Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

12:17:14
19.09.2018
Kocvin
-> Antony: Všichni áčka dělají a já je musím odstraňovat.. 3 Díky.. 4
-> vinorak: Noo původně jsem uvažoval o SL434.. 2 Ale nakonec to budou jiná, ale taky lehká závodní kola.. 1
11:47:49
19.09.2018
vinorak
A patnáctky budou nějaký kultovní ? 2
11:24:24
19.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> Kocvin: ty Ačka jsou fakt brutalní, já abych dosáhl o něco menších, musel jsem podkladat příčku. Jinak paradní eMko 4
11:17:50
19.09.2018
Kocvin
-> vinorak 19.09.18 09:03:08: Ty áčka mě serou no.. Tohle už není ani na závodění, jak je to přehnané..8 Nevím co to udělá až budou patnáctky, ale jestli to bude stejně na hovno, tak přijde na řadu LR náprava, nebo převaření uší na příčce.. Ještě uvidím, zadek teďka nechávám tak..

Uložení mají ve speedpru..
09:09:41
19.09.2018
MajoLR
09:03:08
19.09.2018
vinorak
To už máš vzadu áčka jak s francouzskou nápravou 1 a gumy na tu 20 stabík si sehnal kde?
17:48:06
17.09.2018
Kocvin
-> krabica: Něco takového asi no.. 1 Díky.. 4

Jinak dneska dorazil kalený 20mm stabilizátor od Petra Urbana..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 17.09.2018 17:48:06
22:44:20
16.09.2018
krabica
-> Kocvin: jak tak pozerám,, bude z toho sleeper 4 držím prsty a teším sa na výsledok 5
22:06:59
16.09.2018
Kocvin
-> P@wlos: A víš, že já taky?3 Snad né bouda, nebo strom..1
-> castrol: Když už, tak už.. 1
-> Eidy: Díky..4
21:34:48
16.09.2018
Eidy
-> Kocvin: No pěkný. Gratulace.
20:37:15
16.09.2018
castrol
-> Kocvin: pozeram ze sa tu nakupuje vo vekom 157
20:35:44
16.09.2018
P@wlos
-> Kocvin: bojim co bude, když vím, jak to letí už teď 9
20:15:36
16.09.2018
Kocvin
-> Shader: Jojo snažím se to konečně někam posunout a hlavně chci aby to konečně nějak rozumně fungovalo..4
-> Pavell: Díky4 Je hlasitý, ale zároveň naprosto boží..3
19:32:07
16.09.2018
Pavell
-> Kocvin: gratulace. Pohár vždy potěší4
Takže výfuk je hlasitý?
18:54:42
16.09.2018
Shader
Dívám se, že pěkně zbrojíš! Výfuk, krmení, brzdy, podvozek... to bude paráda!!! 2
18:32:52
16.09.2018
Kocvin
Tak jsem taky konečně dorazil domů. Cesta to byla náročná hlavně na moje zvukovody.. 1 Jinak sraz za mě supr, moc jsme si to užili a příští rok, nebo spíš na jaře určitě opáčko.. Snad už s novými koly, podvozkem a motorem..

Jo a prý se někomu ta moje kraksna líbila, takže jsme dostali 3. místo v M-kách.. 1 Tímto všem moc děkuji!
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 16.09.2018 18:32:52
19:34:31
13.09.2018
Kocvin
-> vinorak: Tyjo dík za tip, hned na ně kouknu podrobněji, jestli jsou ok.. 1
19:32:27
13.09.2018
vinorak
sem si říkal hned že je zbytečný mít svody a na tom jeden karbec.... Přeju ať máš štěstí na dobrej kus fajse, kámoš je dvakrát reklamoval, nejdřív byla nedofrézovaná příruba na jednom a potom zkroucený klapky na druhym 2
17:41:12
12.09.2018
Kocvin
Na Běšiny nahozen zpět SEDR..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 12.09.2018 17:41:12
upraveno 1x, naposled 12.09.2018 17:41:34
07:09:59
12.09.2018
Kocvin
-> MISCHO: Díky 4
Extreme Tyres