Zdendys / Hnědé Emko Zdendys / Hnědé Emko

komentáře | popis | fotky | Zdendys Š. | 12.05.21 23:29 | 21x v oblíbených
Zdendys / Hnědé Emko
____________________

Už rok a půl jsem sháněl Škodovku, jako chudý student jsem si nemohl dovolit nic co nabízel internet, osobní pokusy taktéž ztroskotaly. Na internetu jsem jednou uviděl inzerát na Š120L v blízkosti, myslel jsem že bude chtít hodně peněz, napsal jsem na něj druhý den jenom ze zvědavosti. Pán chtěl pětadvacet tisíc a tak jsem se zajel podívat. Škodovka opravdu bez větší koroze, EKO zaplaceno, přidá i plno dílů. Bral jsem. Padesátikilometrovou trasu z Holešova domů na Jižní Valašsko zvládla bez problémů (akumulátor to vzdal až před domem - konec přišel právě včas a putoval z auta rovnou do výkupu). Včetně všech úředních úkonů, cest, pojištění a tankování po cestě mě přišla na rovných 28 526,- Kč.

Auto bylo přivezeno v roce 1994 z Belgie nebo Holandska, postaveno u nás na doklady Tuzexové Š100 z roku 1971 z Brna. Se zapsanou přestavbou v TP, z toho důvodu jsem dosáhl velice příznivé ceny povinného ručení. Bohužel starý 90letý pán který si ho nechal přivézt ho trošku naboural na předek (který jsem nakonec definitivně doslova "dorazil" já v červenci 2019). Potřebuje hodně péče, ale myslím, že jde o dobrý základ dalších prací. Lepší první auto za vlastní peníze jsem si nemohl přát.

Dle archivu Škody Auto se podle VINu jedná o vůz vyrobený v únoru 1987, který byl následně exportován do Holandska, což nakonec potvrdila i samolepka NL, která se ukrývala pod nálepkou CZ na zadním čele.

K vozu jsem dostal i nálož náhradních dílů - Nové ČSSR přední čelo, použitou kapotu, další dvě přední masky, velký kryt sání na kapotu, 5° převodovku, příčku převodovky, kryt nádrže, novou pravou část zadního nárazníku, šesté kolo (pět je součástí vozu) a dvě dečky za zadní sedadla. Ve voze byly přítomny i další věci po původním majiteli - Klíče s přívěškem Prostamolu, pojistky, žárovky, sada na opravu rozdělovače, kabely k akumulátoru, originální hlavice řadící páky, skládací metr, zápalky (nutno dodat že stejně staré jako sám vůz), gumicuk, nová koule tažného zařízení zn. Sport-Jacht, pár kožených rukavic (stáří nejméně 60 let), provázek s pečetí Československé pošty Bystřice pod Hostýnem a jedny kolečka kvalitního masivního dřeva včetně nohy od stolu. Nic z toho není ve srandě, všechno je pravda.

V dubnu 2020 byla dokončena procedura rovnání přední části karoserie na rovnací stolici, všechny plechy jsou vyklepané původní, nic nebylo řezáno ani svařováno. Pan karosář odvedl parádní práci, včetně lakování některých dílů, a to vše za velice příznivou cenu. Mám z toho opravdu hroznou radost. Na začátku roku 2021 mi odpadl velký kus kytu z blatníku a zjistil jsem, že pravá strana auta byla v minulosti ne moc dobře opravena, pravý zadní blatník je dost zmačkaný. Veškeré nerovnosti někdo pouze přetmelil, místy jsou naneseny klidně i dva centimetry. Nevím kdy a kde tohle nechal původní majitel dělat, ale řešit se mi to opravdu nechce. Auto poopravím tak, aby vypadalo dobře z deseti metrů a časem ho nahradím jiným vozem, pokud možno vysněnou Škodou 100.
____________________

Výbava a parametry při koupi
- Modelový rok '87, výroba únor 1987
- Vývozní varianta, prý s lepší antikorozní ochranou
- Zrcátko Engelmann Monitor originální
- Originálně továrně ve specifikaci NL bez pravého zrcátka a prahových lišt, vývozní boční lišty po celé délce vozu
- Barva 2094 - Ořechová hněď
- Nájezd po koupi necelých 110 000 km
- Původní rádio MTC TK-8065 s anténou z NDR, reproduktory STUDIOTECH P100 3-WAY BASS REFLEX vzadu
- 4° převodovka
- Dobové potahy sedadel
- Vyhřívání zadního skla
- Ozdobná hlavice řadící páky se znakem Škoda
- Původní dobová zahrádka
- Dveřní kapsy LAMPA ITALY
- Tažné zařízení Sport-Jacht ZT45 z roku 1995 (zápis 7/96)

