Ojnice

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 12.04.2012 do 11.03.2013, založil/a Discovera
řadit dle data
18:41:22
11.03.2013
vhml
-> Seibo: spodnim okem vyvazujes rotaci a hornim okem celkovou váhu
18:09:15
11.03.2013
Seibo
Ak som dobre pochopil tak sa vyvažuju obidve strany ojnic. Ale stále mi vrtá hlavou či sa váži aj celková hmotnosť ojnic ?
17:04:58
14.04.2012
m8rinek
-> fidelmc: v ose původní díry ji zvětšíš na větší futro (22mm?), na stojanovce určitě ne :).
15:43:45
14.04.2012
fidelmc
-> m8rinek: aha , takze asi na frezce, aby se zachovala souosost? Pak by mohlo dojit k rozdilnemu prostoru spalovaku nad pistem asi
15:24:17
14.04.2012
m8rinek
-> fidelmc: Musí se probrat horní oko pro 20mm čep a pak klasika jako ojnice z Fa do 72mm vložky líznout boky...
14:44:46
14.04.2012
fidelmc
-> m8rinek: opraveno :) no jestli pasujou z fabky do 105/120/130 to ale nepasuje ne?
12:57:24
14.04.2012
m8rinek
-> fidelmc: jsem nějak zmatenej v tom na koho reaguješ...



Myslim trochu jinak, až se k tomu dostanu tak budu demonstrovat, zatim jsem to vždy nějak vypodkládal a povedlo se, nějakej motor už s mejma ojnicema běhá, ale je to taková drbačka, že příště všude nasekám ojnice z Fabie a budu spokojen...
11:37:24
14.04.2012
fidelmc
Jarinko, delej jak umis, ale myslim si, ze jsi to nikdy nedelal(myslim vyvazoani ojnic). Vubec nejde o polohu na vaze, jde o tření materialu, 1g je fakt hodne malo :D fouknes na vahu a jejda.



m8rinek myslis neco podobneho jako jsem to mel v odkazu? Tam jsem to taky daval na lozisko a druhou stranu jsem zavesil viz obr. Ale to taky neslo, pokazde to zmerilo jinak
upraveno 1x, naposled 14.04.2012 14:31:54
11:24:29
14.04.2012
m8rinek
-> Jarinko: to je síla, dělat si ojnice do zásoby a počítat s tim, že vyletěj blokem ven :D:D:D. Ó bóže, ó bóže :D.



-> fidelmc: já chci dělat přípravek, takže čep na ložisku uložim na pevno na stojan, na to pověsim ojnici, aby byla relativně vodorovně a na druhém konci budu vážit oko, pokud bude každá ojnice ve stejné poloze, měl bych dostat porovnatelné údaje...
11:10:02
14.04.2012
Jarinko
-> fidelmc: Tak ako je v kazdej knihe o upravach, mozes to spravit podoprenim capu v ojnici, alebo iba prestrc nejaku gulatinku cez oko piestu, poznac si na vahu napr fixou polohu vazenia aj vzdialenost podla nej ukladaj kazdu ojnicu. Inak je dobre spravit si ojnic 5-6 aj do zalohy, aby sa to nemuselo vsetko vyhadzovat pri poruche motoru sa to iba prehadze do ineho bloku.
10:58:50
14.04.2012
fidelmc
-> Jarinko: Vpoho, nic proti. Jen mi rekni jak ty to vyvazujes, povidani sice pekny, ale na otazku jsi mi neodpovedel. Digi vahy tu mame ze.
00:09:56
14.04.2012
Jarinko
Dost rozmyslam nad tym, ze kazdy co daval nieco vyvazovat vie, ze sa toci kluka, nie ojnica. Podmienka pre jej vyvazenost je, aby pridana vaha, teda ojnica mala rovnaku vahu ako jej kamaratka na opacnej strane. Cize najvecsi vplyv bude mat rovnaka vaha ojnic, piestov a capov. To ze piest s kruzkami a loziskami kladie odpor proti pohybu celej sustavy bohuzial nemeratelne rôzne len cele vyvazenie zkresluje. Na to ma vplyv zabeh motoru. Ojnica a jej vyko nieje vyvazovane proti sebe, logicky by tam muselo byt na jej vyku pol kila naviac.Preto musim iba odporucit v hornej casti ojnicnej panvy (okolo mazacieho otvoru) odlahcovat cim menej a hlavne rovnako (aspon sa snazit) na celej piestnej skupine. Vahova nehomogennost materialu ktora vznika vyrobnym procesom sa bohuzial nijak inak riesit neda, iba vazenim. Kazdy ma inu vahu, ine ojnice, rozny je aj material. Mozem doporucit hlavne digitalne vahy s malym pracovnym zdvyhom, inak sa to cele prevazuje ako chce a robi neplechu. Tolko z mojho pozorovania, nech si kazdy vytvori vlastny nazor na to ci mi hrabe alebo to tak fak je, som iba registracia na webe, za sposobene skody nerucim.Inak niesom motorar ani na to nemam skolu, kto chce odbornejsiu debatu, nech napise napr Milosovi Kolenovi, mladsi je aj na fb :-))) ak vam vobec nieco prezradi. Viac cez sz, vidim ze neprajnikov je tu stale dost...
23:34:07
13.04.2012
Jarinko
-> m8rinek: Kazdy nech si odlahci kolko uzna za vhodne, to ze v aznp im to stacilo na plus minus autobus 4g a ja to mam lepsie, mi nepripada moj motor ako mrdka, ani som nikoho nepreskocil vedomostami ani spracovanim to viem. Kazdy uz videl ojnicu sportovu, skodovacku aj seriovu z lepsieho motoru a proste tie zavazia tam mi pripadaju zbytocne velke, material samozrejme nieje taky kvalitny ako pri novsich motoroch... To, ze vyleti ojnica blokom je starostlivostou majitela, zlym zapalovanim alebo unavou materialu. Jak na seriovom, tak na sportovom motore, tak isto sa to nemusi stat vobec aj pri zlom vyvazeni uz z vyroby, tymto nemam co riesit. Vzdy lepsie to skontrolovat a upravit ako neskoro zistit ze napr. dve ojnice su inej triedy a vahy.

