Lukáš / Apollonka / 125l Lukáš / Apollonka / 125l

komentáře | popis | fotky | kraska98 | 10.12.18 19:13 | 30x v oblíbených
Zdravím, s radostí oznamuji, že jsem se stal oficiálním škodovákem :)

Na škodovkách ulítávám už odjakživa.Jako malý jsem vyrůstal ve škodovce a snil o tom až jednou budu mít svojí škodovku a nyní po 17 letech čekání se mi to konečně vyplnilo :) K Apollonce,jak jsem jí podle její barvy nazval jsem přišel poměrně náhodou.Celkem dlouho jsem hledal nějaký slušný kousek a po pár nevydařených pokusech jsem se rozhodl hledání škodovky odložit.Jeden před Silvestrovský večer jsem však jen tak z nudy zabrouzdal na bazoš a z ničeho nic zahlédl inzerát na slušně vypadající 125L.Na první pohled mě zaujala střešním oknem (pro které mám velkou slabost a nedokážu si bez ní škodovku představit),pak také hodně dobrou cenou a především měla stejnou barvu( i stejně vybledlou :D ) jako naše poslední rodinná škodovka,která tady mimo jiné má taky svojí kartu.Celou noc jsem na ten inzerát myslel a strachoval se,zda-li už není zadaná.Hned ráno volám majiteli a spadl mi kámen ze srdce,když mi řekl,že je stále volná.Po více než týdenním domlouvání jsme se dohodli na termínu prodeje.Auto totiž bylo ze Svitav což mám více jak 200km od domova takže bylo těžké najít termín kdyby jsme měli oba dva čas.Po týdnu snad nekonečném čekání na den D kdy jsem se strachoval,jestli mi prodávající nezazavolá,že má další zájemce kteří mu nabízejí víc apod. nakonec konečně nastal onen den.Kolem 7 hodiny ranní jsme byli na domluveném místě a čekali až přijede má Apollonka.A hle,v šeru ranního svítání spatřuji jak se k nám přibližuje škodovka se zašlou barvou červená apollo.Je to ona ! Po prohlídce a zkušební jízdě jsme si nakonec plácli a vydali se už sami do cca 110km vzdáleného Trutnova na přepis (kvůli naším skvělým vyhláškám díky kterým se musí přihlašovat auto v místě původního majitele a ten byl právě v Trutnově).Přepis proběhl i vzhledem ke vstřícné paní za přepážkou bez problémů (ikdyž na 3 plné moci trochu koukala :D ) a díky kouzelné kartičce ZTP jsme se vyhnul EKOzlodějině.Na evidenčce nám ještě říkali,že auto dobře znají a že je skutečně zachovalé.Pak už se vydáváme na dlouho cestu domů.Místy se jí moc nechtělo tahat do otáček a celkově byla taková uvadlá (na vině se ukázala neotvírající 2. komora.Po celkovém seřízení a výměně oleje motor zatím šlape pěkně) Jinak však zvládla celou cestu bez jediného problému a to jsme po dálnici celou dobu udržovali rychlost kolem 120-130km/h. Za den tedy najela téměř 400km.Pak už jen zaparkovala do svojí nové garáže a to už jsme v současnosti kdy se začíná psát její nový příběh u mě a doufám,že na hodně dlouho.

Nějaké to nudné info o autě:

-Škoda 125L narozena 17.5.89
-Po prvním majiteli,v zimě údajně neježděná a garážovaná
-Najeto dle tacho 80tisíc km.Jestli je to pravda kdoví...
-Barva (zašlá) Červená Apollo 8302
-Mezi původní výbavu patří:

Samozřejmě 5q, střešní okno, uzamykatelná schránka řidiče, cyklovač stěračů, dobové rádio značky Munchen s repro pod sedačkami, tažné zapsáno v roce 1990 do TP, odpojovač baterie, později dodělaná signalizace zaplých/vyplých světel.

