spojka pomoc...

prohledat
327 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 12.02.2011 do 18.11.2017, založil/a Maty110l
řadit dle data
20:45:44
05.11.2016
Shader
-> minno: Kvalty tam jdou! Zařadím, vyřadím, neutral levá/pravá v pohodě! Ještě bych dodal, že když tam dám kvalt 1 nebo zpátečka to auto jde jakoby na ruční brzdu, když tam dám trojku tak se s tím autem rozjedu! Chove se to hodně divně!
20:28:27
05.11.2016
minno
-> Shader: A rýchlosti tam idú šaltpákou hádzať normálne, tzn. že cítiš, že tam tá rýchlosť zapadne a pri vyradení je cítiť, že naozaj vyradíš? Keď je páka v neutráli, ide ňou kývať doľava/doprava?

Z tohto problému by som spojku vynechal. Problém bude v prevodovke. Vyzerá to, akoby sa ti kusli rýchlosti, resp. akoby nefungovala správne ochrana voči tomu, aby sa nedali zaradiť dve rýchlosti súčasne. Ale to neviem, či by šlo potom s autom hýbať po vypnutí spojky. Teoreticky áno.
19:58:46
05.11.2016
Shader
Zdar chlapi

Řeším problém se spojkou (nebo převodovkou?). Nastartoval jsem auto, zajel s ním na rampu a už neodjel. Když jsem skončil práce na autě a chtěl z rampy odjet ejhle, někde je problém! Zařadil jsem zpátečku, ale auto se chovalo jako by bylo stále zabrždně!!! Myslel jsem, že se kously brzdy, když jsem však sešlápnul spojku auto šlo vytlačit z rampy!! Když jsem tam měl neutrál, převodovka byla stále v zápřahu s motorem. Spojkový válec chodí normálně, spojka je "funkční". Kde hledat problém?? Spojka? Převodovka? Dík za rekace.
08:58:54
09.08.2016
minno
-> rsvancara: 3
06:54:31
09.08.2016
rsvancara
-> minno: Když je v kabině mlha od spáleného obložení, tak už jsi za hranicí :-D
20:59:45
08.08.2016
palinator
-> MVM:
3 3
20:32:58
08.08.2016
MVM
-> minno: Tak je to v životě se vším .. 4
19:59:54
08.08.2016
minno
-> MVM: Najhoršie je asi poznať, kde je tá hranica, koľko si človek ešte môže dovoliť :)
17:02:56
08.08.2016
MVM
-> minno: No vidiš že to pomohlo. Jen se při léčbě nesmí totálně spálit... 4
09:39:02
08.08.2016
minno
So spojkou už najazdené asi ďalších 500 km a už sa to celkom dobre ustálilo. Ešte som jej zopárkrát ukázal "kto je tu pán" a je to už celkom OK. Trhá pri rozjazde už len občas a len trochu, tak je fajn.
07:45:32
05.08.2016
minno
-> skodoukolemsveta.cz: tak to určite :)
00:21:50
05.08.2016
skodoukolemsveta.cz
-> sep 01.08.16 10:32:08: Vyzkouším a budu referovat. Zatím mám ale auto celé rozdělané, takže tak na 10 dní počítám bude ještě odpočívat...
-> minno 03.08.16 07:43:20: Ale nepochybně se miska vah postupně mění že...:-)?
12:14:13
03.08.2016
castrol
-> minno: a kto by to chcel 1
12:01:13
03.08.2016
MOLSO
-> minno: ved vravim 47
08:16:57
03.08.2016
MajoLR
07:43:20
03.08.2016
minno
-> MOLSO: ako c0c0t, alebo teda ako ty3
-> castrol: to se pak prodá :))
-> skodoukolemsveta.cz: Tá už toho zažila. Ale stále zatiaľ najviac ešte ako kyvadlová3
22:47:38
02.08.2016
skodoukolemsveta.cz
-> castrol 02.08.16 22:17:20: Chudák Minnova šáde...:-)
22:17:20
02.08.2016
castrol
-> minno: pred kazdou jazdou spojku pekne zahriat 3
22:13:31
02.08.2016
MOLSO
-> minno: treba jazdit ako c0c0t a spojka bude fungovati 47
22:12:13
02.08.2016
minno
Tak dnes som dal spojke "terapiu šokom", následne najazdil asi 80 km "pianko" s prestávkami a "nútenými rozjazdmi" a spojka už ani raz nezakýchala. Ale nejdem sa tešiť predčasne, pretože ako to už u mňa býva zvykom, jedeň deň super a druhý deň zas naprd... Uvidím, aké to bude po vychladnutí a potom ďalšie jazdy...
