*87 Škocna 120L* *87 Škocna 120L*

komentáře | popis | fotky | Nevšovjan | 14.07.19 17:19 | 17x v oblíbených
Škoda 120L 1987
____________________

Už rok a půl jsem sháněl Škodovku, jako chudý student jsem si nemohl dovolit nic co nabízel internet, osobní pokusy taktéž ztroskotaly. Na internetu jsem jednou uviděl inzerát na Š120L v blízkosti, myslel jsem že bude chtít hodně peněz, napsal jsem na něj druhý den jenom ze zvědavosti. Pán chtěl pětadvacet tisíc a tak jsem se zajel podívat. Škodovka opravdu bez větší koroze, EKO zaplaceno, přidá i plno dílů. Bral jsem. Padesátikilometrovou trasu z Holešova domů na Valašsko zvládla bez problémů. Včetně všech úředních úkonů, cest, pojištění a tankování po cestě mě přišla na rovných 28 526,- Kč.

Auto bylo přivezeno v roce 1994 z Belgie nebo NL, postaveno u nás na doklady Tuzexové Š100 z roku 1971 z Brna. Se zapsanou přestavbou, z toho důvodu jsem dosáhl velice příznivé ceny povinného ručení. Bohužel starý 90letý pán který si ho nechal přivést ho trošku naboural na předek. Potřebuje hodně péče, ale myslím, že jde o dobrý základ dalších prací. Lepší první auto za vlastní peníze jsem si nemohl přát.

Dle archivu Škody Auto se podle VINu jedná o vůz vyrobený v únoru 1987, který byl následně exportován do Holandska, což nakonec potvrdila i samolepka NL, která se ukrývala pod nálepkou CZ na zadním čele.

K vozu jsem dostal i nálož náhradních dílů - Nové ČSSR přední čelo, použitou kapotu, další dvě přední masky, velký kryt sání na kapotu, 5° převodovku, příčku převodovky, kryt nádrže, novou pravou část zadního nárazníku, šesté kolo (pět je součástí vozu) a dvě dečky za zadní sedadla. Ve voze byly přitomny i další věci po původním majiteli - Klíče s přívěškem Prostamolu, pojistky, žárovky, sada na opravu rozdělovače, kabely k akumulátoru, originální hlavice řadící páky, skládací metr, zápalky (nutno dodat že stejně staré jako sám vůz), gumicuk, nová koule tažného zařízení zn. Sport-Jacht, pár kožených rukavic (stáří nejméně 60 let), provázek s pečetí Československé Pošty Bystřice pod Hostýnem a jedny kolečka kvalitního masivního dřeva včetně nohy od stolu. Nic z toho není ve srandě, všechno je pravda.
____________________

Výbava a parametry při koupi
- Modelový rok '87, výroba únor 1987
- Vývozní varianta, prý s lepší antikorozní ochranou
- Zrcátko Engelmann Monitor originální
- Originálně továrně ve specifikaci NL bez pravého zrcátka a prahových lišt
- Barva 2094 - Ořechová hněď
- Nájezd po koupi necelých 110 000 km
- Původní rádio MTC TK-8065 s anténou z NDR, reproduktory STUDIOTECH P100 3-WAY BASS REFLEX vzadu
- 4° převodovka
- Dobové potahy sedadel
- Vyhřívání zadního skla
- Ozdobná hlavice řadící páky
- Původní dobová zahrádka
- Dveřní kapsy LAMPA ITALY

Úpravy
- Hranaté zrcátko Massag 495
- Exportní celoplošné GL poklice červené barvy
- Demontovány reproduktory, rádio pouze s jedním reproduktorem integrovaném v panelu
- Ozdobná hlavice řadící páky se znakem nahrazena jinou, červenou s formulí
- Demontováno tažné zařízení
- Odlepeny NL lišty vepředu a vzadu, ponechány pouze klasicky na dveřích
- Hliníkové dveřní prahové lišty nahrazeny lištami chromovanými z užovky
- Přístrojová deska 120LS s otáčkoměrem

Plánované změny
- Bezkontaktní zapalování Favorit
- 5° převodovka SP 4,22
- Dobové tažné zařízení s pevnou koulí
- Karburátor SEDR 2951 Š130
- Odlepit nevzhledné NL lišty
- Dobové polepy na spodek dveří a zadní čelo
- Jiný volant
- Přední mlhovky
- Prutová anténa v pravém blatníku

