stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích

Nepér / Favorit 136L Nepér / Favorit 136L

komentáře | popis | fotky | Nepér | 19.08.15 13:32 | 246x v oblíbených
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.

Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...

Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny kvůli lepší průchodnosti (JirkaF)
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100

Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky (80 Shore)
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14

Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-originální zadní spoiler
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY

V plánu mám:
-leží mi tu ten pastorek do řízení, tak na něj budu koukat, dokud se sám nezkusí namontovat...

Novinky:
-Nejede to! Zlomila se tyčka rozvodů, horní půlka šla ven ale spodní je ohnutá a nejde vyndat skrz hlavu ven...

Nepér / Favorit 136L - komentáře:

17:17:30
24.01.2014
Pavel P..

-> Tuner#2: zase nekecej blbosti.... Feldu jsem bral tempem poprve po třech letech co jí mám a potom tvrdym voskem a je to pěkný už od půlky řijna, stojí stále venku a jezdí téměř denně v nasolenejch sračkách.. a když jí umeju tak je to jako právě po vyleštění....na rozleštění stačí aplikovat jednou a pak udržovat voskama...tolik laku to při jednom leštění neubere, dokonce ani po dvou nebo třech...
16:13:42
24.01.2014
Tuner#2

-> Nepér 24.01.14 15:18:25: Jakou čáru myslíš? To jsou na tom laky na Fávu až tak špatně?
15:46:02
24.01.2014
Nepér

Jedinej problém tempa je, že je moc hustý a hrubý. Dost záleží na hadru, co se na to použije. No a nějakou dobu to na autě vydrží... asi jako drahej přírodní vosk.
15:37:03
24.01.2014
dakar.cz

-> Tuner#2: já jsem tempo dal na škodovku jednou. Měla dost zašlý lak,tak jsem ho tím rozleštil. Hned na to jsem dal tvrdý vosk od želvy,který dávám rok co rok na jaře. Auto vypadá pořád luxusně. Já myslím,že na rozleštění starého matného laku to je výborné,ale musí se to hned něčím zakonzervovat. Jinak to dlouho nevydrží.
15:34:54
24.01.2014
dragon_cb_cz

-> Tuner#2: Ochrana 0 není tak úplně pravda, vodu to prostě odpuzuje (a pokud nevěříš, tak si tu plechovku od nápoje natempuj a strč jí na déšť) a vypadá to prostě o něco líp. Sílu laku zeslabuje z principu každý leštění...

Z nerozvážnosti kdy jsem to používal i na nespotřební auta už jsem vyrostl, na druhou stranu - i tam to svůj účel splnilo (viz karta mojí 120L)...
15:23:34
24.01.2014
Tuner#2

-> dragon_cb_cz: A proč na spotřebáka ano? Ochrana 0 a akorát ubereš na síle laku. Nehledě na to, že spotřebák se neleští a meje se jen když příroda chce a zaprší neb to auto má sloužit a ne Ty jemu 2 5
15:20:01
24.01.2014
dragon_cb_cz

-> Tuner#2: Na auto ne, ale na spotřební plechovku proč ne? Pokud nepočítám s tím, že by se to někdy mělo lakovat...
15:18:58
24.01.2014
Tuner#2

Tempo přece nikdo soudnej nemůže dát ani na plechovku od právě vypitého pití natož na auto...
15:18:25
24.01.2014
Nepér

Blbý je, že po roce jsou na tom zase mapy, protože ten lak je prostě měkkej. Ta čára na kapotě vyleze do půl roku.
15:15:19
24.01.2014
pavucina

-> Pavel P.. 23.01.14 14:39:56: To abych ti vyfotil turborita jak vypada po asi 5-ti nasobnym "rozlestenim" tempem. CHybejici lak hlavne na hranach apod... Jeste ze jde uz do srou...
21:04:17
23.01.2014
Mr._Nosferatu

-> minno: Kup si zasterky :-D tak u nas se zacalo taky solit az posledni tyden dva, kdyz byly teploty pod 5 pres den ...
21:01:51
23.01.2014
minno

