stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích

Nepér / Favorit 136L Nepér / Favorit 136L

komentáře | popis | fotky | Nepér | 18.08.14 16:35 | 233x v oblíbených
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.

Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...

Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, přetryskovaný, zvětšené difuzory a rozprašovače, podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Dlouhé svody 4-1 (údajně pro Favorit "A") s lambda-sondou, pro kontrolu směsi
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny kvůli lepší průchodnosti (JirkaF)
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
-Factory backup: původní motor 781.136, 46kW, Al tyčky ventilů, trocha karbonu, jinak série, včetně původní převodovky a karburátoru.
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky (80 Shore)
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra (upravený držák pro brzdy s 54 mm pístkem, brzdič s 60 mm pístkem, destičky ATE pro 60 mm pístek), chlazené kotouče (ATE 235 mm pro Kia Rio se zvětšenou středovou dírou)
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
Kola:
-léto: disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
-zima (do garáže): disky Felicia, pneu 165/70 R13
Úpravy:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-originální zadní spoiler
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
V plánu mám:
-najít v tom ještě dva koně - in progress
-nějakou borku na sedadlo smrti - no progress
-nasadit opravenou hlavu
-vyřešit úchyt snímače otáček
-ještě něco s přední nápravou, ať mám kola trochu uprostřed blatníku, né jak teď...
-a nakonec STK :D
Novinky:
-aniprt!

Nepér / Favorit 136L - komentáře:

23:17:00
06.01.2014
Tuner#2

-> Nepér 06.01.14 23:14:30: Já to tušil, Nepér má babu 9 1
23:14:30
06.01.2014
Nepér

Mno, takže se dostavila nějaká ta životní motivace, energie a tak... na jaře by to mohlo jezdit.
20:28:11
25.12.2013
Nepér

Se musí na léto přetryskovat 3
18:24:35
25.12.2013
castrol

-> Vojtisek: toto auto je zvyknute na zimu tak nieje divu ze to nestartuje
17:29:43
25.12.2013
Pavel P..

-> Nepér: to ber... ten se k tobě hodí, šak vypadáš trochu jak ivan3
14:56:25
25.12.2013
Vojtisek

-> Nepér: otec měl volhu a pak i žigula, v létě to startovalo děsně, ale jakmile bylo pod -10, tak to startovalo bez problému - holt sovětské vozidlo1
14:54:03
25.12.2013
Nepér

-> Vojtisek: Ale splňuje to požadovaný parametry
-Je to starý
-Je to hezký
-Je to hranatý
-Je to i kulatý 3
-Má to zadní náhon
-Je to kára jaxviň
-Docela to jede
-Skoro to nebrzdí 3
-DV/SV Radiopřijímač po dohodě za příplatek
upraveno 3x, naposled 25.12.2013 14:55:14
14:42:53
25.12.2013
Vojtisek

-> Nepér: a v kufru je vždycky pytel cementu, aby se to vůbec na sněhu rozjelo1
14:30:14
25.12.2013
Nepér

Co tohle? Prej to topí i v -40°C a dá se to natočit klikou...
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 25.12.2013 14:30:14
10:20:14
03.12.2013
varok

Teď se nechci Nepéra zastávat, ale myslím to všeobecně. Zajímavé je, že škodovky netopí a nesvítí. Pokud je pod nulou tak nestartují, ale vždycky u nás u baráku zůstávají nenastartované diesly a jiné luxusní zahraniční auta. Favority, Felicie apod. vždy nastartují, i když třeba někdy s potížemi. 3
10:08:22
02.12.2013
MOLSO

-> dakar.cz: vlastna skusenost ? 3
08:44:01
02.12.2013
dakar.cz

-> Eidy: spíš když je pod nulou tak nestartujou 3
08:31:40
02.12.2013
Eidy

-> MisakusX: Že škodovky nesvítí a netopí? 3
01:38:13
02.12.2013
MisakusX

To on si jen tak občas posteskne, nemějte o něj strach, lano si nehodí ... nepochybně by vymyslel nějakej tvůrčí způsob odchodu z tohoto světa a rozhodně by to zahrnovalo elektřinu.