09:39:59
02.08.2016
minno
-> MVM 31.07.16 20:29:37: No, asi to tak budem musieť skúsiť :)
10:32:08
01.08.2016
sep
-> skodoukolemsveta.cz: :určitě nebude horší než ta starší,ale o tom jaká bude životnost lamely bych si troufl říct rozhodnou jiné věci .-) za sebe bych se jí vůbec nebál.
22:03:48
31.07.2016
skodoukolemsveta.cz
-> MVM 31.07.16 17:22:07: -> sep 31.07.16 20:12:51: Ano, také jsem viděl teď i jinou lamelu bez plíšků, ta moje bude zřejmě nějaké poslední vývojové tažení...:-). Každopádně je tam zřejmě dali jako nějaké vylepšení a to by nedělali, kdyby někdy nějaký problém nenastal, spíše bych ale tipoval nějaké výjimečné situace anebo prostě jen chtěli prodloužit životnost ne...?
20:29:37
31.07.2016
MVM
-> minno: Tak jak píše -> sep: tak v tých plíškách okolo pružin problém není. Vím že máš auto výjimečně pečlivě ježděné a opatrně používané. Ale jako jednu z metod "léčby" uznávám léčbu šokem,nebo vitriolový kapky. Číže zkus se párkrát rozjet víc přes spojku a trošku potrápit obložení. Netvrdím spálit na cucky,ale spíš očistit provozem. Někdy to může pomoct. /pokud by to stejně nemíníš půlit s tím že vyměníš /
20:12:51
31.07.2016
sep
-> minno: :lamely TAZ se krom poctu drazek stredu nijak nelisily od originalnich lamel pro favorita ktere tam puvodne taky zadne zahnuti nemely a problemy s nimi nebyly,tzn. problem bude nekde jinde.
19:46:50
31.07.2016
minno
-> MVM 31.07.16 17:22:07: Nemohol by to byť zdroj mojich problémov s trhavými rozjazdmi? Ale čo som pozeral, tak kopec lamiel (na iné autá) tam tie zahnuté pliešky nad pružinami nemá... Tak to tým asi nebude, alebo?
19:42:48
31.07.2016
minno
-> Tomaso435: Tak to mne by tie pružiny asi mali potom vypadať, lebo tie zahnuté pliešky tam nemám:
minno120.rajce.idnes.cz/2 015.06.20_-_2015.08.01_-_n ova_prevodovka%2C_poloosi% 2C_odpruzena_lamela_a_reno vovany_starter
17:22:07
31.07.2016
MVM
-> skodoukolemsveta.cz: Inovace je to ve smyslu tehdejší doby. Co se týká obložení - to je standardní materiál. Odpružený "střed" - jistá výhoda měkčího přeřazení a je to setrnější kvůli měkčímu záběru. Zázraky nečekat,je možné použít do škodovky s motorem vzadu. (Ty plíšky na torzních pružinách - tři na akceleraci,tři na deceleraci- drží pružinu v ose a brání to pružině jejímu vyosení pod zátěží.)
