Brzdy

prohledat
392 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.04.2005 do 10.04.2023, založil/a Tommys
řadit dle data
18:07:25
10.04.2023
JurisekT
Zdravím, prosim kdo udela nejlepší repas brzdičů 4pístků bohužel mam zalomeny ovzdusnovak klidne i vymenou vym ze tu byl nekdy inzerat děkuji
19:52:05
12.01.2023
minno
Je možné, že niektoré 130 kotúče mali 245 mm a iné (iný výrobca) 247 mm? -> minno 08.01.23 16:04:41:

Premeral som aj moje staré TRW 130 kotúče a priemer je 245 mm.

Jasné, že 2 mm nehrá rolu, ale pýtam sa kvôli stiahnutiu Š120 kotúčov. Nechcem, aby sa mi tam tvorila časom hranka pre koróziu, a u tých 245 to vychádzalo pekne.
16:23:07
08.01.2023
minno
-> MOLSO: Hm. Možno len vadný kus, alebo séria, inak to snáď ani nie je možné u tohto výrobcu. Aj keď človek nikdy nevie.
16:10:01
08.01.2023
MOLSO
-> minno: 2mm hore-dole

Dával som stáčať kotúče na 247 a brembo malo "šišaté" odliatky, brzdné plochy bežali s prírubou na náboj, ale kotúč mal hádzavosť - sústružník zrazil hranku a na jenej strane bolo zrazenie 00 nič a na druhej strane skoro 1.5 mm. Síce tie kotúče jazdia bez problémov, ale aj tak - TRW ani ferodo sa takto neprejavovali.
16:04:41
08.01.2023
minno
-> MOLSO: Tu píšu dokonca 245 mm1
www.for-veteran.eu/kotou- brzdov-245mm-koda-130-135- 136-garde-rapid-114430210

Kamaráta sústružnika nemám, preto radšej už "hotové".

2-3 roky? Nestraš. Tak 10-15, čiže už navždy.

Brembo ee? Nestraš. Takhle drahý stroj a neni ok?
upraveno 1x, naposled 08.01.2023 16:06:06
13:16:17
08.01.2023
MOLSO
-> minno: dnes už nikde nové 247mm kotúče nekúpiš, všade majú len 252mm. Vyhni sa vikä a brembo, TRW a Ferodo sú ok. Dáš ich stočiť o 5 mm a zase máš na 2-3 roky pokloj 40
10:15:10
08.01.2023
Bukaj
-> minno: Kdysi jsem to někde na Virtu řešil - možná jsem to probírali i spolu. Dával jsem fotky mých nasyslených krabic se čtyřpístovými kotouči - výrobci Lucas (zelená krabice s bílým nápisem), TRW (červená krabice s bílým nápisem) a "originál" Škoda Auto a.s. (bílá krabice s černými nápisy, modrým štítkem a černozeleným logem ŠKODA AUTO) a jediné TRW měly 9,5 mm.
Tehdy (před kolika to mohlo být lety? Tak 10?) jsem zkoušel ještě někde sehnat ty TRW, ale na netu už byly myslím jenom ty Lucas (nebo to byly Brembo?, každopádně napříč internetem jen na dvou stránkách skladem jeden jediný produkt) a ještě za nějakou nehezkou cenu (asi 800 za kus - kotouče na Fa/Fel tehdy stály 250 za kus...).7
09:21:17
08.01.2023
minno
-> Bukaj: Nespasí. Ale ak je na výber, kúpim radšej 9,5 mm. Preto sa pýtam.

Otázka je aj na overený tovar. Všimol som si, že pár predajcov ponúka na predaj kotúče "Š130" s priemerom 252 mm (2p).