-> Placko 23.01.14 20:11:25: u vás zatiaľ nesolia? 9 9 kua a to ako sa dá? šak mrazy sú, solí sa všade, u nás sa solí už od novembra-decembra ako začala zima. Autom spravím 2000 km mesačne a pomaly aby som ho každý týždeň umýval, nie preto aby bolo čisté, ale aby mi svetla dačo svietili a videl som niečo aj v zrkadlách a bočných oknách :(
20:32:41
23.01.2014
castrol

-> Placko: tak isto to riesim aj ja 4 umyjem po zime a cajk
20:11:25
23.01.2014
Placko

-> castrol: u nás zatiaľ nesolia, takže som auto od začiatku zimy neumyl, sem tam pretriem špz aby zelený nepindali 1 ale inak to nechávam tak ...
20:09:14
23.01.2014
Pavel P..

-> Chali: jojo přesně... tam stačí mastnej papír od sekaný3
20:00:42
23.01.2014
castrol

-> Chali: preto ju neumyvam vobec ,spina konzervuje
19:58:11
23.01.2014
Chali

-> castrol: Na Feldu je i to Tempo drahý 3 3 3
18:37:08
23.01.2014
castrol

-> Pavel P..: moje slova 3
14:39:56
23.01.2014
Pavel P..

škoda peněz za drahou leštěnku na jakýhokoliv favorita3 fáčku stačí tempo za 60,- a kus hadru....1
13:57:28
23.01.2014
Kocvin

-> Tuner#2: Pecka! 9
13:49:39
23.01.2014
Tomaso435

-> Tuner#2: ....aby ne když ten kelímek stojí litr :)))
13:26:00
23.01.2014
Tuner#2

22:49:42
07.01.2014
Nepér

Vypadá to dobře, jezdí to nahoru i dolu 157
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 07.01.2014 22:49:42
15:43:47
07.01.2014
Nepér

Musíte tohle téma řešit i tady? Blbci... 1
upraveno 1x, naposled 07.01.2014 15:43:58
14:27:48
07.01.2014
bigfavo

-> Tuner#2: pockame na oficialne vyjadrenie 1
14:22:39
07.01.2014
Tuner#2

-> bigfavo: Že by proto ty tajnosti s tím? 47
13:54:55
07.01.2014
bigfavo

-> Tuner#2: a co ked to je chlapec ? 1
23:54:36
06.01.2014
Nepér

-> Tuner#2: Naprosto nepodložená informace.
23:17:00
06.01.2014
Tuner#2

-> Nepér 06.01.14 23:14:30: Já to tušil, Nepér má babu 9 1
23:14:30
06.01.2014
Nepér

Mno, takže se dostavila nějaká ta životní motivace, energie a tak... na jaře by to mohlo jezdit.
20:28:11
25.12.2013
Nepér

Se musí na léto přetryskovat 3
18:24:35
25.12.2013
castrol

-> Vojtisek: toto auto je zvyknute na zimu tak nieje divu ze to nestartuje
17:29:43
25.12.2013
Pavel P..

-> Nepér: to ber... ten se k tobě hodí, šak vypadáš trochu jak ivan3
14:56:25
25.12.2013
Vojtisek

-> Nepér: otec měl volhu a pak i žigula, v létě to startovalo děsně, ale jakmile bylo pod -10, tak to startovalo bez problému - holt sovětské vozidlo1
14:54:03
25.12.2013
Nepér

-> Vojtisek: Ale splňuje to požadovaný parametry
-Je to starý
-Je to hezký
-Je to hranatý
-Je to i kulatý 3
-Má to zadní náhon
-Je to kára jaxviň
-Docela to jede
-Skoro to nebrzdí 3
-DV/SV Radiopřijímač po dohodě za příplatek
upraveno 3x, naposled 25.12.2013 14:55:14
14:42:53
25.12.2013
Vojtisek