Co se stavu při koupi týče tak interiér byl velmi zachovalý. Sedačky neponičené (až na vyšisované zadní opěradla) a dokonce ani neteče přes střešní okno :D Karoserie se zdála na první pohled až na vyšisovaný lak a korozi PZ lemu parádní . A podlaha i kufr skutečně jsou bez jediné chybičky. Po bližším ohledání se však zjistilo, že top stav to není .Majitel asi nevěnoval dostatečnou pozornost udržbě a vystříkání dutin. Levý lem se jevil pěkný, ale měl chycený zadní rožek plus díra v kapse motoru. Dále objevena díra na konci levého prahu. Blatníky se zdály celkem k světu, ale po sundání se shledaly býti dosti ohlodané broukem korozníkem a vršky blatníků s péčky jak by smet. Co se motoru týče tak ten byl vpohodě, jen potřeboval základní udržbu a servis. Řazení se mi zdálo býti trochu jalové. Brzdy brzdily opravdu pěkně a řízení nikam netáhlo. Jako bonus k autu jsou krásné původní SPZ,TP a dokonce i servisní knížka a dobový autoatlas :)

Karoserie: originální až na malé doplňky

-vyvařená, měněny oba zadní lemy, oba prahy, opravená část výztuhy u levého prahu, nové oba přední blatníky, přední čelo, Pčka, vršky blatníku
-podvozek ošetřen přelakovatelným BODY 950
-nový lak (samozřejmě červená apollo 8302),
-anglická maska v barvě vozu s dálkovými světly Bosh 75w
-nové přední + boční blinkry a taky nové zadní lampy, nové zadní mlhovky na obě strany PAL
-nové těsnění kufru
-nové krytky C-sloupků se zabudovanými hlinikovými štítky
-ofuky oken Heko
-přítlaky a návleky na stěrače
-zrcátka engelman monitor s modrým nádechem
-nové zadní zástěrky
-antistatický pásek
-ochranné dorazy na dveřích
-žaluzie zadního okna
-nerezové lišty pod gumy dveří, nerezové lišty na zadek auta, nerezový nápis škoda 125l na spoileru
-ozdobné šroubky spz
-nově nalakováný příčky oken plus prahové lišty

Interier: původní elková palubka, gl palubka v plánu není a nebude

-dobový volant Kolínských strojíren
-ipury dveří, sedačky rapid vpředu, kvůli nim sehnany i dozadu vínové sedačky ze sedana, aby alespoň barevně ladily
-zánovní hlavice řadící páky
-ekonoměr
-autorádio Sencor 7405 bmr, 2x repro Audioblast 130mm max. výkon 350w pod předními sedadly, aktivní reprotuba 12" 250w se zesilovačem 70w za zadními sedadly
-na zakázku šité tapiko na zadním plátě
-fanfáry s melodií Dixie Horn zabudované v motorovém prostoru, původní klakson nahrazen dvojicí fanfár nejspíše z erka

Motor: původní asfalt trhající agregát o zběsilém výkonu 50koní

-chromové víčko expanzní nádobky
-předělané uchycení filtrboxu na pružiny
-chromový plech předehřevu
-příčný výfuk domácí výroby (tlumič neznámého původu), v záloze výfuk Ulter Sport

Podvozek:

-přední pružiny Rallye Speedpro -30mm
-původní pneu barum na plecháčích s nerezovými límci, v přípravě jsou Apolla.


Plány:

-V plánu je auto ponechat v původním stavu,pouze s dobovými vychytávkami vzhledu a serepetičkami,kteří montovali naši otcové na auta na přelomu 90.let a milénia.Dále auto neustále udržovat,vylepšovat detaily atd.Časem možná lepší motor,ale na nějakou vlečku,dvojdílnou masku atd zapomeňte.No a jednou snad i nový lak.

Kompletní fotogalerie zde: lukaschylek.rajce.idnes.c z/

Video:

Škoda 125l-Po koupi



Deník 2016:

-11.1: Koupě auta
-30.1: Montáž volantu z bývalé škodovky
-27.3: Start auta po cca 2,5 měsíce.Moc se jí nechtělo,ale nakonec chytla na po 4 plus montáž nerezových lišt pod okenní gumy a přilepení odstávající dvěřní ochrané lišty
-17.4:Montáž ipurů a kazetového adaptéru
-7.8 : Montáž sportovního volantu,nových zadních krytů světel,předních blinkrů,nerezový nápis Škoda na zadní spoiler,vyzvednuty SPZ z depozitu,čéká se na COčko.
-11.9 : Montáž vytoužených zrcátek engelman :)
-24.9 : Výměna motorového oleje za Paramo Trysk Speed 10w40 a olejový filtr polské produkce značky Filtron,ale hlavně první legální projížďka se škodovkou :) Najeto asi 30km,pocity úžasné,po 18letech jsem se konečně dočkal :)
-28.9 : Montáž žaluzií na zadní okno,následný 60km výlet bez problémů.K večeru však auto začalo cukat a nakonec přestalo jet úplně.Apollonka musela být odtažená do garáže kde se zjišťuje příčina poruchy.
-12.10 : Apollonka znovu jede.Pročištěny trysky a vzdušníky.Rozchozena klapka druhé komory.Nové těsnění víka a nové těsnění pod přírubu.Dále seřízeny ventilové vůle,zapalování,napnut řemen a dolití oleje v převodovce.
-25.10 : Demontáž koberce,přípravy na vyvařku
-29.10 : Odjezd na vyvaření