Moje prvé a jediné 4p kotúče som mal doteraz od r. 2011, od zástavby 4p, 160 tkm. Sú to TRW, nové mali 9,5 mm.
23:56:52
07.01.2023
Bukaj
-> minno: 9,5 mm nebyly ani před 20 lety - alespoň půlka výrobců změnila jen průměr kotouče a tloušťka byla jako u dvoupístových. Myslím, že ani "originál" (v krabici s logem Škoda Auto a.s.) z přelomu milénia nemají 9,5 mm, ale jen 9.
Dneska bych to neřešil - ten půlmilimetr tě nespasí. Dávám to, co seženu - když seženu někoho, kdo je ochoten mi stočit stodvacítkové kotouče (ještě jednou děkuji Štěpánovi), tak dám ty a na dalších deset let bude klid. Do loňska jsem na 130LPG vždy jen dojížděl kotouče z rozebraných aut, co jsem tu měl skladem...1
23:20:05
07.01.2023
minno
Aká je aktuálne situácia na trhu s kotúčmi Š130/Rapid? Ponúka ešte nejaký výrobca 9,5 mm? Alebo to už úplne bez šance.

Našiel som predaj Ferodo, Brembo, ale rozmery nepíšu.
12:28:45
26.09.2022
minno
-> MOLSO: To som chcel počuť1 Ďakujem. Takže cez diagnostiku.

Pri bežnom servise bŕzd (výmena strmeňa, hadičky, asi aj trubičky...) je to pohoda, nikdy nebol problém. Aby mi kvapalina nevytekala, si viem zaistiť, ale teraz napr. som menil na Punte strmene aj s hadičkami a za bo*a som nemohol uvoľniť prevlečenú maticu na trubke (od hadice som to uvoľnil, ale matica sa točila spolu s trubkou), tak ma napadlo, že čo by som s tým robil, keby som dokurvil trubku (to by bolo asi ešte OK, do čerpadla by sa vzduch nedostal), prípadne ak by niekedy odišlo samotné čerpadlo, či bolo by treba niekedy meniť HBV.... Tak chcem byť na to pripravený1
12:13:20
24.09.2022
saskyn2
Jde o to spustit čerpadlo. Buď diagnostika nebo to odvzdusnit, pak to pořádně prošlajfovat a znovu odvzdusnit. Nic na tom není. Ale je to zbytečná práce navíc, buď jak psal Milan, nebo prostě francouzak na hadici.
upraveno 1x, naposled 26.09.2022 13:15:10
10:51:19
24.09.2022
MOLSO
-> minno: cez diagnostiku -
naslapes, kliknes na aktivovat napr lp koleso - cerpadlo zatlaci dvihne ti pedal aj ked na nom stojis, napise pokyn otvor odvzdusnovak a potom 4-8x naslapes pri otvorenom odvzdusnovaku. Zavries odvzdusnovak dolejes brzdovku a ides dalsie koleso.

Raz sa mi podarilo na starsom passate 40 prelial som cez to liter brzdovky a nic. Po odvzdusneni s pomocou diagnostiky vylietalo vela vzduchu a brzdy boli ako predtym 1
23:03:55
23.09.2022
Milan 136
-> minno 23.09.22 22:02:35: To je dost průser i v autorizáku. Párkrát jsme to řešili a není to vůbec prdel. Ale jestli Ti jde o to, aby nevytekla kapalina, když sundáš třeba třmeny na delší dobu, tak je na to jednoduchý recept. Zapři něčím částečně sešlápnutý pedál brzdy a nic nepoteče.
22:05:43
23.09.2022
darklord
-> minno: no toto by som povedal ze je specificke auto od auta, napriklad bavoraky na to mali diagnosticky program co odvzdusnil ABS...
22:02:35
23.09.2022
minno
Ako sa postupuje, keď sa do ABS kocky (čerpadla) dostane vzduch? Nestalo sa mi to, len to chcem vedieť1 V literatúre som sa dočítal, že v takom prípade to nejde odvzdušniť doma a treba to zveriť odbornému servisu. Lenže ja som odborný servis3
11:27:15
07.09.2022
11mAjA11
-> minno: což u nás na normální STK nikdy neprojde, protože to je zásah do konstrukce brzdového systému a žádný normální technik při smyslech to razítko nedá..může to být udělané sebelíp profesionálně..pokud to projde, je to čistě na riziko technika že přijde o práci a dostane tučný flastr jak on, tak stanice STK..
Máte štěstí že to u vás neřeší.
08:38:27
07.09.2022
darklord
-> minno: 47
08:18:35
07.09.2022
minno
Môj skromný názor (z iného pohľadu) je zas ten, že sériové zadné brzdy na škodovke = buď ovalita, alebo olej v brzde, alebo vytečené, prípadne zatuhnuté prasa, alebo ešte dobre nesadnuté nové pakne preto, že to stále treba pre nejaký dôvod meniť (a málokedy sa to mení pre opotrebenie1) = takže tá účinnosť a funkčnosť zadku je veľmi obmedzená a kolísavá.