-> Nepér: a v kufru je vždycky pytel cementu, aby se to vůbec na sněhu rozjelo1
14:30:14
25.12.2013
Nepér

Co tohle? Prej to topí i v -40°C a dá se to natočit klikou...
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 25.12.2013 14:30:14
10:20:14
03.12.2013
varok

Teď se nechci Nepéra zastávat, ale myslím to všeobecně. Zajímavé je, že škodovky netopí a nesvítí. Pokud je pod nulou tak nestartují, ale vždycky u nás u baráku zůstávají nenastartované diesly a jiné luxusní zahraniční auta. Favority, Felicie apod. vždy nastartují, i když třeba někdy s potížemi. 3
10:08:22
02.12.2013
MOLSO

-> dakar.cz: vlastna skusenost ? 3
08:44:01
02.12.2013
dakar.cz

-> Eidy: spíš když je pod nulou tak nestartujou 3
08:31:40
02.12.2013
Eidy

-> MisakusX: Že škodovky nesvítí a netopí? 3
01:38:13
02.12.2013
MisakusX

To on si jen tak občas posteskne, nemějte o něj strach, lano si nehodí ... nepochybně by vymyslel nějakej tvůrčí způsob odchodu z tohoto světa a rozhodně by to zahrnovalo elektřinu.

Jak se začne stmívat před pátou a teploty klesnou pod deset stupňů, šíří se deprese ve velkém... obzvláště na škodováckých fórech (čímpak to může být?)
01:15:44
02.12.2013
Nepér

-> Gauner: to je sice hezký, ale mě už nějak neinspiruje nic.
00:01:21
02.12.2013
Gauner

-> Nepér: Třeba pro mě je Tvoje auto celkem velká inspirace4
23:56:38
01.12.2013
Nepér

Na ty tuningy, z toho britskýho fóra, na to nikdy nebudu mít... beztak jsem nula, jako dycky.
upraveno 1x, naposled 01.12.2013 23:59:25
23:52:51
01.12.2013
Eidy

-> Nepér: co to zase plácáš?
23:30:59
01.12.2013
Nepér

Si du hodit lano. Na to nemám.
12:02:18
24.11.2013
Skili

-> matoo: tak to je teda mazec
10:36:14
07.11.2013
Nepér

Tak to je možný. Kamarádka má modelový rok "L" a má hranaté s nápisem. Moje je modelový rok "M" a už tam byly zkosené, pokud vím. No a jelikož modelovej rok se láme o prázdninách, tak to mohlo být od 8/90, protože můj pekáč je z listopadu 1990.
upraveno 1x, naposled 07.11.2013 10:37:14
13:45:50
06.11.2013
Tomaso435

-> Nepér: hranatý pokličky, byly od počátku výroby. kulatý je nahradily až v roce 91. ale nevím zda od 1/91 nebo 8/91.
13:27:42
06.11.2013
Nepér

Myslím, že původně jsem tam měl taky zkosený pokličky, že hranatý se dávaly jen na LS, moje je L.
21:31:17
05.11.2013
Tomaso435

-> Milan 136: má špatný pokličky na kolech. 91 to nebude - maska a v 90 byly ještě hranatý
21:06:48
05.11.2013
Milan 136

18:55:20
31.10.2013
jok3r

-> Nepér: od flexy pres vrtacku az po dilnu 3
21:56:36
27.10.2013
MisakusX

Spousta krásných klíčů a spousta krabic
22:29:17
24.10.2013
Nepér

Jsem uklízel v garáži a našel jsem dědovu univerzální rebelskou sadu klíčů 3
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 24.10.2013 22:29:17
21:33:24
06.10.2013
Nepér

-> Eidy: A to jsem ani nezkusil jezdit na ten chlast E85 3
21:31:51
06.10.2013
Eidy

-> Nepér: Ožralý ventily. 3
21:28:41
06.10.2013
Karlos (WIO46)