Aktuální úpravy
- Hranaté zrcátko Massag 495
- Odlepeny boční gumové NL lišty
- Ozdobná hlavice řadící páky se znakem nahrazena jinou, červenou s formulí
- Volant 130GL
- Dobové červené gumové koberečky Škoda
- Demontované tažné zařízení
- Zavařené boční blinkry po vzoru M1
- Plastová přihrádka na středový tunel
- Odstraněna anténa z předního blatníku
- Zadní mlhovka WAS W83/699

Videa
Škoda 120L - Letní start

Zkouška otáčkoměru Škoda 120

Škoda 120L projížďka

Zkouška otáčkoměru Škoda 120 číslo 2

Zdendys / Hnědé Emko - komentáře:

16:31:05
24.06.2020
Zdendys Š.
Opět klid na dva roky. 3 5
zvětšit Zdendys / Hnědé Emko - obrázek od Zdendys Š. vložen 24.06.2020 16:31:05
23:33:24
20.10.2019
Zdendys Š.
-> Škoda 125 L: Přesně tak, rozhodně by to sneslo více lesku. Mám to i v plánu, až najdu něco co na to napatlat a trošku času. V podstatě právě proto, aby to tak nebilo do očí, jsem to sprejové harakiri provedl. 3
22:20:56
20.10.2019
Škoda 125 L
Ještě to vem nějakou leštěnkou to čelo a kapotu, je to takové trošku matné. Já jsem tak taky stříkal svoju škodovku, byla natřená štětkou někde 1... Vypadá to pěkně, už to nebije tak do očí..
20:56:01
11.10.2019
k.jarek
Na paradu4 Su rád, že sa oprava zdařila6
21:20:19
26.09.2019
Škoda 125 L
-> Nevšovjan: aha, nevadí. Hlavně že se nikomu nic nestalo a na škodovce se taky nic extra nestalo. Tak ať se daří při opravě, držím palce. 1 157
19:00:52
14.09.2019
Zdendys Š.
-> Škoda 125 L: V podstatě nic hrozného, protože auto už bylo jednou bourané. A při tom mém druhém crashtestu se nepoškodilo nic dalšího, jenom to co už bylo na výměnu i předtím. 6 Videa z oprav asi nebudou, moc se mi to natáčet nechce abych pravdu řekl. 3
21:11:58
13.09.2019
Škoda 125 L
Co se stalo se škodovkou? Budou i videa z oprav? 10
upraveno 1x, naposled 13.09.2019 22:10:21
17:46:38
14.07.2019
Zdendys Š.
-> Škoda 125 L: "moc hezká škodovka" bych pozměnil na "mohla by to být hezká škodovka..." 3
15:12:01
13.07.2019
Škoda 125 L
Opravdu moc hezká škodovka, chválím. Dávám do oblíbených.. 1 3
20:55:51
21.06.2019
Zdendys Š.
-> michael: Ale jo, trochu jsem to ofoukal. 3 3
20:32:43
21.06.2019
michael
Nechtělo to před nandáním lišt vyčistit koberce a plasty?
22:09:27
10.06.2019
Zdendys Š.
-> TONCEK: Jasně, samozřejmě všechno dělám nedestruktivně a tak aby to šlo vrátit zpátky v případě potřeby. 6 Ale když mě se ty zahraniční věci moc nelíbí no. 8 Tak jsem si řekl že když to nemá původní papíry, ani motor, a ještě je to lajdácky lakované, do muzea to stejně nikdy nepujde. Ale navrátit to do "originálu" je kdykoliv možné. 6
21:19:37
10.06.2019
TONCEK
Škoda, že vše co bylo na voze zajímavé oproti ostatní Mkům dáváš pryč. Lkových kousků je tu všude dost. Ale každému po chuti...
23:16:33
25.04.2019
Zdendys Š.
Robo, ano! 3
23:08:27
25.04.2019
RoboSK
Zdeno , ty puklice ? 3 3 3
19:47:24
25.04.2019
castrol
-> Nevšovjan: fichtl 157
22:03:54
21.03.2019
Zdendys Š.
Majster Xzibit, vytúnuj mi fáro! 158 1
21:28:31
21.03.2019
RoboSK
už to konečne vytuninguj , nikto neni zvedavy na seriovku , takých tu je plný vYrt 1
19:22:19
23.01.2019
Zdendys Š.
-> krtecek: No, kousek od Luhačovic spíš. Ale to je jedno. 3
19:16:22
23.01.2019
krtecek
Co to vidí oko mé modravé...jednoho škopka z Lihačovic3
Extreme Tyres