Jak se začne stmívat před pátou a teploty klesnou pod deset stupňů, šíří se deprese ve velkém... obzvláště na škodováckých fórech (čímpak to může být?)
01:15:44
02.12.2013
Nepér

-> Gauner: to je sice hezký, ale mě už nějak neinspiruje nic.
00:01:21
02.12.2013
Gauner

-> Nepér: Třeba pro mě je Tvoje auto celkem velká inspirace4
23:56:38
01.12.2013
Nepér

Na ty tuningy, z toho britskýho fóra, na to nikdy nebudu mít... beztak jsem nula, jako dycky.
upraveno 1x, naposled 01.12.2013 23:59:25
23:52:51
01.12.2013
Eidy

-> Nepér: co to zase plácáš?
23:30:59
01.12.2013
Nepér

Si du hodit lano. Na to nemám.
12:02:18
24.11.2013
Skili

-> matoo: tak to je teda mazec
10:36:14
07.11.2013
Nepér

Tak to je možný. Kamarádka má modelový rok "L" a má hranaté s nápisem. Moje je modelový rok "M" a už tam byly zkosené, pokud vím. No a jelikož modelovej rok se láme o prázdninách, tak to mohlo být od 8/90, protože můj pekáč je z listopadu 1990.
upraveno 1x, naposled 07.11.2013 10:37:14
13:45:50
06.11.2013
Tomaso435

-> Nepér: hranatý pokličky, byly od počátku výroby. kulatý je nahradily až v roce 91. ale nevím zda od 1/91 nebo 8/91.
13:27:42
06.11.2013
Nepér

Myslím, že původně jsem tam měl taky zkosený pokličky, že hranatý se dávaly jen na LS, moje je L.
21:31:17
05.11.2013
Tomaso435

-> Milan 136: má špatný pokličky na kolech. 91 to nebude - maska a v 90 byly ještě hranatý
21:06:48
05.11.2013
Milan 136

18:55:20
31.10.2013
jok3r

-> Nepér: od flexy pres vrtacku az po dilnu 3
21:56:36
27.10.2013
MisakusX

Spousta krásných klíčů a spousta krabic
22:29:17
24.10.2013
Nepér

Jsem uklízel v garáži a našel jsem dědovu univerzální rebelskou sadu klíčů 3
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 24.10.2013 22:29:17
21:33:24
06.10.2013
Nepér

-> Eidy: A to jsem ani nezkusil jezdit na ten chlast E85 3
21:31:51
06.10.2013
Eidy

-> Nepér: Ožralý ventily. 3
21:28:41
06.10.2013
Karlos (WIO46)

-> Nepér: Svěrák, sikovky a narovnáš, ne?3
21:27:24
06.10.2013
Nepér

14:19:25
01.10.2013
Nepér

Já bych jí tam nechal, jen přeházíme ventily...
08:48:20
01.10.2013
Alenka

-> Vrba: je to Sakyhlava.
V nejlizsi dobe se na ni provede pitva a uvidi se, co s tim dal.
08:21:04
01.10.2013
Vrba

-> Alenka: A co to je za hlavu? No už jsem viděl i motory s docela vyprasenou hlavou a jely jak šlak,...a taky naopak jsem viděl motory s hlavou o ktere se mi nikdy ani nesnilo a byly to zdechliny :P
upraveno 1x, naposled 01.10.2013 08:24:03
07:49:54
01.10.2013
Alenka

-> Vrba: protoze ta hlava podle vseho stoji za starou backoru a nez cpat penize do opravy takove mrsiny, uz mozna vyjde lip udelat to znova a poradne.
07:32:52
01.10.2013
Vrba

-> Nepér: A to chceš dělat celou hlavu znova? Proč jen nevyměníš ventily a vodítka?
01:20:21
01.10.2013
Nepér

-> m8rinek: Nojo, ještě tam asi pojedu jak budou podzimní prázdniny, tak snad si vzpomenu. 4
01:19:44
01.10.2013
Nepér

-> Eidy: Neměl jsem čas přitáhnout vložky, tak jsem s tím radši netočil. Budu si muset ještě do garáže pořídit vysavač a nějakej kompresor, nebo co. Ale nemyslím si, že by se na spodku mohlo něco stát. Každopádně stejně potřebuju sundat kryt rozvodů, takže půjde vana dolu.
23:20:42
30.09.2013
m8rinek

-> Nepér: Ty jsi byl v Jablonci? Jsi se mohl stavit s tim pláštěm :D.
23:18:35
30.09.2013
Eidy