Z tohto pohľadu prestavba na funkčný kotúčový a dobre zabehnutý systém, i keď možno teoreticky s nižšou účinnosťou, celkovo bude z dlhodobého pohľadu vždy vychádzať lepšie, ako vyššie uvedené.
07:15:54
07.09.2022
darklord
-> Jozka: no moj skromny nazor je ten, ze kedze sa kontroly natacaju komplet na video...
00:32:52
07.09.2022
Jozka
-> darklord: Jsem se snažil dobrat toho, proč se to tak hrotí..
-> saskyn2: 3 jak myslíš..
23:42:47
06.09.2022
saskyn2
-> Jozka 06.09.22 22:43:50: S tou šotolinou bych si teda dovolil nesouhlasit. Jako mladej jsem vždycky připravoval litra před STK tak, že na asfaltu byly rovnoměrný čáry pro obě strany a to i pro zadek, který brzdil mín a později(ale souměrně).
To že dneska na to tak šlápnout nedokážu, nebo spis snad ani nechci- protože nechci ojebat gumy, nedej bože na tom něco vykundit(zvlášť pri tech dnešních cenách a sehnatelnosti dílů)je věc druhá3
Ale že by embecko s bubnama nedokázalo zablokovat kola na asfaltu je naprostá hovadina, to je jen v řidiči co to neumí4
23:02:52
06.09.2022
darklord
-> Jozka 06.09.22 22:43:50: a preco sa to pytas tu? Ja proste riesim problem ktory mi brani urobit STK. Vcelku verim ze tam je uz od vyroby, ale teraz to proste zacalo vadit, tak som sa prisposobil.. Realne to auto stoji rok v garazi a vytahujem ho raz rocne na emisnu a raz za dva roky na stk, pretoze nemam ani cas to prehnat okolo mesta...
22:43:50
06.09.2022
Jozka
-> palinator: Vycházím z toho, jak to v praxi probíhá - šlápne předek, nic neobvyklýho, šlápne zadek, na třetí pokus se rafiky srovnaj, zatáhne ručku a na ní vyskočí z válců.. pro provoz plně dostačující.. u starejch aut nerozumím ani zbožštění ruční brzdy..
-> StepaNoFUN 06.09.22 22:22:17: U nějakýho moderního vehiklu možná problém.. U sériovýho embéčka ani nepoznáš, že ti jedno zadní kolo nebrzdí vůbec, musíš nasimulovat akci na šotolině. A jedině na ní se dají zablokovat přední kola. 8
22:22:17
06.09.2022
StepaNoFUN
-> Jozka: Tak třeba to, že válce jsou jen 2, ale kola 4? A že při tlaku plácnu 20kg na pedál jsou přední kola už dávno v bloku ale zadní začínaj teprve přibržďovat? Což znamená, že zadek vlastně nebrzdí?
22:17:40
06.09.2022
palinator
-> Jozka:
Tak ono tam toho bejvá víc... Jedna strana buben šišatej a špatnej účinek ruční brzdy a na druhý straně pro změnu špatnej účinek brzdy provozní.. 3
22:11:23
06.09.2022
Jozka
Ještě by bylo záhodno dodat, jakou strašnou katastrofu způsobí u 30 let starý škodovky házivost bubnů a nesprávný pedofilní tlak (když souměrnost ok a rafiky někde v oblasti obvyklé)?
21:28:42
06.09.2022
MVM
-> darklord: Musíš to trochu umět číst to co ti to nakreslí a správně vyhodnotit. Existuji typický učebnicový křivky aby se to člověk naučil rozlišovat.