17:19:17
31.07.2016
Tomaso435
-> skodoukolemsveta.cz: to je asi aby ti vy pružinky nevylítali ven ne? :D
16:46:48
31.07.2016
skodoukolemsveta.cz
-> MVM 23.07.16 16:03:41: Ještě se tedy zeptám na tuto lamelu, co si o ní myslíš? Je to nějaká "inovace TAZ 1500"? Včera jsem jí koupil za kilo, viz téma"co jsem pořídil", zajímalo by mě ale zda je vhodná k použití a zda je to nějaká evoluluce či co, jak to má ty plíšky ohnuté přes pružiny... Viděl jsem jiné teď a ty je neměli. Díky předem...
zvětšit spojka pomoc... - obrázek od skodoukolemsveta.cz vložen 31.07.2016 16:46:48
16:03:41
23.07.2016
MVM
-> minno: ¨Tlumič záběru/ nestejnoměrná tloušťka obložení,jaký je použitý materiál, už z výroby, taky záleží na tom ,jak přesně/nepřesně je vyrobený drážkovaný náboj spojky. Právě musí ta lamela i správně "chodit" na spojkové hřídeli.

E: Většinou teda řeším závodní druhy spojek,jejich opotřebení příčiny a závady. Doma co občas měním známým/kámošům seriový spojkový sady běžně zakoupený na internetových obchodech hlavně z cenových důvodů,nebo si díly přivezou sami- tak po výměně bylo vždy vše v pořádku,teda aspoň se nevyskytovala závada způsobená škubavým záběrem.. To jen pro upřesnění že rozmanitost "závad a špeků" nezná mezí a je v dnešní době nutný počítat i s variantou dříve se nevyskytující...
upraveno 1x, naposled 23.07.2016 16:10:54
15:36:55
23.07.2016
minno
-> MVM: Otázka znie, čo u takej lamely môže byť vadné, obzvlášť keď lamela je nová a opticky je v poriadku, že to spôsobuje také silné skubanie pri rozbehu a nerobí to vždy, ale len niekedy. Ak je to teda lamelou :)
14:55:37
23.07.2016
MVM
-> castrol: To není jen pro laika - jen jsem to napsal víc technicky. Pro laika je spíš "to" ,že bych hledal příčinu vždy nejdřív ve spojkové lamele. Přítlačák jako takový musí být buď unavený,přehřátý,prasklý a nebo už z výroby levný zmetek nebo padělek na to,aby odešel jako první. Konstrukčně je navržen tak,aby bylo možné jej použít i po výměně lamely. Může klidně "přežít" dvě lamely. Poškodí ho jedině teplota (na třecí ploše trhliny,zabarvení,teplem vzniknou deformace a poruší se házivost) a nebo dojde k únavě talířové pružiny,která se může navíc poškodit v místě dotyku spojkovýho ložiska. Utržení vlivem prudké akcelerace/brzdění motorem,prasknutí - to je spíš věc po úpravách výkonu motorů. Zkrátka to ve spojkové soustavě není nejslabší článek - a prvotně k opotřebení je určena lamela. Samozřejmě vlivem dnešní doby a trhu s díly je dobré prodávat celé montážní sady z několika důvodů. Za další když už se provádí takový zásadní proces s demontáží mnoha věcí - tak se "to" prostě dělá jako komplet celé - jednak kvůli pracnosti a za další kvůli "záruce" .
14:35:22
23.07.2016
castrol
-> MVM: a pre laika to znamena co :)?
upraveno 1x, naposled 23.07.2016 14:41:32
14:03:41
23.07.2016
MVM
Každá soudobá "moderní" spojková lamela seriového provedení má v základu tlumič torzních kmitů a tlumič záběru. Tlumič kmitů jsou většinou čtyři až šest vinutých pružin zanýtovaných v kleci unašeče a tlumič záběru je v podstatě vypružený pružinový plech umístěný z každé strany pod mezikužím spojkovýho obložení. Z tohoto důvodu (pokud to někdo má v zájmu měřit a porovnávat) se měří tloš´tka lamely ve stlačeném stavu. Staré konstrukce to nemívaly aobložení se lepilo/nýtovalo přímo na rovný plechový kotouč unašečče. Poté bylo možno lamelu jednak srovnat do požadované házivosti a taktéž přitom alespoň staticky vyvážit..
10:11:47
23.07.2016
minno
-> suri: na vadnú sériu spojok by som to nehádzal, lebo mne to nerobilo a potom začalo robiť, inak tiež som sa hral s uložením motora, to na to nemá vplyv....