Stav tachometru k 31.12 je 81tis. km

Deník 2017

-24.4: Auto přivezeno vyvařky. Následně natřeno dvousložkovým epoxem a ošetřeno BODYčkem. Auto stříklé v plniči a základu.Krom toho montáž výfuku Ulter Sport a výroba jeho držáku.Motor osazen karburátorem EDSR 2939.Stav tachometru 81 200 km.
-18.5: Úspěšně absolvování STK,stav tachometru 81 400km.
-30.5: Montáž karburátoru SEDR 2932.Snad už konečně bude poslouchat.Při testovací jízdě mi po asi 100metrech přestaly fungovat budíky,blinkry a taky přestala držet volnoběh.Příčinnou byla spálená druhá pojistka způsobena nejspíše zkrátem,kdy se pružina plynu dotkla kontaktu elektromagnetického ventilu :D
-20.6: Předělání uchycení filtrboxu pomocí pružinek.Stav tachometru 81 755 km.Kromě toho otestována maximální rychlost,která činí závratných 160km/h tachometrových po rovině :D
-16.7: Objevena dírka v pravém předním podběhu,následné zavaření a zakonzervování.
-23.7: Ošetření míst chycených povrchovou korozí na podlaze řidiče,roh řidičových dveří a kufr (obroušeno na kov,odrezovač,3vrstvy základu a 2 vrstvy vrchního laku)
-26.7-31.7: Rozborka auta na lak (při rozborce objeveno milé překvapení pod kobercem zadního plata v podobě servisní knížky a autoatlasu )
-16.11: Letmé ošetření dutin prahů,předních sloupků a vnitřků zadních podběhů.

Stav tachometru k 31.12 je 81800km

Deník 2018:

1.2: Demontáž střešního okna,dopasování dveří a kapoty,vyvrtání děr pro uchycení prahové lišty,poslední přípravy na lak.
2.2.: Odjezd do lakovny.
15.2: Příjezd z lakovny.
10.8: Výměna oleje za Total 10w40+ Mann Filtr, 82000km
17.8: Výměna brzdové kapaliny + odvzdušnění brzd
29.8: První projížďka po téměř roce
5.9: Výměna předníchu pružin za speedpro, vyměněn pravý excentr spodního ramene, výměna, výměna oleje v převodovce za Mogul SAE 80, 82000km. Až na pár detailů dokončeno po téměř roce a půl něco, jako jakási oprava plus úprava vzhledu auta.
9.9: Vyměněno víčko brzdové kapaliny, opět odvzdušněny brzdy, promazání svislých čepů.
12.9: Ošetření dutin, namazaná vodní pumpa, montáž předních zástěrek.
23.9: Výměna kulových čepů a prachovek řízení + dolití oleje PP90 do převodky řizení
29.9: Výměna hadice od čerpadla k obtoku motoru, dolití 2,5 litrů destilky
10.11: Dolití nemrzky ( Fridex Stabil ), nalepeny polepy dveří, umyto, zazimováno

Stav tachometru k 31.12 odhadem dejme tomu 82500km. (nefunguje počítadlo)
************************* *************************

Lukáš / Apollonka / 125l - komentáře:

10:23:01
14.10.2018
kraska98

Příprava na sezónu 2019 6
zvětšit Lukáš / Apollonka / 125l - obrázek od kraska98 vložen 14.10.2018 10:23:01
08:38:27
11.10.2018
minno

-> kraska98 10.10.18 13:40:27: A stratí zmysel to auto vlastniť :-)
13:40:27
10.10.2018
kraska98

-> Nevšovjan: -> Bukaj: Nejlépe to vůbec nevytahovat z garáže a je po starostech. 1
16:38:19
09.10.2018
Nevšovjan

To nebyl vtip. 3 (opravdu)
21:26:47
08.10.2018
Bukaj

-> Nevšovjan: 3
20:25:20
08.10.2018
Nevšovjan

Auto nevytahuju když je sluníčko, když prší, když je mokro, když je vlhko, když je zima, když je horko, ...

