skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
08:38:08
10.03.2004
10.03.2004
Baghira
-> Mantrabeach: No přesně to nevím oválný jsem nikdy neměl, ale mám za to, že jsou ke každýmu typu jiný. Ty co mám já jsou větší a to i dozadu a tím pádem je vetší i ten "hrnec".
08:27:53
10.03.2004
10.03.2004
Mantrabeach
Zdravím.Nemohl bys mi prosím tě poradit?Mám doma hranatý světla,ale nevím jestli se dělaly jiný držáky(klobouky) na oválný a na hranatý světla.Koukal jsem třeba k TOMMIMU a zdá se mě že jsou stejný.Nemohl bys mi k tomu něco říct?Předem dík
17:16:43
27.02.2004
27.02.2004
Granger
Tak ze předu to vypadá dos good a nejlepši je ten znak na masce, jinak celkem vklidu kára. :-)))
14:20:44
26.02.2004
26.02.2004
Rapid
to jo, to chapu ... :o/
14:03:10
26.02.2004
26.02.2004
Baghira
No do ženský bych v životě tolik nesypal :-))). To víš, rekonstruuju bydlení, tak tam se strácej desetitisíce, ani člověk neví jak :-(...to snad i ty ženský by vyšli levněji :-).
13:58:24
26.02.2004
26.02.2004
Rapid
ale teda sakra narocnou, kdyz je drazsi nez auto:o)
13:57:52
26.02.2004
26.02.2004
Rapid
to nam rekni jakýho ... zenskou??? :o)))
13:18:25
26.02.2004
26.02.2004
Baghira
No teď na jaro tam půjdou ty Broukací plechy tak uvidíme jak tam pásnou. 13" už jsem zavrhnul a měnit rozteč na nějaký pořádný kola se mi zatím nechce...hlavně mám teď trošku dražšího koníčka, tak na auto tolik nezbývá :-(
13:13:51
26.02.2004
26.02.2004
david novotný
moc pěkná kára. nejvíc se mi líběj ty přední blatníky - vypadá to super, akorád by to chtělo lepší kola, třeba jako má Tuner/zelenka - ty by tomu moc slušely.
08:32:22
20.02.2004
20.02.2004
Baghira
Jo, to jo, ale byla to dobrá náhoda, protože fakt nevím, kde bych je teď jinde sháněl. K Tilerovi za 1000/ks se mi fakt nechtělo a v HP je to takový dost na dlouho.
08:27:21
20.02.2004
20.02.2004
Tom
-> Baghira: Není zač, dyk sis je zaplatil.
08:26:04
20.02.2004
20.02.2004
Baghira
Tak mám doma konečně i přední pružiny 260 LA... Díky Tome :-)
13:20:42
19.02.2004
19.02.2004
Baghira
No dobře, tak jsi mě přesvědčil :-))). Ale z vlastní zkušenosti bych stejně radši připlatil a koupil nějaký pořádný a značkový...ono ve 120ti jako na moři...nic moc :-).
13:08:00
19.02.2004
19.02.2004
Racyk
-> Baghira: u nas jsou taky, ale jen 165/70 a ty nechci, do polska to mám jako do nejbližšího města:)
13:43:00
18.02.2004
18.02.2004
Baghira
Hele to bych ani nejezdil do polska, tady měli Debici v hypernově zimáky nový za 3100,- všechny 4 v tom rozměru co píšeš.
13:38:54
18.02.2004
18.02.2004
Racyk
-> Baghira: ale se ti to vrati ve spotřebě oproti 195! a to se vyplatí!
13:38:23
18.02.2004
18.02.2004
Saky
no jo jenze 13ky 165/80 nejsou gumy a Debica neni znacka. . . -) dej si tam inteligentnejsi rozmer a lepsi znacku a poznas teprv jaky jizdni vlastnosti muze mit i skodovka kdyz pritvrdis tlumice das tuzsi stabilizator a tuysi kratsi pruziny tak je to k nepoznani..
13:36:58
18.02.2004
18.02.2004
Baghira
-> Racyk: No jo no vymyslel jsem si to hold pičovinu, ale co bych pro autíčko neudělal :-)))... Mimochodem třeba 175/60/15 vyšla na 4ku za kus...ještě horší.
13:34:51
18.02.2004
18.02.2004
Racyk
-> Saky: Debica 165/80 13 klasika zimaky:) ja vim uz bude jaro, ale to se neztrati
13:33:51
18.02.2004
18.02.2004
Racyk
no jasne, sice ne Michelin a divis se 175/50/15 je snad nejblbější rozměr co může být a taky asi nejdražší, ty 195 to mas normalni cenu, k tomu polsku, takže prvně přepočet koruny zloté a pak ti ještě vráti DPH(VAT) a jsi na 60-75% ceny u nas:)) zaleži na rozměru