Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

21:16:24
24.02.2013
Eidy
-> MOLSO: Jo, je to sranda. Inženýry v BMW asi nenapadlo, že jejich kotouče bude cpát nějakej pacient na starou škodovku 1 .
Ale třeba vhodnej kotouč jsem hledal 3 dny.
Setrvačný hmoty? Možná jo. To by musel někdo namodelovat ve 3D a pak nechat změřit.
upraveno 1x, naposled 24.02.2013 21:17:59
21:07:43
24.02.2013
MOLSO
-> Eidy: sranda ze to tak pekne pasuje ... ale pri kotuci budu tie zotrvacne hmoty mensie nie ?
21:00:02
24.02.2013
Eidy
Pro zajímavost jsem zvážil zadní vlečkovej buben s kompletním štítem brzd (prase+pakny). Má 6,4kg.
Naproti tomu můj BMW kotouč spolu s Al třmeny (destičky+držáky) má taky 6,4kg. Možná je tam drobný rozdíl, ale je mimo rozlišovací schopnosti mojí váhy.
14:55:52
24.02.2013
Eidy
Nakonec i na pravým ložisku byla nějaká vůle. Beztak bych měnil obě, ale takhle to mělo větší opodstatnění. Jen nechápu, kde jsem k tak vyšlehanýmu ložisku přišel. Za těch pár set km. Na sériovým autě už by pěkně hučely. Tady nebylo slyšet nic 1 .
09:50:20
24.02.2013
vhml
-> Eidy: no to teda že se nestydíš 3 3 3
21:20:31
23.02.2013
Eidy
-> Nwkt: jsem čekal kdo se ozve 1
21:06:00
23.02.2013
Nwkt
-> Eidy: Takový zahnojený rameno 51 3
21:03:58
23.02.2013
Eidy
Zjistil jsem, že levý ložisko má vůli a vpravo se uvolnil náboj na hřídeli. Naštěstí to není nijak vymletý a bude to stačit utáhnout. Ale z upgradu brzd je rázem i renovace.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 23.02.2013 21:03:58
10:38:14
21.02.2013
minno
Pekné čítanie v príspevkoch zas o tých našich srdcových záležitostiach6
09:19:52
17.02.2013
exwrcteam
ja sem mel moznost se delsi dobu povozit jak v 928 s tak v 911 s ,... ale zelenou bych neprodal 5 uz tedka planuju 944 ... a nestydim se za to:))
09:13:29
17.02.2013
Qwak
-> m8rinek: neříkam místo éra.. můj sen je Countach.. v garáži.. ale hned vedle něj 105tka.. 40 ... to je prostě jasnačka1
12:23:52
16.02.2013
Eidy
-> Zazaa: On to spíš tehdy vyprávěl kámoš. On je rozenej bavič a řeknu ti, někdy bych si to poslech znova.3
12:01:26
16.02.2013
-> m8rinek: : dík :-)

edit : přečteno a velice zábavné čtení :-) :-D
upraveno 1x, naposled 16.02.2013 12:30:05
11:26:52
16.02.2013
ZdenoR
Řekl bych to asi tak. eRko mam protože se mi líbí a vrtám se v něm protože mě to baví...

až mě to bavit přestane prodám eRko, vrátím flašky od piva a koupim si Lotus Elise 1 1 1
10:43:58
16.02.2013
m8rinek
-> Qwak: Tak to nevim, vykašlat se na škodovku, vyklidit, tak by možná nějaký omšelý Porsche bylo (plnotučný). Ale tak já erko prostě chtěl, takže ho mam...
10:34:39
16.02.2013
radekp
Dneska už nastává doba, kdy už nejsou škodovky 1000-136 v 18-ti letech automaticky zděděné po otcích, tuhle úlohu už, podle mě, zastávají filcky. Ikdyž v základu lepší auta, pro mě auta bez ducha, stejně jako Porsche pro Eidyho.
Věřím že do pár let bude mít š1000-136 jen fanoušek, ne parta zedníků sedící ve 130L, kde jsou vzadu áčka v úhlu stoupání Grossglockneru a prahy nejsou vůbec1.
Do svojí škodovky jsem natlačil určitě stejnou sumu jakou dal otec za MX-5 NC - skvělé auto, které by mě jízdně bavilo, ale v garáži bych chtěl radši uŽofku, ta přesně odpovídá stupni mého postižení
10:16:24
16.02.2013
Qwak
-> m8rinek: je snad evidentní že všichni kluci co mají škodovku jsou jen "chudí" kluci co chtějí porsche.. 3 kor ty s érem atd.. 40
09:42:18
16.02.2013
m8rinek
-> T: www.skoda110r.cz/article. php?id=573

Já teda nevim, ale tu 911 si jednou stejně pořídim, budu jezdit na zmrzlinu a nohy mít v teple... Co mi bude chybět? :)))
08:55:18
16.02.2013
-> Eidy: : tak to čtu prvně o 924 :-O ale naprosto chápu rozhodnutí...taky jsem koukal po různých autech a pak jsem zjistil, že za cenu co mam v erku bych teprve koupil auto, které by potřebovalo péči a mnohem větší peníze a nemluvě o tom, co bych dělal těch 6 let...nic, nudil se a šetřil jak blázen...tohle je lepší 5
08:50:22
16.02.2013
Zazaa
-> Eidy: jojo doted si pamatuju vypraveni tve story s 924 v Besinach :)
Extreme Tyres