Píšeš že tě za ovalitu nevyhodí, ale budeš mit výrezlý kotouč pod destičkou, flek na kotouči a taky to bude kopat. A zase to musi umět vyhodnotit..
4
21:20:32
06.09.2022
COL
Ovalita se ale neprojeví hysterezi (Pokud teda neslapes na pedál podobnou frekvencí jako se točí kolo) ale rozklepanou křivkou.
21:19:46
06.09.2022
darklord
-> MVM: myslim ze mna ani minna uz za ovalitu bubnov nevyhodia 40 a co presne by si na tom grafe chcel vidiet? normalne miesto plusminus priamej ciary tam je vlnovka. Nefotil som si to, ale bolo to uplne jasne nakreslene ze jedno koleso brzdi-nebrzdi-brzdi...
upraveno 2x, naposled 06.09.2022 21:21:17
21:17:12
06.09.2022
MVM
-> minno 06.09.22 20:48:15: Do grafu se vynáší ovladaci sila Fo vůči brzdné síle na obvodu kola Fb
Píšu to uz o pár řádků níže.
A pokud vás na Slovensku vyhazuji za tu ovalitu bubnů, tak bych ji právě proto chtel na tom diagramu vidět..
21:05:28
06.09.2022
StepaNoFUN
-> MVM 06.09.22 20:22:36: Nedabluješ, jen jsi asi nepochopil, co jsem chtěl napsat. Obhajujeme oba to samý. Bylo to, je a bude. Jen se to prostě nepoužívá, protože proto... :-D
20:48:15
06.09.2022
minno
-> COL 06.09.22 20:12:17: Dobrá otázka. To by aj mňa zaujímalo.
20:22:36
06.09.2022
MVM
-> StepaNoFUN 06.09.22 20:12:39: No tak se mu to snažíme v podstatě říct oba to samý. 3 Takže sorry pokud to dabluju...
20:12:39
06.09.2022
StepaNoFUN
-> MVM: O tom, že starej motex měl pedometr se nehádám a vím, že měl. ;-)
To že to umělo jakejsi záznam nevím. Nikdy jsem po něm nepátral.
Jen se to snažím Bukajovi vysvětlit, že to tam vždy bylo, je a bude, jen na to technici prostě serou. Nedávno jsem byl na STK, novej digi Motex, pedometr nikdo nedával...
To samý jako jsem nikdy neviděl měření házivosti ráfků (když jsme se o tom bavili, tak mi bylo řečeno, že tu házivost měřili asi 2x v životě, když ten ráfek byl očividně v prdeli a "zákazník" se chtěl dohadovat), nebo geometrie, kontrolu tlaku v pneu a podobný věci...
20:12:17
06.09.2022
COL
A co je v brzdovem systemu zdrojem hystereze v te chrakteristice sila na pedal vs brzdna sila?
20:00:50
06.09.2022
MVM
-> StepaNoFUN 06.09.22 19:49:53: Píšu znova že i Motex s mechanickyma ručičkama, v oranžové plechové bedně měl z boku namotanou 10m šnůru s pedometrem. A hned vedle to mělo záznamový štítky s 1x1mm čtverečkovaným papirem. Dva psaci hroty a udělalo to záznam. Tzv hysterezni křivku.. graf ovladaci sily vůči brzdný sile v kN.
4
Já si bohužel ten typ uz nikdy nevzpomenu. Ale na starych fotkach nebo filmech z ČSSR to je...
upraveno 2x, naposled 06.09.2022 20:06:12
19:49:53
06.09.2022
StepaNoFUN