-> Nepér: To nevypadá nijak hrozně. Pokud písty dojíždí kam mají, čili nejsou zkrácený ojnice a pokud nejsou ojnice vymlácený v ložiskách, což lze poznat v úvratích, tak bych tam dal opravenou hlavu a hotovo.
23:15:09
30.09.2013
Nepér

17:37:56
29.09.2013
djmaso

-> Nepér: NZ CENZURA ':D
upraveno 1x, naposled 30.09.2013 07:44:53
17:33:35
29.09.2013
Eidy

-> Nepér: Za 4 týdny touhle dobou budeme vzpomínat na to, jaký to Mostění včera bylo 3 .
17:21:48
29.09.2013
Nepér

Tak jsem byl o víkendu na rekreaci kousek od Jablnoce n. N., takže díky Autosport Kraus Jablonec za výprodej hlav 3
skoda-virt.cz/cz/.../1738 25-hlava-fabia-4
Ještě tam minimálně jednu Fábii má.

A díky diskžokejovi DJ Maso, za upozornění na inzerát 4

No a v týdnu to sundám, vezmu si to domu a začnu tunit...

Kdy, že je ten Most? 1
upraveno 1x, naposled 29.09.2013 17:22:31
09:55:47
26.09.2013
Nepér

Saky? 3
21:34:43
25.09.2013
havlik

-> Alenka: ajo:)
16:54:26
25.09.2013
Alenka

-> havlik: tak to ani omylem.
16:11:40
25.09.2013
havlik

-> Nepér: zkus sakyho jestli nemá doma nějaký hotový hlavy, to vyjde asi levněji než ME a prace bude cca stejná
15:59:27
25.09.2013
Nepér

Jo, tyčky jsou kovový. Včera se mi podařilo vytáhnout jen sedm, ta osmá bude třeba zmasená...
Jen doufám, že nebudou moc pomlácený písty...
Ty ventily mám shánět nový, nebo koupit jetou hlavu z Fábie, nebo jak? Nebo to dát do Motorecxelu na opravu/případnej tuning?
upraveno 1x, naposled 26.09.2013 09:57:48
14:14:38
25.09.2013
Eidy

-> djmaso: Stačí, když se vačka trochu opozdí a třeba u všech sacích (nebo výfukových) ventilů ohneš trochu talířek a je posekáno.
13:16:00
25.09.2013
havlik

-> djmaso: pravda34
13:10:46
25.09.2013
djmaso

-> havlik 25.09.13 13:04:19: jak které off , vačka - zdvihací tyčky - vahadla, na nějakým 100% byl nějakej odevřen. Ale je mi divné, že se spíše neohla nějaká zdvihací tyčka (ono je to asi buď ventyl nebo tyčka :( )

-> Nepér: předpokládám, že máš všude Fe zdvihací tyčky , že?
13:04:19
25.09.2013
havlik

-> Eidy: no ale i tak teda pokud se vyhodily rozvody tzn vačka se netočila ale točila se jen klika tak ventily musely být furt v pozici off
13:00:12
25.09.2013
Eidy

-> havlik: sériová ne, ale když snížíš hlavu a dáš vačici s větším zdvihem...
12:58:43
25.09.2013
havlik

-> Nepér: škodovka se přece nemůže potkat ne? mam takovej pocit
12:46:50
25.09.2013
MOLSO

-> Nepér: tak to potesi 8 drzim palce aby boli skody co najmensie 4
10:57:28
25.09.2013
Eidy

-> Nepér: OMFG.
10:49:16
25.09.2013
Nepér

No, takže se povolila matka na řemenici, kterou jsem měl dole kvůli oměření pro výrobu úchytu snímače, vysunulo se pero, co aretuje dolní rozvodový kolo, rozvody se posunuly někam dořiťi a nedělám si naděje, že se to nepotkalo. Takže palice dolu a uvidíme. Chybama se člověk učí... dyžtak ji nechám ještě trochu natunit, když už se bude opravovat, ať už to má těch sto oslů.
23:00:44
22.09.2013
Nepér

Ale dobrý štafle, co vyfotil Nwkt ne? Když to ještě jelo...
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../604_66918_.jpg
22:36:01
22.09.2013
Eidy

-> Nepér: Cive, tytam ješťě nebidlýš? Tak toě dost napiču.
22:13:38
22.09.2013
Tuner#2