-> fidelmc: Je to vela pisania, lahsie sa to robi ako pise, kazdopadne driek ojnice odlahcovat minimalne, najlepsie iba zahladit a zalestit tie otrepy od lisovania a nedat sancu unavovemu lomu, cize vytvarovat plynule prechody vsetkych hran na plynule radiusy. Lamelove lestiace kotuce do flexi aj vrtacky som pouzival najviac, potom trochu frezka a lestenie filcom a pastou, to je ale strasna babracka a nieje to nutnost.
21:33:30
13.04.2012
fidelmc
-> Jarinko: No a jak to ty vyvazujes? Me sedi vse na 0,1g horni spodni a celek. Ja nerikam ze je to nutne, jde spis o to JAK NA TO a podelit se o zkusenosti
21:11:51
13.04.2012
suri
-> m8rinek: potom hold sú škodovky mrdky :D
21:06:28
13.04.2012
m8rinek
-> fidelmc: tak nějak to vypadá, když to někdo myslí vážně, ne jako Jarýnek, který doporučí ať na to lidi dlabou, že to v ANZP vymysleli špatně. Tam byly větší hlavy, než většina zdejšího osazenstva...
20:59:14
13.04.2012
Jarinko
-> fidelmc: Aj tak by som tomu neveril, samotna Váha ti klesne a tym sa meni zataz na nu, bude ti to ukazovat bludy vzdy. Najdolezitejsi je spodok. Do extremu som nesiel, staci ked si spocitas prierez v strede ojnice a uvidis ze aj pri takom odlahceni ako to mam ja je to dvojnasobok hrubky. Spodky mam vyvážene s presnostou na 0.1g a vrchy na +/- 0,5g
18:26:28
13.04.2012
vhml
-> Discovera: nemmůžeš ale vyvažovat jen samotné víko. Jak jsem říkal, musíš spodní oko vyvážit ,,na páce" a horním okem dohnat celkovou hmotnost. HOrní oka můžou vážit rozdílně, tam to ničemu nevadí
18:22:18
13.04.2012
Discovera
-> fidelmc: To je fajnové řešení...s tím okem máš pravdu...na bok položená ojnice se klátí na libovolnou stranu hlavně při vážení malého oka...nechceš ten ptvůj přípravek za slušnou sumičku půjčit?...zase bych ti to poslal zpět....už mě z toho totiž bolí kebule. Jestli by se ti to líbilo tak na PM pořešíme cenu zápůjčky...měl bych alespoň klid...
16:58:50
13.04.2012
fidelmc
Tady se jukni, ta posledni podoba pripravku - na loziskach je perfektni. Pokazde co jsem polozil ojnici na vahu , ukazala na desetinu to same. Jen je opravdu nutne mit nova kulockova loziska(bez tuku, jen striknout konkorem treba) pracovat na vodovahou vyrovnane desce a brousene podlozky.



skoda-virt.cz/cz/.../1379 47-vyvazovani-ojnic-jak-um istit?gotopost=2...