Moc ho nevytahuju. 3
22:29:00
07.10.2018
Bukaj

-> Zeke-ten šestý 07.10.18 19:58:19: Tak, tak. U Favorita jsou z původního nafialovělého plastu vyrobené jen osvětlení SPZ a interierové osvětlení (kufru) a původní směs je i u bočních blikačů, takže ty též podléhají degradaci vlivem UV záření, ale díky oranžovému pigmentu ne tak moc4 A osvětlení SPZ šisuje nikoli od přímého, ale od rozptýleného záření, které sice není tak intenzivní, ale přesto je. Takže ve tmě by škodovce nešisovaly plasty ani při 80°C...7
20:05:47
07.10.2018
kraska98

-> Tomaso435: Ja bych řekl, že to je světlo co světla kurví. Stačí se podívat na škodovky co jsou a nejsou garážované.
19:58:19
07.10.2018
Zeke-ten šestý

-> Tomaso435: teplo světlům nevadí, sluníčko jo :D
19:57:13
07.10.2018
Tomaso435

-> kraska98: tak bych si to ještě tepelně odstínil od motoru :-D když si vemu že jediný co na fávu šisuje sou zadní sklíčka SPZky kde motor není a sluníčko na ně taky nesvítí, tak bych to viděl na teplo který ten nekvalitní plast totálně kurví....
19:44:55
07.10.2018
kraska98

Když vytáhneš auto ven, ale nechceš, aby ti vybledly světla. 3
zvětšit Lukáš / Apollonka / 125l - obrázek od kraska98 vložen 07.10.2018 19:44:55
22:09:39
27.09.2018
kraska98

Výzdoba vzadu nesmí chybět (díky Migueliasovi za SM) 6
zvětšit Lukáš / Apollonka / 125l - obrázek od kraska98 vložen 27.09.2018 22:09:39
07:07:31
25.09.2018
Bukaj

07:06:59
25.09.2018
Bukaj

-> miguelias: Tak, tak, jenom jsem dokončil to, co zub času započal - olupující se plastový potah jsem z rámečků doloupal a přeleštil. Ze začátku to bylo k nerozeznání od chromových, ale ten hliník časem oxiduje a matní a že bych měl čas je přeleštit, to zrovna ne - jsem rád, když se v tom nemusím vrtat a jen jezdím1
21:33:59
24.09.2018
miguelias

-> Tom Troll 24.09.18 20:13:59: Bukaj nemá chrom rámečky. Ale hnilíkové se sloupnutým čeřínkem 1
21:20:26
24.09.2018
kraska98

-> Kocvin: No, ono to fakt pomáhá clonit zadní sedačky, takže je to vpodstatě praktická věc, navíc, když ty vinové sedačky tak rády šisují 1

-> Bukaj 24.09.18 19:55:39: Okno se myje jednou pořádně než to tam nasadíš 3
20:16:12
24.09.2018
Tom Troll

Samozřejmě to neni nic proti ničemu a proti gustu žádný diskutát 4
20:13:59
24.09.2018
Tom Troll

-> Bukaj: U tebe jsem zrovna já nikdy nepochopil jak můžeš trpět chromovaný rámečky budíků v 130LPG, z aut co nejsou do roku 79 vyházet, zrovna tohle mi přijde horzně pěst na oko v eMkách.
A englemanny taky nejsou ono - vypadaj jak svěšený psí uši, a hranatý massagy jsou zase tak hranatý že už se taky něhoděj. Kulatý massagy jsou nejlepší. Samozřejmě kam patřej chromový, tam chromový.
A žaluzie na zadních potažmo počních zadních oknech dokážou bejt náramnej styl, ale spíš na autech na který to patří k jejim duchu - sportovní ameriky a japonci z 80. let, a jediná Škodofka co se k tomu byť vzdáleně přibližuje je Rapid Sport, který je taky měl, ale na sedana nic moc.
20:03:05
24.09.2018
Bukaj

-> Kocvin: Ajo, to mne nenapadlo. Tak že bych si to pořídil místo prostěradla na parkování v Chorvatsku?3
20:01:24
24.09.2018
Kocvin

-> Bukaj 24.09.18 19:55:39: Jediná výhoda by mohla být, že ti nepraží slunce přímo na vrchy zadních sedaček..3
Extreme Tyres