Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

19:45:12
14.12.2017
Deacon
Ty Braidy super! 4
11:53:49
08.11.2017
Kocvin
-> TT_daniel: Zas takové terno to určitě není.. 1 Ale díky.. 4
11:32:09
08.11.2017
TT_daniel
-> Kocvin: ja sa neviem vynadívať...tie fotky sa dajú pozerať stále dookola 52 52 52
07:33:04
19.10.2017
Kocvin
-> sikula: Díky.. 4
22:15:45
18.10.2017
sikula
-> Kocvin: Pěkný4
15:39:46
18.10.2017
jimbeam655
-> Kocvin: jj pak sem si všiml ale už jsem to nechtěl přepisovat 3 ale možná by ji víc slušeli hladké krytky z favorita4
14:50:35
18.10.2017
Kocvin
-> ZdrubT: Díky 4
-> jimbeam655: Však už tam je, se koukni na fotku z dneška.. 1 Dík.. 4
13:15:38
18.10.2017
jimbeam655
-> Kocvin: dřív než bubny bych nasadil plast na kliku dveří 3 jinak krásné auto 4
12:07:42
18.10.2017
ZdrubT
Paráda.4
08:16:35
18.10.2017
Kocvin
-> Luky: 4
22:42:29
26.09.2017
Luky
-> Kocvin: ale jo hele, nakonec dobrý 4
22:23:08
26.09.2017
Kocvin
-> Pavell: 4
-> Tuner#2: Všechno bude.. 4 Jen nevím co s tímhle autem dál, prioritou je pro mne zelená ouža..
23:27:41
21.09.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin: Buben na černo, středové krytky na kola s pěkným logem, zrcátka a zadní klika 1
20:26:54
21.09.2017
Pavell
-> Kocvin: ja jsem si říkal že jsou mi ty gumy povědomé. Také mám Falkeny4
19:33:50
21.09.2017
castrol
-> Kocvin: sak prave ze je to "originalne auto"1
19:06:11
21.09.2017
Kocvin
-> castrol: Noo v tom že se mi nechce až tak zasahovat do jinak originálního auta.. 3
-> Pavell: Díky.. :) Pneu jsou Falken 185/60 13. Původně jsem chtěl 195/45, ale ty nejsou k sehnání.. Přeci jen je to 7" disk a z těch 185 jsem měl strach, že budou moc úzké..
17:56:19
21.09.2017
Pavell
-> Kocvin: jaké jsou rozměry pneu? jinak kola parádní4
23:09:58
20.09.2017
U-Geen
-> TT_daniel: me taky no :)
20:02:56
20.09.2017
castrol
-> Kocvin: no a to je problem 1 ?
16:28:26
20.09.2017
Kocvin
-> Jackie: Díky :)
-> castrol: No ale to už bych musel otáčet ramena..3
-> TT_daniel: To víš že bych taky raději 15", ale tyhle kola se větší než třináctky nedělají..8 Však uvidíš na živo, takhle na fotce to není ono :)
Extreme Tyres