-> Bukaj 06.09.22 18:09:44: Tak "klasickou Motex" rozumím tu starou rafičkovou, kde sis mohl tak maximálně vyfotit ručičky. :-D
Jo. To co je připojený k tomu ovládání je ten měřič tlaku na pedál, zvaný pedometr.
upraveno 1x, naposled 06.09.2022 19:55:04
19:22:57
06.09.2022
saskyn2
-> MVM: já taky ne3
19:14:51
06.09.2022
MVM
-> saskyn2 06.09.22 19:03:14: Ja to vic komentovat nechci a nebudu, každej vi jak to chodí. Na druhou stranu.. kdyby to tak nebylo, mame na silnici auta max 6let starý 3
19:03:14
06.09.2022
saskyn2
-> MVM: práce to je hrozná, hlavně tam pak diskutovat s dementama, ale na druhou stranu tam jsou v teple a pokud berou, tak velmi slušně ohodnocena 3
18:59:53
06.09.2022
MVM
-> Bukaj: Protože na to serou. Jednoduše. Ja mohl byt technik stk ihned po škole, neměl jsem pred 20lety protekci. Dneska je mě z toho na blití.
Tečka
3
A to nemluvě o tom,že by to mělo udělat zaznam diagram z každý nápravy. Vytisknout a vyhodnotit... atd...
18:54:35
06.09.2022
Bukaj
-> darklord: Jinak materiál brzdového obložení má také dost velký vliv na potřebnou sílu brzdění, pokud brzdí málo, zkus jiné destičky...
18:48:27
06.09.2022
Bukaj
-> MVM: Je to možný. Ale fakt jsem to nikdy neviděl nikoho používat...
18:16:46
06.09.2022
MVM
-> Bukaj 06.09.22 17:59:44: Tak starej Motex měl pedometr 100% protože jsem na tom dělal pratickou zkoušku u maturity pred 22lety. A to byl už pravěkých model.
18:09:44
06.09.2022
Bukaj
-> StepaNoFUN: Aha, myslel jsem, že ty digitální jsou také Motex (design je úplně stejnej).
A vono jo :)
motex.cz/valcove-zkusebny -brzd
To, co vypadá jako staré kovové sluchátko, bude ten senzor?
18:05:59
06.09.2022
StepaNoFUN
-> Bukaj: tak statej motex uz mit nemuzou. To tak pred 3-4 rokama. Dnes musej mit digital. A ten pedal visival vedle ovladace. Takovej ctverecek s reminkem na pridelani na pedal.
18:01:35
06.09.2022
Bukaj
-> StepaNoFUN 06.09.22 13:14:19: Ani, když jsem byl na STK zrovna, když tam měli kontrolu a dělali všechny možné úkony, které jsem je viděl dělat poprvé, tak žádný takovýto měřák neměli...
17:59:44
06.09.2022
Bukaj
-> MVM 06.09.22 09:25:56: Na linkách obou STK, kam jezdím, mají klasickou "Motex" válcovou zkušebnu brzd, žádné jiné udělátka nikoli...
17:36:39
06.09.2022
SO545
-> MVM 06.09.22 09:25:56: ale ano ale v ramci tolerancii ktore boli vopred dane a kontrolovane....
Mam tu v dedine STK a nie kazdy technik vie carovat ale ten co vie tak ubrzdi aj 60rocneho chrobaka ktory je inac mimo tolerancie /aj ked brzdi na velku paradu a to ma fullbubon/ a vsetko legal pod kamerou.4 PRed tyzdnom si to auticko zase odbilo...na EK nemusi lebo -rok- , ktory uz ma u nas EK amnestiu....
upraveno 1x, naposled 06.09.2022 17:37:30
Extreme Tyres