4
01:12:46
13.04.2012
Discovera
-> Jarinko: Tak to čumím teda šel si do extrémů:-) . A abych to dobře chápal...tys víka ojnic vážil a odlehčoval zvlášť a samotné ojnice takybez vika zvlášť? No až teď, když se o to sanžím jsem pochopil, že to zrovna lehké vyvážit není pač vyvážit hlavní oko zároveň dodržet celkovou váhu všech zbývajících je opravdu drbačka...já to teda ještě zkusím..nevzdám to...zkusím to následovně kašlu na celkovou váhu všech ojnic a nejprve vyvážím hlavní oka dalším doufám malym ubráním z vík...až to bude v toleranci max 3g, tak je zvážím celé a uvidím o kolik se to rozhodilo a rozdíl zkusím ubrat na ok čepů....
22:57:22
12.04.2012
Jarinko
-> Discovera: Bud bez obav, ja som vazil na vahe z lekarne tie spodne vyka a tie hlavne casti (vlastne driek ojnice) na digi kuchynskej, motor slape krasne, tak ako je to predpisane vazit je nerealne... Hlavny prinos je odlahcenie a to motoru len prospeje, majstri komunisti tam toho dali zbytocne vela, nechcelo sa im babrat s vyvazovanim tak aby bolo z coho uberat 8 Ojnice a zotrvak mam vyvazeny, kluka na vyvazenie nebola, je proste tak ako je a netrapi ma to... tiez to moze byt aj zle ale ako som uz pisal, motor pradie krasne, aj točky má. Uberať ešte máš kde, dam ti tu foto mojich. To vyváženie ojníc nieje až take podstatne ked beriem do uvahy ze piest zabera iba v jednej polovici otáčky, v tej druhej je nasledne odlahceny a brzdeny podtlakom nasavania novej zmesi. Asi sa ta preciznost ukaze v zivotnosti motora, cas ukaze...
zvětšit Ojnice - obrázek od Jarinko vložen 12.04.2012 22:57:22
20:08:55
12.04.2012
Discovera
-> Jarinko: Čepy nemám ty mi dají při zúhlováni nové...byly v háji...dám jim hotové písty a hotové ojnice...znovu se ji to pak vydělávat nechce....tam doufám nebuude takový rozdíl..snad žádný
20:04:35
12.04.2012
Discovera
-> Jarinko: Mě z toho jde hlava kolem....já už nemám kde brát:-) jak jsem psal...když hodím hlavní oko na váhu a je to v rovině, tak mi to ukáže nějakou váhu a teď pouze otočím ojnici v ose tedy spodní část co ležela na váze se ocitne nahoře a ejhle ukáže to vahu jinou...jenže to je rozdíl i o 90-120g chápeš? TO přece není možný, aby to ukázalo takový šílený čísla přece? Z jiných motorů po otočení se to v podstatě nehne max o 1g.

-> vhml: No já 67g:-) a teď už se na ně můžu jen dívat a vzít na paškal ty 136kové:-( na těch 130kových už nevím kde vzít maso....blbej začátek o snahu odlehčení:-( Kdybych měl tyto ještě zkusit vyvážit nesměl bych je poté otočit v ose...pač by mě ukázaly zase uplně jiné hodnoty, které by určitě byly úplně mimo. Už jen to, že dvě šly uřezat do 5s flexou a zbylých dvou kotouč po nákovcích jen klouzal, jako by to bylo z diamantu...kotouč se orostě nemohl vůbec zakousnout, jako by to bylo kaleny. Já fakt nevím:-( jen jsem asi přišel o ojnice:-(
19:32:39
12.04.2012
vhml
Já měl na ojnicích rozdíl 20g.



