Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

19:32:07
16.09.2018
Pavell
-> Kocvin: gratulace. Pohár vždy potěší4
Takže výfuk je hlasitý?
18:54:42
16.09.2018
Shader
Dívám se, že pěkně zbrojíš! Výfuk, krmení, brzdy, podvozek... to bude paráda!!! 2
18:32:52
16.09.2018
Kocvin
Tak jsem taky konečně dorazil domů. Cesta to byla náročná hlavně na moje zvukovody.. 1 Jinak sraz za mě supr, moc jsme si to užili a příští rok, nebo spíš na jaře určitě opáčko.. Snad už s novými koly, podvozkem a motorem..

Jo a prý se někomu ta moje kraksna líbila, takže jsme dostali 3. místo v M-kách.. 1 Tímto všem moc děkuji!
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 16.09.2018 18:32:52
19:34:31
13.09.2018
Kocvin
-> vinorak: Tyjo dík za tip, hned na ně kouknu podrobněji, jestli jsou ok.. 1
19:32:27
13.09.2018
vinorak
sem si říkal hned že je zbytečný mít svody a na tom jeden karbec.... Přeju ať máš štěstí na dobrej kus fajse, kámoš je dvakrát reklamoval, nejdřív byla nedofrézovaná příruba na jednom a potom zkroucený klapky na druhym 2
17:41:12
12.09.2018
Kocvin
Na Běšiny nahozen zpět SEDR..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 12.09.2018 17:41:12
upraveno 1x, naposled 12.09.2018 17:41:34
07:09:59
12.09.2018
Kocvin
-> MISCHO: Díky 4
22:01:01
11.09.2018
MISCHO
Krasne omotane 4
10:22:33
09.09.2018
Kocvin
-> šadesa: 32/36 DGAV
09:23:01
09.09.2018
šadesa
Co to je za karb
15:47:13
07.09.2018
Kocvin
-> castrol: jj 4
-> Eidy: Moc pěkný, velká spokojenost.. 6
12:26:17
07.09.2018
Eidy
-> ptk: Jak na to koukám, tak Bohouš Krejčí.

-> Kocvin 07.09.18 12:08:46: pěkný trubky.4
12:25:42
07.09.2018
castrol
-> Kocvin: to je od p.Krejciho ?
12:19:25
07.09.2018
ptk
ten vyfuk vyzera super. ak to nie je tajomstvo kde si daval robit? pripadne cena?... staci aj ss
dik
12:08:46
07.09.2018
Kocvin
Výfuk je doma.. 6
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 07.09.2018 12:08:46
07:41:12
14.08.2018
Kocvin
-> Eidy: Pokud by zůstal origo motor, tak se mi nejvíce zamlouvá varianta 2x DCOE.. Ale ještě nejsem pevně rozhodnutý..
23:35:40
13.08.2018
Eidy
-> Kocvin: A co teda bude, když ne tenhle karbec? Vstřiky nebo motokarby?
19:59:50
13.08.2018
Kocvin
-> vinorak: To teda.. 3
-> Eidy: Nestihl jsem se do srazu na hotovo domluvit s karburátorem, takže jsem to dolaďoval po cestě.. Pří první zastávce, kousek od baráku, jsem měnil obě trysky za vetší a pak při druhé ještě volnoběh na prvním stupni, protože se mi vůbec nelíbil přechod z nízkých otáček..

Celkově mi ten karbec přijde takový nemastný, neslaný, asi dlouho nezůstane..
17:28:12
13.08.2018
Eidy
15:52:27
13.08.2018
vinorak
hlavně že ti tentokrát nic neupadlo
1
Extreme Tyres