06:59:19
23.07.2016
suri
-> minno 23.07.16 00:00:56: ja mám detto , tam musí byť buď nejaká vadná séria spojok alebo neviem , ja som menil aj klby , uloženia prevodovky, stokrát posúval držiaky motora aj prevodovky a stále to robí ... verím tomu že keby tam dám pôvodnú sadu tak je to ok
00:00:56
23.07.2016
minno
Tak problém so spojkou teda nakoniec nevyriešený :-( Ale robí to len niekedy. 10x sa rozbehnem pekne a potom zas zatrepe celým agregátom až hrúza :-(
Nemôže byť problém niekde v hydraulike? Aj keď si neviem predstaviť, že čo.... Na pedáli nič necítiť. Ale povedal by som, že keď veľa spojkujem, tak to chodí OK a keď dlhšie nespojkujem, tak s tým zas zatrepe.... Ale nie som si tým istý, je to len taký pocit.
Hydrauliku som už odvzdušňoval a všetko okolo valcov sa zdá byť suché.
19:03:51
05.07.2016
ochoda
Tak vám děkuju. =)
19:01:36
05.07.2016
Dušan
-> ochoda: setrvak taky
17:48:16
05.07.2016
Antony - zrušená registrace
-> ochoda: myslím, že je jinej setrvák na 180 vs 190
17:44:51
05.07.2016
ochoda
Ahoj páni, když budu mít na 120 motoru 180mm spojku, tak stačí koupit novou lamelu a přítlačák (190) a jde to vyměnit nebo je tam ještě nejaká záludnost? (třeba, že musim dát jinej setrvák) Díky
12:58:05
05.07.2016
Dušan
-> minno: protoze jezdis jak prase 3
10:20:32
05.07.2016
minno
-> COL: To už asi nikto nezistí. Ale zaujímalo by to aj mňa.
edit: Teda problém teraz už bol v tom nerovnomerne zodratom prítlačáku, ale otázka je, prečo sa tak nerovnomerne zodral.
upraveno 1x, naposled 05.07.2016 10:22:24
00:39:42
05.07.2016
COL
-> minno 29.06.16 08:16:56: ted by to chtelo zjistit, co tam bylo za problem... :-)
12:32:12
04.07.2016
minno
-> Sejki: dával sa tam....je to originál.
12:30:21
04.07.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: mam tu jetou sadu ktera je funkcni takze tam pujde ta, jen me zajimalo jestli se ten pritlacak tam daval nebo to je z jineho motoru...
12:27:58
04.07.2016
minno
-> Sejki: "viceprvkovej" 1 Ten prítlačák sa nazýva tanierový, resp. s tanierovou (talířovou) pružinou...

To, ako píšeš, je u eMka štandard, čiže tanierový prítlačák TAZ ako na foto + pevná lamela bez pružín.

Nahovno rozjazdy však nie sú štandard u tejto kombinácie. Ak to pri rozjazde skube, je niektorý z dielov vadný....Prítlačák, lamela, prípadne zotrvák... Teraz som riešil niečo podobné v príspevkoch nižšie. Nový prítlačák to napravil.
upraveno 1x, naposled 04.07.2016 12:28:44
12:19:34
04.07.2016
Sejki - zrušená registrace
Tak jsem si myslel, ze za to debilni skubnuti pri rozjezdu muze tripackovej pritlacak, ale dneska jsem vyhodil motor u emka a je tam viceprvkovej a stejne jsou rozjezdy na hovno... pritlacak to je tento, ted jsem na netu zjistil ze to je snad TAZ? Je to 190ka, ale lamela tam neni pruzinova... Na ouze kdyz jsem mel favorita byl pritlacak viceprvkovej, bezpruzinova lamela a rozjezdy byly luxus...
zvětšit spojka pomoc... - obrázek od Sejki - zrušená registrace vložen 04.07.2016 12:19:34
08:16:56
29.06.2016
minno
Nahodil som nový prítlačák a problém odstránený5
Extreme Tyres