Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

22:03:55
25.06.2017
Eidy
Hlavní
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 22:03:55
22:03:36
25.06.2017
Eidy
Ojniční.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 22:03:36
22:03:03
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Kolik to má naběháno netuším. Těsnění pod hlavou bylo úplně rozpadlý. Jinak vše ok. Tady pár fotek.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 22:03:03
20:52:03
25.06.2017
MVM
-> Eidy: Ok. A co jak se tváří klika z dárce? Kolik to mělo naběhaný? Co já slyšel třeba od jednoho kluka co měl Deltu Integrale,tak háklivý na oleje italský motory jako svině.
20:44:56
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Samozřejmě to mám zjištěný :) Je to těžší o velkou kliku, jeden řetěz a jednu vačku. Cca o 20kg. Protože je to celohliník.
Je to výrazně levnější než upravovat původní motor. Jedinou alternativou k tomuhle je turbení. Hmotností budeš nastejno, ale finančně je to opět dražší.
Ale kdybych Alfu stavěl z nových dílů, tak to bych se jinak prohnul. To by bylo kolem 90kKč za kliku, vačky, ojnice, písty, válce a ventily. Takže dost záleží na tom, z čeho to stavíš.
20:10:13
25.06.2017
MVM
-> Eidy: Máš alespoň přibližně zjištěný o kolik je motor Alfa těžšší než Škodovka? Jinak se mi líbí jak za relativně "málo" peněz máš pěkný agregát v porovnání s cenou upravenýho OHV motoru 3 150
13:33:22
25.06.2017
Eidy
Slabé 3 hodiny práce. Vnitřek krásnej. Jsem zvědavý na klikovku po umytí a oměření. Možná bude v toleranci. Ale nebudu předbíhat.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 13:33:22
01:40:44
24.06.2017
Eidy
Cesta na otočku do Brna a přivezl jsem potřebné díly. Sice doma něco mám, ale proč nevzít kompletní motor za 2kKč. Má to správnou kliku a ojnice. Samozřejmě to půjde do brusírny.
Jako bonus mám písty, vačky a zdvihátka.5
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 24.06.2017 01:40:44
13:06:46
23.06.2017
MVM
-> Eidy: Nemůžeš říct jen tak od boku "volnější".Ta radiální vůle ojnčního může být řekněme (neznám hodnoty Alfy) např. 0,015 - 0,050 Tj.cokoliv v tomto rozsahu naměříš = je dobře. Jen říkám že bych se nedržel těch uplně spodních hodnot vůle 4 Ale to se bavíme o něčem co prakticky neovlivníš - pouze jsi schopný vůli změřit nebo spočítat...
12:50:41
23.06.2017
Eidy
-> MVM: Spíš volnější. Ok, beru v potaz. Dobrá, nechám to nabrousit dle tabulek a nebudu se do toho víc míchat. To lícování na konkrétní pánev zní hezky, ale když budu třeba za pár let měnit pánve, tak to celý zahodím. To asi nepotřebuju. Děkuju za vysvětlení.
12:38:12
23.06.2017
MVM
-> Eidy: Jinak k tomu broušení. Každá brusírna by měla mít toto zmáknuté. Takže spíš jen okrajově. Tím že oni dodrží tabukový rozměry a nepodbrousí se "pod" rozměr - máš vůli danou právě tím v jaký toleranci jsou výbrusový pánve. (skutečnou vůli zjistíš až po montáži.) Nebo jde čep právě "lícovat" podle průměru ložiska ve staženém oku -je to pracnější, ale můžeš tu skutečnou vůli ovlivnit průměrem čepu. Ale do toho bych se nepouštěl - navíc sportovní motor v otáčkách potřebuje ty vůle spíš větší. Ovšem říct pro Alfu větší či menší je risk - řek bych standard a máš klid. Dokonce když já chtěl něco po brusiči "fest" řek mi že to udělá tak jak říká předpis výrobce - že když to bude těsnější - v případě reklamace,že se to kousne,ač ne jeho vinou, by měl problém..
09:15:07
23.06.2017
Eidy
-> Vrba: Jojo. Aspoň vím, že blok je dobrej a hlava taky. V neděli si pojedu pro motor, kterej se točí a vyberu z něj všechny střeva. Sice mám doma dost dílů, ale z jiných typů. Sice by tam šly, ale ojnice s písty jsou těžší a to citelně. Takže radši koupím jiný a lepši střeva a z těch to složím. Na podzimní Běšiny musím dojet zase po ose :)
07:59:45
23.06.2017
Vrba
-> Eidy: To je smula no. Ja se takhle podobne zadrbal s italskou motorkou. Proste jak už je to v takovem stavu,tak se vyplati to udelat vsechno najednou a precizně. Jak se to dela postupne ,tak v tom clovek utopi jeste vic penez ,nově dane dily jsou opet na vyhozeni a jeste si ani nezajezdis. S tím jsem se taky pořádně vytrestal.
16:32:05
22.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
14:57:19
22.06.2017
MVM
-> Eidy: Takže rozborka motoru se vší parádou okolo.. No na druhou stranu za pár let to tu bude samý hybrid a elektromotor,tak si to musíme užívat dokud se spaluje benzin. Jinak je důležitý najít příčinu, protože nehorší je jak to člověk rozebere a nic na první pohled vidět není .. Tak potom udělej foto, ať se daří 4
14:44:25
22.06.2017
Eidy
-> MVM: To sítko je jemný, jsou tam díry cca 1mm, ale jak jsem tu psal, segrovka byla rozemleta řetězem. A hlava půjde zase dolů, spodem to vyndat nejde.
upraveno 1x, naposled 22.06.2017 14:44:51
14:32:59
22.06.2017
MVM
-> Eidy: Ty vytáhneš písty s ojnicema "spodem"? Nebo zase shodíš hlavu? Napadlo mě - jak jemné je sítko sacího koše? Už tam by se měla taková segrovka zachytit a nepoškodit tak olejový čerpadlo .. Tohle chce fakt pečlivě projít jinak se to vymstí. 8
12:03:42
22.06.2017
Eidy
-> Pavell: No jo. Ale taky to mohlo vydržet na podzim do Mostu :)
12:02:28
22.06.2017
Eidy
-> MVM: Netuším. Prostě to rozhodím, vyčistím kanály v bloku, nechám přerovnat ojnice, mrknu na jinou klikovku (asi ji stejnak nechám přebrousit) a pak to zase složím.
11:31:48
22.06.2017
Pavell
-> Eidy: Tak to je nemilé. Tak aspoň pak budeš mít klid4
Extreme Tyres