-> Nepér: Ty tam ještě nebydlíš? 9 81 každopádně ať to není nic hroznýho a zase se točí 4
21:11:30
22.09.2013
Nepér

Před dvěma měsíci a nějakou tisícovkou kilometrů jsem měl venku řemenici. Vrba říkal, že je možný, že mi nějak vyklouzlo to pero... nevim no. Budu tam po večerech přesouvat původní agregát, za měsíc s ním pojedu na STK a pak ten vostrej stroj rozeberu a přes zimu budu tunit ty zkřivený ventily... fakt nevim. Vidím to až někdy na příští týden, nemám to doma. Respektive další důvod se tam přestěhovat 3
20:59:38
22.09.2013
darabos

nemohlo sa nieco rozsypat v karbeci, a kusky sa dostaly pod ventily...raz sa nam stalo ze sme zabudli handricky v sacich kanaloch v hlave a nevedeli co mu je ze sa to toci bez kompresie, cucol ich motor, ked sme skusili nastartovat a ostali pod ventilmi. Skus kuknut, ci niesu extremne velke vole na ventiloch.
20:49:22
22.09.2013
Eidy

Napadlo mě ještě těsnění pod hlavou. Jestli vylítlo komplet mezi válcema, tak by to jelo bez komprese. Ale že by taková náhoda?
20:26:17
22.09.2013
Jarda

-> Nepér: nechapu, jak by jsi prisel o kompresi na vsech valcich9
16:31:17
22.09.2013
Vrba

-> Nepér: Jo hochu,taky jsem šel s rapidem 2x na lano. U mě to bylo vlastní blbostí,fabka není motor,co by zradil jen tak. Každopádně to zamrzí a nasere zároven.
14:52:47
22.09.2013
Nepér

Vůbec nevim, co se mohlo stát... Jestli v týdnu budu mít čas, sundám třeba vanu... Nebo to rovnou přehodím za factory backup... Na startér se to točí úplně volně, ventily se hejbou, rozdělovač se točí a divně v tom křupe.. Stalo se to ve středních otáčkách z kopce... Už to mám odtažený v zimovací garáži... Za renaultem, potupa největší...
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 22.09.2013 14:52:47
13:17:28
22.09.2013
MisakusX

Tak to je celkem krutá destrukce. Aspoň že blok zůstane. Takže přihlé ojnice? Klikovka předpokládám zůstala celá.

P.S: A nebo jsem tu tvou větu celou blbě pochopil :)
upraveno 1x, naposled 22.09.2013 13:19:08
13:10:08
22.09.2013
Nepér

Tak mám záložní agregát, vychází mi to akorát na STK se správným číslem.
13:09:40
22.09.2013
Eidy

-> Nepér: To je nepříjemný. Takže ventily nebo písty. ?? Olej a voda ok? Je to divný. Tohle je nešikovnej víkend. Dej vědět co to je a držím palce.
12:46:48
22.09.2013
MisakusX

Tak to je velmi nemilé. Snažil jsem se vymyslet nějakou lehce odstranitelnou poruchu, ale nevymyslel, tak snad to každopádně nebude na výměnu motoru, držím palce
12:35:22
22.09.2013
Nepér

Hm, tak jsem se cestou ze Želiva zastavil bez komprese na motoru... Při jízdě z kopce to zachrastilo a konec. Startér s tím točí, jako by to bylo bez svíček, ventily se hejbou... Takže dost napiču! Most letos nevidím...
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 22.09.2013 12:35:22
23:17:14
12.09.2013
Nepér

Nj, ještě by se to pak večer mohlo nějak zvrhnout 3
22:25:52
12.09.2013
Tuner#2

-> Nepér: Takže to raději rozebereš aby k ničemu nedošlo jo? 3
19:30:22
12.09.2013
Nepér

No, jdu to rozebrat, jednak mám abstinenční příznaky a jednak jsem pár holkám slíbil, že je svezu...
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 12.09.2013 19:30:22
15:37:51
02.08.2013
Nepér

-> darabos: Nejdřív vyřeším, kam snímač umístit a jak nastavit jednotku. Pak vyřeším definitivní držák třeba přivařením na kryt rozvodů.
19:33:53
31.07.2013
darabos

-> Nepér: ked i len trosku pohne snimacom, tak je to zle, moj nazor je taky, ze najprv vyriesit dostatocne pevny drziak a potom riesit dalej, dovtedy to nema vyznam, len cas s tym zabijas.