Vyhúkaná Škocna 120L Vyhúkaná Škocna 120L

komentáře | popis | fotky | Nevšovjan | 08.10.18 20:28 | 11x v oblíbených
Škoda 120L 1987
____________________

Už rok a půl jsem sháněl Škodovku, jako chudý student jsem si nemohl dovolit nic co nabízel internet, osobní pokusy taktéž ztroskotaly. Na internetu jsem jednou uviděl inzerát na Š120L v blízkosti, myslel jsem že bude chtít hodně peněz, napsal jsem na něj druhý den jenom ze zvědavosti. Pán chtěl pětadvacet tisíc a tak jsem se zajel podívat. Škodovka opravdu bez větší koroze, EKO zaplaceno, přidá i plno dílů. Bral jsem. Padesátikilometrovou trasu z Holešova domů na Valašsko zvládla bez problémů. Včetně všech úředních úkonů, cest, pojištění a tankování po cestě mě přišla na rovných 28 526,- Kč.

Auto bylo přivezeno v roce 1994 z Belgie nebo NL, postaveno u nás na doklady Š100 z roku 1971 se zapsanou přestavbou, z toho důvodu jsem dosáhl velice příznivé ceny povinného ručení. Bohužel starý 90letý pán který si ho nechal přivést ho trošku naboural na předek. Potřebuje hodně péče, ale myslím, že jde o dobrý základ dalších prací. Lepší první auto za vlastní peníze jsem si nemohl přát.

Dle archivu Škody Auto se podle VINu jedná o vůz vyrobený v únoru 1987, který byl následně exportován do Holandska, což nakonec potvrdila i samolepka NL, která se ukrývala pod nálepkou CZ na zadním čele.

K vozu jsem dostal i nálož náhradních dílů - Nové ČSSR přední čelo, použitou kapotu, další dvě přední masky, velký kryt sání na kapotu, 5° převodovku, příčku převodovky, kryt nádrže, novou pravou část zadního nárazníku, šesté kolo (pět je součástí vozu) a dvě dečky za zadní sedadla. Ve voze byly přitomny i další věci po původním majiteli - Pojistky, žárovky, sada na opravu rozdělovače, kabely k akumulátoru, originální hlavice řadící páky, skládací metr, zápalky (nutno dodat že stejně staré jako sám vůz), gumicuk, nová koule tažného zařízení zn. Sport-Jacht, pár kožených rukavic (stáří nejméně 60 let), provázek s pečetí Československé Pošty Bystřice pod Hostýnem a jedny kolečka kvalitního masivního dřeva včetně nohy od stolu. Nic z toho není ve srandě, všechno je pravda.
____________________
Výbava a parametry
- Modelový rok 1987, výroba únor 1987
- Vývozní varianta, prý s lepší antikorozní ochranou
- Zrcátko Engelmann Monitor originální
- Bez pravého zrcátka a prahových lišt, údajně původní
- Barva pravděpodobně 2094 - Ořechová hněď
- Nájezd necelých 110 000 km
- Původní rádio s anténou, reproduktory vzadu
- 4° převodovka
- Dobové potahy sedadel
- Vyhřívání zadního skla
- Ozdobná hlavice řadící páky
- Původní dobová zahrádka

Úpravy
- Tachometr s denním počítadlem

Historie nájezdu km
- 01. 06. 2009 - 107 200 km
- 25. 05. 2011 - 107 808 km
- 20. 05. 2015 - 108 983 km
- 28. 04. 2018 - 109 106 km

Škoda 120L - Letní start


Zkouška otáčkoměru Škoda 120


Škoda 120L projížďka

Vyhúkaná Škocna 120L - komentáře:

15:25:56
26.06.2018
Tom Troll

-> Nevšovjan: Já mám nízký standardy. Stačí aby nebyla shnilá na padrť a je to pěknej kousek 1
upraveno 1x, naposled 26.06.2018 15:26:16
15:08:50
26.06.2018
Nevšovjan

-> Tom Troll: To dělají jenom ty fotky. 3
14:48:21
26.06.2018
Tom Troll

-> Nevšovjan: BeNeLuxky byli povětšinou záměnný 4
Jinak moc pěkná škodovka.
14:19:37
26.06.2018
Nevšovjan

Tak už jsem alespoň zjistil z archivu měsíc výroby a zemi exportu, žádná Belgie jak říkal majitel.2
13:10:18
17.06.2018
K1NYO

-> michael: mozem potvrdit :) mam 130 z 84 teho co mala ist na vyvoz.... ale vdaka znamostiam povodneho majitela si ju nejako dokazal zaobstarat na slovensko.... a nikdy som nevidel vsade zastreknutu farbu zo spodu na skodovke... ale tato ju ma vsade, ma aj viac plastizolu oproti tuzemskych origo skodoviek.... braztranec co mal origo 120.... tak nemala poriadne ani zastreknute za kolesom... a vela miest mala biely plastizol..... a na bratranocovej si pametam ze mala stekance farba napr ked otvoril zadnu kapotu tak pod oknom.... a moja nie.... a celkovo ta farba na mojej bola krajsie nastriekana.... (ale to moze byt rozdiel, ze moja bola Vrchlabi a bratrancova Mlada Boleslav...)
upraveno 1x, naposled 17.06.2018 20:50:28
23:23:47
15.06.2018
Tom Troll

-> michael: Snad každej zahraniční dovozce dělal před prodejem extra nástřik. Něco jako dutiny ale bez vrtání jenom na vnější povrchy. 4
23:05:10
15.06.2018
stanleyAT

-> michael: Souhlasím, moje GLS z Vrchlabí mělo jít do Německa, ale kvůli vadě na čelním skle zůstala doma. Takže tak nějak to asi opravdu bylo. 6
21:45:58
15.06.2018
michael

-> kraska98: U všech 742 byla " kvalita" stejná. Výhoda byla v tom, že ve Vrchlabí a v Kvasinách byl o něco menší výrobní takt než v MB. Vozy, které šly na vývoz, tak v určitých případech je Motokov nepřevzal např. určitá vada laku a vůz pak šel na tuzemský trh.
21:35:28
15.06.2018
Nevšovjan

-> kraska98: Mě taky, ale prodejce to odpřísahal skoro na kolenou, o tom jestli má pravdu se přit nebudu, proto jsem tam napsal "údajně," mě osobně je to celkem jedno. 4
21:28:37
15.06.2018
kraska98

-> michael: No proč by ne ? Co jsem slyšel tak je pravda, že škodovky co šly na vývoz se minimálně tolik neodflákli a davalo se více záležet na kvalitě. Přeci jen dojem na zahraničního odběratele byl důležitý. Mě spíše záráži ty udajně původní prahy bez lišt.
21:19:37
15.06.2018
michael

Lepší antikorozní ochrana tomu snad nevěříš.
Extreme Tyres
so 17.11. Burza Nupaky | so 01.12. Burza Nupaky | další akce...