Tomáš /Agáta Š130L Tomáš /Agáta Š130L

komentáře | popis | fotky | Koláčný | 12.07.18 18:06 | 82x v oblíbených

SHÁNÍM: , LIŠTA PRAVÉHO PŘ. BLATNÍKU
Typ:Škoda 130L
Jméno:Agáta
Výroba:4/1985
Najeto km: věřte nevěřte 260 000km!!


Agátu si původně koupil děda jako své nové auto a to v Tuzexu v roce 85. Vůz byl vyroben v AZNP Vrchlabí. Auto mělo vývozní přední spoiler, dále má GL palubovku, vynikající rádio Roadstar a časem bylo dolplněno střešní okno, zadní pásy a zadní zatahovatelná clonítka. Po svatbě rodičů ji rodiče dostali od dědy jako svatební dar a tím se k nám na začátku 90.let dostala. S autem se jelo do Chorvatska, jezdívalo se s ním často i na chalupu a táta či máma s ní jezdili denně do práce. Na přelomu tisíciletí však táta boural a auto bylo zničené téměř až po A sloupek...uvažovalo se o šrotu, ale nakonec jsme si z nostalgie řekli, že ji opravíme...Jak jsme řekli, tak se stalo a auto bylo opraveno, avšak vývozní přední spoiler byl zničen a předek již je jen sériový. Až do roku 2004, kdy si táta koupil od dědy golfa, s ním denně jezdil. Agáta už byla celkem poruchová, mezi poslední závady například patřil plynový pedál, který se po sešlápnutí nevracel. Poté s ní již nikdo nejezdil a stála venku až do roku 2011, kdy se uvolnila garáž, v které nyní stojí. Až bude dostatek financí, auto se zprovozní, chybí baterie, motor nebude po osmi letech stání v nejlepším stavu...a také je nutné zcela vyměnit brzdovou soustavu, ten zadrhlý plynový pedál, zkontrolovat nápravy a pak plechařina..na některých místech to už pěkně odpadává...avšak je to auto, které mě odvezlo z porodnice, se kterým jsem prožil dětství a zaslouží si zprovoznit do originálního stavu (včetně dosazení předního spoileru). A jak už bylo výše uvedeno, Agáta má najeto 260 tisíc km...bylo s ní ježděno opravdu denně..a věřím, že stav tachometru ještě zdaleka není konečný..V říjnu 2016 byla konečně odvezena na rekonstrukci do Zelenče, součástí je i GO motoru. A k mému velkému štěstí se mi přímo u výrobce povedlo objednat přední spoiler, který Agáta postrádá od nehody v roce 1999.

9/2012-nákup nového plynového pedálu, termostatu
12/2012-nákup nového štítku Š130L na přední masku

3/2013-nákup pravé části dvoudílné přední masky, fotky z průběhu budu postupně přidávat
8/2013-výměna plynového pedálu, starý byl vytrhlý z plechu držícího k prostřednímu tunelu

10/2016 - odvezena na renovaci, konečně, po 12 letech čekání a také se mi povedlo u původního výrobce na zakázku objednat přední spoiler, který autu chybí od nehody v roce 99

6/2017 - auto se momentálně nachází v lakovně
11/2017 - rekonstrukce dokončena, nyní probíhají testovací jízdy a zbývá domontovat přední spoiler + mlhovky a také opravit počítač kilometrů - zasekne se vždy po prvních 11km jízdy
3/2018 - instalace lišty palubní desky s nápisem škoda 130
4/2018 - seřízení karburátoru, zlobil volnoběh, rekonstrukce původních celoplošných poklic, brzy půjdou na auto :)
6/2018 - dosazení předních mlhovek do předního spoileru, spoiler stejný jako tento byl na voze od výroby roku 1985 až do nehody v roce 1999

Tomáš /Agáta Š130L - komentáře:

00:39:59
28.10.2016
peter13789
-> Koláčný: drzim palce pri renovacii,bolo by skoda nezanechat taky kus rodinnej historie
Btw. Aj po tych kilometroch co ma najazdene,vyzera lepsie ako vacsia polovica aut tu,ktorym udavaju pod 100 tis.km 4
20:53:40
10.02.2015
Koláčný
-> K1NYO: vypadá to, že na jaře začne kompletní renovace :)
21:58:41
27.01.2015
K1NYO
-> Koláčný: drzim palce, dufam ze sa zachrani, a ze bude dlho robit paradu, a som rad ze sa dochovala sestricka mojej 130
21:43:54
27.01.2015
Koláčný
-> K1NYO: Ahoj, stále stojí, táta má v plánu ji dát brzy k jeho známému, který renovuje vozy
19:05:59
16.12.2014
K1NYO
-> Koláčný: ahoj, tak ako so 130kou? 6
19:44:43
03.08.2013
maca
01:17:22
03.08.2013
Koláčný
-> J3STER: ty jo, taky jsem si těch áček teď všimnul :D ale neni to teď o moc horší než na těch fotkách, občas vídam horší áčka na silnicích..to užovky mají zas véčka :D
01:15:53
03.08.2013
Koláčný
-> maca: odkud jsi? ;)
01:15:39
03.08.2013
Koláčný
-> oppik: hele byl asi za 150 :D
19:32:21
02.08.2013
kyfkař
jestli jí dáš do stavu jako na těch starejch foto tak to bude krasavice
13:27:59
02.08.2013
Placko
držím palce pri renovácii 2 4
11:13:44
02.08.2013
J3STER
-> Pavel P.. 12.08.12 21:45:04: A má tu správnou barvu! 1
-> Koláčný: Z fotek vidím že měla áčka už tenkrát když byla nová.
upraveno 1x, naposled 02.08.2013 11:14:59
10:47:25
02.08.2013
maca
-> Koláčný: hele soused,do Rudné to mam 3km 1
10:30:02
02.08.2013
oppik
-> Koláčný: na kolik vyšel nový?
10:06:02
02.08.2013
Koláčný
-> oppik: : nový pedál, ten starý měl uplně rozpadlý uchycení k tunelu, bylo to od toho ulomený
09:51:18
02.08.2013
oppik
-> Koláčný: nový pedál?nebo repas?
12:31:12
25.08.2012
Koláčný
ok, udělám GO..a myslíte, že to vydrží ta zadní náprava pár jízd do místního servisu (1km)? nejdřív chci vyměnit komplet brzdový systém a nějak zprovoznit motor, pak teprve ty nápravy..tak aby něco neupadlo3 ještě jsem moc nezkoumal jak moc je to načatý..
11:48:06
21.08.2012
minno
-> Koláčný: Na 105/120 sú to unavené pružiny + pružné domčeky pružín, Na 130-Rapid (tvoj prípad) je to kombináciou viacerých vecí dokopy = deformované pozdĺžne ramená, vymačkaný spoj pozdlžné x šikmé rameno, unavené pružiny..... Bez GO nápravy, výmeny a ideálne aj vystuženia pozdĺžnych ramien s tým nepohneš.
22:31:08
20.08.2012
Koláčný
když je zadní náprava (kola) do A, což je na emku typické, o jaký konkrétní problém se jedná? ale asi to bude chtít GO nápravy..
08:45:18
13.08.2012
Koláčný
no vidím to tak na podzim, že se začne;) koupím baterii a zjistím, co všechno funguje, respektive spíše nefunguje3
Extreme Tyres