Historie nájezdu km
- 01. 06. 2009 - 107 200 km
- 25. 05. 2011 - 107 808 km
- 20. 05. 2015 - 108 983 km
- 28. 04. 2018 - 109 106 km

Škoda 120L - Letní start


Zkouška otáčkoměru Škoda 120


Škoda 120L projížďka


Zkouška otáčkoměru Škoda 120 číslo 2

*87 Škocna 120L* - komentáře:

17:46:38
14.07.2019
Nevšovjan

-> Škoda 125 L: "moc hezká škodovka" bych pozměnil na "mohla by to být hezká škodovka..." 3
15:12:01
13.07.2019
Škoda 125 L

Opravdu moc hezká škodovka, chválím. Dávám do oblíbených.. 1 3
20:55:51
21.06.2019
Nevšovjan

-> michael: Ale jo, trochu jsem to ofoukal. 3 3
20:32:43
21.06.2019
michael

Nechtělo to před nandáním lišt vyčistit koberce a plasty?
22:09:27
10.06.2019
Nevšovjan

-> TONCEK: Jasně, samozřejmě všechno dělám nedestruktivně a tak aby to šlo vrátit zpátky v případě potřeby. 6 Ale když mě se ty zahraniční věci moc nelíbí no. 8 Tak jsem si řekl že když to nemá původní papíry, ani motor, a ještě je to lajdácky lakované, do muzea to stejně nikdy nepujde. Ale navrátit to do "originálu" je kdykoliv možné. 6
21:19:37
10.06.2019
TONCEK

Škoda, že vše co bylo na voze zajímavé oproti ostatní Mkům dáváš pryč. Lkových kousků je tu všude dost. Ale každému po chuti...
23:16:33
25.04.2019
Nevšovjan

Robo, ano! 3
23:08:27
25.04.2019
RoboSK

Zdeno , ty puklice ? 3 3 3
19:47:24
25.04.2019
castrol

-> Nevšovjan: fichtl 157
22:03:54
21.03.2019
Nevšovjan

Majster Xzibit, vytúnuj mi fáro! 158 1
21:28:31
21.03.2019
RoboSK

už to konečne vytuninguj , nikto neni zvedavy na seriovku , takých tu je plný vYrt 1
19:22:19
23.01.2019
Nevšovjan

-> krtecek: No, kousek od Luhačovic spíš. Ale to je jedno. 3
19:16:22
23.01.2019
krtecek

Co to vidí oko mé modravé...jednoho škopka z Lihačovic3
15:49:09
04.01.2019
Nevšovjan

-> kraska98: Ne, to si nechávám jako spoření na důchod. 5 1
15:46:14
04.01.2019
kraska98

Toho špatného zrcátka se klidně ujmu. 2 1
15:25:56
26.06.2018
Tom Troll

-> Nevšovjan: Já mám nízký standardy. Stačí aby nebyla shnilá na padrť a je to pěknej kousek 1
upraveno 1x, naposled 26.06.2018 15:26:16
15:08:50
26.06.2018
Nevšovjan

-> Tom Troll: To dělají jenom ty fotky. 3
14:48:21
26.06.2018
Tom Troll

-> Nevšovjan: BeNeLuxky byli povětšinou záměnný 4
Jinak moc pěkná škodovka.
14:19:37
26.06.2018
Nevšovjan

Tak už jsem alespoň zjistil z archivu měsíc výroby a zemi exportu, žádná Belgie jak říkal majitel.2
13:10:18
17.06.2018
K1NYO

-> michael: mozem potvrdit :) mam 130 z 84 teho co mala ist na vyvoz.... ale vdaka znamostiam povodneho majitela si ju nejako dokazal zaobstarat na slovensko.... a nikdy som nevidel vsade zastreknutu farbu zo spodu na skodovke... ale tato ju ma vsade, ma aj viac plastizolu oproti tuzemskych origo skodoviek.... braztranec co mal origo 120.... tak nemala poriadne ani zastreknute za kolesom... a vela miest mala biely plastizol..... a na bratranocovej si pametam ze mala stekance farba napr ked otvoril zadnu kapotu tak pod oknom.... a moja nie.... a celkovo ta farba na mojej bola krajsie nastriekana.... (ale to moze byt rozdiel, ze moja bola Vrchlabi a bratrancova Mlada Boleslav...)
upraveno 1x, naposled 17.06.2018 20:50:28
Extreme Tyres