Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

21:19:59
02.10.2018
Kocvin
-> vinorak: To víš že joo..3
-> Tuner#2: Snad ne.. ET bude 25.. Dělají se i 6,5, ale jsou bez límce a to se mi nelíbí..
21:17:16
02.10.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 02.10.18 21:14:20: Nebude to na předek moc? jaké ET?
21:15:52
02.10.2018
vinorak
a na to 195/50 nebo jako tuneři na golfa 165/40 3
21:14:20
02.10.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Jop..4 15x8
21:11:56
02.10.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 02.10.18 15:12:55: Takže R15 konečně? 4
19:25:14
02.10.2018
Kocvin
-> vinorak: To já taky..3
16:06:18
02.10.2018
vinorak
už se těšim co to bude 1
15:46:50
02.10.2018
Kocvin
-> Eidy: Takové bohužel nedělají.. Nevejde se jim to do těch kol, které jsem si vybral..8
15:43:39
02.10.2018
Eidy
-> Kocvin: Jojo, 4x130.
15:41:26
02.10.2018
Kocvin
-> Eidy: Custom myslíš 4x130?? Ale budou jako Braidy 4x108..4
15:16:12
02.10.2018
Eidy
-> Kocvin: To asi nebudou úplně custom kola. Spíš tipuju na custom rozteč, mám pravdu?
15:12:55
02.10.2018
Kocvin
Tak kola konečně zadána do výroby.. Sice budou za necelých tisíc liber, ale myslím si, že to bude stát za to..5
20:41:39
29.09.2018
peter13789
-> havlik: dobry napad,nech potom nevznikaju nedorozumenia
17:00:43
29.09.2018
havlik
-> TTomas: Tak to udělej nějak veřejně ale pouze za peníze předem. Ať v tom není bordel.
16:19:07
29.09.2018
Pavell
-> TTomas 29.09.18 15:48:39: já bych taky pěkně poprosil o sadu na 20mm stablík
15:48:39
29.09.2018
TTomas
-> ZdrubT: OK, Vezmu neco navíc. Bude to na všechny ramena a 20 stabik. Chceš vše?
20:55:15
28.09.2018
ZdrubT
-> TTomas 27.09.18 17:16:07: Já jednu sadu rád otestuji.2
17:16:07
27.09.2018
TTomas
-> vhml: Silač bude uplně stejnej jako original. Jen misto gumy tam bude PU.
14:05:11
27.09.2018
Eidy
-> minno: Ve wladovo ramenech je to špatný od novoty a dole jsou zničený po 2 letech.
14:03:16
27.09.2018
Eidy
-> m8rinek: Já už to psal dávno. Možná až po tobě, ale už před lety. Na Zdrubovo závoďáku to je a nahoře jsme to museli vycpat podložkama, protože vlivem brzdění se svislák tlačil dopředu a bouchalo to. A taky se tím zmenšuje záklon. No a teď jsme rozebírali spodek svisláku a ty guma se vyžvejkala ven. Bez ořiznutí to nešlo natlačit zpátku do ramene. A taky ta podložka za SB je pěkně dojebaná. A taky už není trubka v ose, ale vymačkaná do strany. Na jiných autech se PUR SB jezdí, ale tam je třeba jinak řešená opora atd. Chápu, že se to snadno montuje, ale mě se funkčně moc nelíbí.
Extreme Tyres