-> Nepér: Svěrák, sikovky a narovnáš, ne?3
21:27:24
06.10.2013
Nepér

14:19:25
01.10.2013
Nepér

Já bych jí tam nechal, jen přeházíme ventily...
08:48:20
01.10.2013
Alenka

-> Vrba: je to Sakyhlava.
V nejlizsi dobe se na ni provede pitva a uvidi se, co s tim dal.
08:21:04
01.10.2013
Vrba

-> Alenka: A co to je za hlavu? No už jsem viděl i motory s docela vyprasenou hlavou a jely jak šlak,...a taky naopak jsem viděl motory s hlavou o ktere se mi nikdy ani nesnilo a byly to zdechliny :P
upraveno 1x, naposled 01.10.2013 08:24:03
07:49:54
01.10.2013
Alenka

-> Vrba: protoze ta hlava podle vseho stoji za starou backoru a nez cpat penize do opravy takove mrsiny, uz mozna vyjde lip udelat to znova a poradne.
07:32:52
01.10.2013
Vrba

-> Nepér: A to chceš dělat celou hlavu znova? Proč jen nevyměníš ventily a vodítka?
01:20:21
01.10.2013
Nepér

-> m8rinek: Nojo, ještě tam asi pojedu jak budou podzimní prázdniny, tak snad si vzpomenu. 4
01:19:44
01.10.2013
Nepér

-> Eidy: Neměl jsem čas přitáhnout vložky, tak jsem s tím radši netočil. Budu si muset ještě do garáže pořídit vysavač a nějakej kompresor, nebo co. Ale nemyslím si, že by se na spodku mohlo něco stát. Každopádně stejně potřebuju sundat kryt rozvodů, takže půjde vana dolu.
23:20:42
30.09.2013
m8rinek

-> Nepér: Ty jsi byl v Jablonci? Jsi se mohl stavit s tim pláštěm :D.
23:18:35
30.09.2013
Eidy

-> Nepér: To nevypadá nijak hrozně. Pokud písty dojíždí kam mají, čili nejsou zkrácený ojnice a pokud nejsou ojnice vymlácený v ložiskách, což lze poznat v úvratích, tak bych tam dal opravenou hlavu a hotovo.
23:15:09
30.09.2013
Nepér

17:37:56
29.09.2013
djmaso

-> Nepér: NZ CENZURA ':D
upraveno 1x, naposled 30.09.2013 07:44:53
17:33:35
29.09.2013
Eidy

-> Nepér: Za 4 týdny touhle dobou budeme vzpomínat na to, jaký to Mostění včera bylo 3 .
17:21:48
29.09.2013
Nepér

Tak jsem byl o víkendu na rekreaci kousek od Jablnoce n. N., takže díky Autosport Kraus Jablonec za výprodej hlav 3
skoda-virt.cz/cz/.../1738 25-hlava-fabia-4
Ještě tam minimálně jednu Fábii má.

A díky diskžokejovi DJ Maso, za upozornění na inzerát 4

No a v týdnu to sundám, vezmu si to domu a začnu tunit...

Kdy, že je ten Most? 1
upraveno 1x, naposled 29.09.2013 17:22:31
09:55:47
26.09.2013
Nepér

Saky? 3
21:34:43
25.09.2013
havlik

-> Alenka: ajo:)
16:54:26
25.09.2013
Alenka

-> havlik: tak to ani omylem.
16:11:40
25.09.2013
havlik

-> Nepér: zkus sakyho jestli nemá doma nějaký hotový hlavy, to vyjde asi levněji než ME a prace bude cca stejná
15:59:27
25.09.2013
Nepér

Jo, tyčky jsou kovový. Včera se mi podařilo vytáhnout jen sedm, ta osmá bude třeba zmasená...
Jen doufám, že nebudou moc pomlácený písty...
Ty ventily mám shánět nový, nebo koupit jetou hlavu z Fábie, nebo jak? Nebo to dát do Motorecxelu na opravu/případnej tuning?
upraveno 1x, naposled 26.09.2013 09:57:48
so 05.09. 6. den s eMBéčkem | pá 11. - ne 13.09. 12. Jihomoravský sraz | další akce...