -tudíž je to blíže středu než je okraj ráfku. Ale ono by to mělo jít rovnou v té geometrii nastavi jestli chce měřit ve ° nebo mm. Já laserovku na závodní nepoužívám ..,naposledy jsem s tim dělal ve škole 6
21:09:00
27.08.2018
Eidy

-> Tuner#2: Ano, z mm na stupně je to dle vzdálenosti od osy otáčení/středu. Laser pracuje rovnou se stupni.
19:57:25
27.08.2018
Tuner#2

-> MVM 27.08.18 19:16:09: Ten přepočet z mm na stupně se bere předpokládám dle čistého rozměru disku? Protože třeba tahle laser geometrie se chytá za pneu a pro kalibraci se tím nějak hýbe vpřed/vzad + se dle PC točilo volantem
19:55:20
27.08.2018
Tuner#2

Jinak jsem naměřil vzadu 2.9mm sbihavost a v předu 0,4mm rozbíhavost.
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 27.08.2018 19:55:20
Extreme Tyres