Vyvaž jen spodní oka na páce, horníma okama dožeň celkovou váhu.
19:19:01
12.04.2012
Jarinko
-> Discovera: Nestresuj, to čo je v knihe nieje jedina ani hola pravda. Ja som sice z horneho oka ojnice neuberal ale stačí keď vyvážiš na jednu hmotnosť spodky a na druhu hmotnosť vrchy. Nezabudni zvážiť aj čapy a piesty, sú tiež súčasťou. Kluka si nevšimne +/- 2gramy aj keby si sa sekol... Oko v pieste nerotuje, iba sa kýve, preto bude mat hlavnejsiu rolu spodok ojnice...



Edit: Podla knihy sa to fakt vazit neda, nastava prepakovanie vlastnym pohybom váhy...
upraveno 1x, naposled 12.04.2012 19:21:04
18:57:46
12.04.2012
Discovera
-> darklord: To si právě nemyslím...vypodložil jsem to a vždy zkontroloval vodováhou....takže to bylo jako na obrázku v andrtovi....dál upravovat už nejdou...není co. Nechápu proč fábijácké i 136kové ukazuji normální hodnoty a tyhle 130kové ukazovali i před úpravou kokotiny a ukazují stále...lítá to od 485 až k 521g. Celková váha je jinak ok. Ta byla mimochodem úplně mimo i před úpravou rozdíl byl od nejlehčí po nejtěžší 67g. Jediné co můžu udělat je vzít ty 136kové a pustit se do nich ...kua zbytečná práce10 7
18:41:45
12.04.2012
darklord
-> Discovera: najlepsie bude si urobit presny pripravok na vazenie, pretoze predpokladam ze sa ti hybe uchytenie maleho oka voci vahe a tym padom sa meni celkova paka na vahu. Radsej si to zvaz poriadne, aby ti nevyskakali ojnice skrz blok. To hadam nestoji za tu blbost.
18:02:46
12.04.2012
Discovera
Dělal jsem to jen k vůli odlechčcení a zvědavosti, jak motor pojede od mého prvního oroginálu beze změny....dělal jsem to podle fábijácké ojnice, které jsem měl v ruce....ta taky váhou seděla, tak jako 136kové

Písty jsou upravené jako Téčka.



Pravopis neřešte...píšu z tabletu 10" a na soft klávesnici se to dělá trochu blbě:-)
upraveno 1x, naposled 12.04.2012 18:10:59
17:59:53
12.04.2012
Discovera
17:56:48
12.04.2012
Discovera
Chlapi mám dotaz na ty, kteří něco podobného dělali nebo ví víc než já:-)

Mám ojnice ze 130ky a dělám si druhý motor drobátko odlehčený ovšem není a nebude to závodní to by vypadalo jinak. Váha ojnic neodpojvídala max odchylce max 4g jak se píše v Andrtovi a vyvážit oka to už je snad nemožné....digi váha drahá a přesná mi pouhým otočením (rotací v ose velkého či malého oka) mi vždy ukazuje úplnějinou šíleněrozdílnou hmotnost....nedá se to kurňa vůbec vyvázit jak je psané v chytré knížce. Mám schované z 136ky a ty i otáčením ukazují stejnou váhu OK (malého i velkého). Odstranil jsem nákovky obou ok a byl jsem schopen vyvážit pouze celou váhu všech 4 ojnic jako celek a mají tedy stejnou váhu 572g, ale oka ukazují totální kokotinya nechápu proč....žeby snad různá homogenita materiálu? Dvě ojnice šli flexou říznout během pár sekund...u dalšich dvou nešli nákovky vůbec uřezat....kotouč po nákovku jen klouzal musel jsem velmi pomalu po chvilkách aby se nepřehřaly.

Otázka zní můžu ojnice dát do motoru, i když váha ok je mimo a to hodně ( př: hlavní oko váha 521g a jen pouhým otočením v ose se najednou zobrazí 441g) a takto jsou hodnoty mimo u všech ojnic a to i v před odstraněním nákovků. Ale drbal jsem se s tím a nerad bych zabitý čas a úsilí vyhodil do koše. Motor je po GO s odlehčeným setrvákem, přebrusem kliky, stáhnutými talířky ventilů a komplet upravenou hlavou....i tak to je na normální ježdění.

Za věcné tady děkuji....blbé kecy si ale nechte pro sebe prosím....
zvětšit Ojnice - obrázek od Discovera vložen 12.04.2012 17:56:48
Extreme Tyres